20se koneeseen 1.8 kansi?
20se koneeseen 1.8 kansi?
Olen kuullut että noihin 2.0 ohc koneisiin on laitettu 1.8 koneen kansia ja sillä sais tehoa lisää.
Kysymys kuuluu että käykö minkätahansa 1.8 ohc koneen kansi tuohon 2.0se lohkoon ja voiko tohon
1.8 kanteen sitten kuitenkin laittaa tuon 2.0 koneen nokka kotelon nokkineen?
Ja se vielä että onko sen 1.8 kannen imukanavat samaa kokoo 2.0 kannen kanssa että ei tartte
avartaa kun laittaa tuon 2.0 koneen imusatsin siihen kiinni?
Ja suurimpana kysymysmerkkinä on että kannattaako tämmöseen hommaan ylipäätän ruveta, eli
saako sitä tehoa sitten edes niin paljoo että kannattaa moinen vaiva nähdä?
Kysymys kuuluu että käykö minkätahansa 1.8 ohc koneen kansi tuohon 2.0se lohkoon ja voiko tohon
1.8 kanteen sitten kuitenkin laittaa tuon 2.0 koneen nokka kotelon nokkineen?
Ja se vielä että onko sen 1.8 kannen imukanavat samaa kokoo 2.0 kannen kanssa että ei tartte
avartaa kun laittaa tuon 2.0 koneen imusatsin siihen kiinni?
Ja suurimpana kysymysmerkkinä on että kannattaako tämmöseen hommaan ylipäätän ruveta, eli
saako sitä tehoa sitten edes niin paljoo että kannattaa moinen vaiva nähdä?
Ör Röh
1.8 ja 2.0 OHC 8V-koneiden imukanavat on eri korkeudella kannessa eli 2.0:n imusarja ei mene 1.8-kanteen kiinni. Paitsi jos teet tai teetät välilaipan.
Nokka-akselikotelo on sama.
Nokka-akselikotelo on sama.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 20se koneeseen 1.8 kansi?
Kaikki 1.8:t taitaa käydä, mutta se on nimenomaan se 18E mikä kannattaa laittaa.K.Watti kirjoitti:Olen kuullut että noihin 2.0 ohc koneisiin on laitettu 1.8 koneen kansia ja sillä sais tehoa lisää.
Kysymys kuuluu että käykö minkätahansa 1.8 ohc koneen kansi tuohon 2.0se lohkoon ja voiko tohon
1.8 kanteen sitten kuitenkin laittaa tuon 2.0 koneen nokka kotelon nokkineen?
Ja se vielä että onko sen 1.8 kannen imukanavat samaa kokoo 2.0 kannen kanssa että ei tartte
avartaa kun laittaa tuon 2.0 koneen imusatsin siihen kiinni?
Ja suurimpana kysymysmerkkinä on että kannattaako tämmöseen hommaan ylipäätän ruveta, eli
saako sitä tehoa sitten edes niin paljoo että kannattaa moinen vaiva nähdä?
Siihen voi laittaa 2-litraisen nokan koteloineen, mutta 18E on parempi.
18E:ssä on isommat imukanavat, mutta venttiilinvarret tais olla paksummat ja kanavan muoto on hieman parempi 2-litraisen kannessa. 18E:n imusarjassa on myös isommat kanavat ja kaasuläppäkotelo on isompi.
Tuolla viritys-topicissa on käsitelty jonkun verran:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=89204
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Tai jos vaihtaa laipan imusarjaan...Timonen kirjoitti:1.8 ja 2.0 OHC 8V-koneiden imukanavat on eri korkeudella kannessa eli 2.0:n imusarja ei mene 1.8-kanteen kiinni. Paitsi jos teet tai teetät välilaipan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi