Mistä teholastujen ohjelmia?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Akilles
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Tammi 1970, 02:00

Mistä teholastujen ohjelmia?

Viesti Kirjoittaja Akilles »

Saako mistään netistä tai onko kellään koneella teholastujen ohjelmia, että voisi itse ohjelmoida piirin. Onko kellään kokemuksia?
Avatar
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 22 Helmi 2008, 20:03
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Mistä teholastujen ohjelmia?

Viesti Kirjoittaja OpelAndy »

Akilles kirjoitti:Saako mistään netistä tai onko kellään koneella teholastujen ohjelmia, että voisi itse ohjelmoida piirin. Onko kellään kokemuksia?
Mun mielestä tuo kuulostaa aika vaaralliselta vaikkakin sen voi kyllä tehdä ihan itse. Pitää silti olla melko kallis huoltoporttiin menevä adapteri ja siihen sopiva softa. Noiden itse softauspakettien löytyminen netistä on aika hankalaa, kyllä ne yleensä kaupallisia ovat.
Edellisessä autossa Peugeot 407 hdi sw 1,6 mulla oli voimaa.com softa sisällä ja se tuntui/vaikutti hyvältä, mutta itse auto oli aika syvältä. Paaaaljon vikoja!
Kannattaa siis myös harkita "evry" tai boksi tyyppistä viritelmää turbon ja ohjausyksikön väliin esim. http://www.amh-booster.de/start.html sieltä löytyy jokaiseen turbolliseen Opeliin jotain. Maksu ja tilaus on aika outo, mutta kerron lisää sitten kun on paikalla ja boksi käytössä!
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä teholastujen ohjelmia?

Viesti Kirjoittaja TJT »

OpelAndy kirjoitti:Mun mielestä tuo kuulostaa aika vaaralliselta vaikkakin sen voi kyllä tehdä ihan itse. Pitää silti olla melko kallis huoltoporttiin menevä adapteri ja siihen sopiva softa.
Paitsi jos kyseessä avatar kuvan mukainen C20XE, niin tarvitset erillisen prommerin ja tyhjän piirin johon softan poltat.
Ei onnistu diagnostiikkapistokkeen kautta softaus kun alkuperäinen piirityyppi on kertaalleen poltettava, tai sitten UV-valolla tyhjennettävä(en muista kumpi, mutta todennäköisesti ensinmainittu).

Tai vaihtoehtoisesti menet lähimpään elektroniikkaliikkeeseen softan(bin tiedosto) ja piirin kanssa ja pyydät polttamaan softan piirille.

Vähissä tuntuu olevan ns virisoftat muutenkaan vapaassa jaossa netissä.
Vakiosoftia löytyy jokunen...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Huom. tässä siis kysellään mistä löytyisi laittomia kopioita, eihän me sellaisia tueta.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Akilles
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Tammi 1970, 02:00

Viesti Kirjoittaja Akilles »

Kaverilla ois juurikin semmonen prommeri millä lastun vois ohjelmoida, kun vaan ois ohjelma. Mutta jos foorumilla tälläsen ohjelman jakaminen on laitonta nii enköhän jostain lainaan saa jonkun lastun jonka voin kopioida :)
Vastaa Viestiin