[Äänestys] Automaatti vaiko manuaali?!?
[Äänestys] Automaatti vaiko manuaali?!?
Tällainenkin piti vaihteistosta aloittaa, ei ole tainnut olla...? Ja ei muuta kuin äänestään!!!
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
AJattelin 25-30 vuotiaana samoin kuin Juge127. Nyt kun olen jo kohta aikuinen ja ajellut 5 vuotta automaatti-Vectralla (1.8 -96 sedan 134tkm) niin en enää hankkisi keppivaihteista autoa. Ennen kun sitä ajoi "niin urheilullisesti", ettei automaatti voinut tulla kysymykseenkään. Kaksi muutakin pinttymää mulla on vieläkin autoilun suhteen: farmariauton ja Skodan hankkimista kartan niin kauan kuin mahdollista . Jos tulisi pakkotarve pitempiaikaiseen tavaroiden kuskaamiseen niin hankkisin erikseen vanhan toimivan diesel-pakun.
Ainoa positiivinen asia manuaalissa on, että sen voi työntää käyntiin jos akku on tyhjä.
Joka tykää räpeltää ajaessaan vaihteita, haluaisi varman myös säädellä sytytysennakkoja ja polttoaineseoksia ajaessaan, myös jäähdytysnesteen kierron ja jäähdytyspuhaltimen käyttö pitää olla ehdottomasti manuaalinen, kuin myös jarrupaineen jako ohjauksen tehostuksen määrästä puhumattakaan. Ja ahdetussa autossahan ahtimen lapakulmat pitää voida säätää manuaalisesti tai ainakin jos on hukkaportillinen, niin hukkaporttia pitää käyttää manuaalisesti.
Joka tykää räpeltää ajaessaan vaihteita, haluaisi varman myös säädellä sytytysennakkoja ja polttoaineseoksia ajaessaan, myös jäähdytysnesteen kierron ja jäähdytyspuhaltimen käyttö pitää olla ehdottomasti manuaalinen, kuin myös jarrupaineen jako ohjauksen tehostuksen määrästä puhumattakaan. Ja ahdetussa autossahan ahtimen lapakulmat pitää voida säätää manuaalisesti tai ainakin jos on hukkaportillinen, niin hukkaporttia pitää käyttää manuaalisesti.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
kyllä se vahvasti automaattiin kallistuu, itse olen niin täynnä sen vaihdekepin sekottelusta että ei kiitos mielellään, tosin onpa yhestä autosta hajonnut tuo at-laatikko jonka jälkeen vannoin että enää ikinä ei tule volvoa saati automaatti autoa, mutta halvalla sain vanhan automaatti pösön ni mikäpä siinä volvoa tosin en osta seuraavaksi kuhan intti on kärsitty niin omega b 2.5-3.2 v6 automaatti <3
Juuri näin. Jos tykkää hipelöidä namiskukkeleita, niin ok. Kevät on kuitenkin tulossa ja helmat lyhenee jalkakäytävällä kesää kohti. Automaatilla voi heittää pitemmän katseviiveen kohteeseen. Ja jos ei ole vaihdekheppiä mitä vatkaa niin kyllä sitä aina jotain keksiiJukka T kirjoitti:Ainoa positiivinen asia manuaalissa on, että sen voi työntää käyntiin jos akku on tyhjä.
Joka tykää räpeltää ajaessaan vaihteita, haluaisi varman myös säädellä sytytysennakkoja ja polttoaineseoksia ajaessaan, myös jäähdytysnesteen kierron ja jäähdytyspuhaltimen käyttö pitää olla ehdottomasti manuaalinen, kuin myös jarrupaineen jako ohjauksen tehostuksen määrästä puhumattakaan. Ja ahdetussa autossahan ahtimen lapakulmat pitää voida säätää manuaalisesti tai ainakin jos on hukkaportillinen, niin hukkaporttia pitää käyttää manuaalisesti.