[Äänestys] Automaatti vaiko manuaali?!?

Opel-aiheiset gallupit

Automaatti vaiko manuaali?!?

Automaatti, se on tosi kätevä!
57
31%
Manuaali tietty, automaatti on mummoille!
112
62%
Sekä-että, vaihdan activella "välimaastossa"
7
4%
Mitä, hä?!? Vaihteet ei toimi!
2
1%
Rullaan vapaalla niin paljon kuin pystyy :-)
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 181

Avatar
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 22 Helmi 2008, 20:03
Paikkakunta: Oulun seutu

[Äänestys] Automaatti vaiko manuaali?!?

Viesti Kirjoittaja OpelAndy »

Tällainenkin piti vaihteistosta aloittaa, ei ole tainnut olla...? Ja ei muuta kuin äänestään!!!
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Suski
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1525
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 15:50
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Suski »

ehdottomast manuaali :)
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja marqus »

Vastasin manuaali, kun ei ole automaatista kokemuksia kuin yhden illan verran. Mut seuraava vois olla automaattikin :roll:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
Juge127
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Maalis 2007, 15:04
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Manuaali, ainut oikea, ainakin toistaiseksi :)
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Avatar
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3708
Liittynyt: 21 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Automaatti, se on vaan kätevä ja mukava :D (ainakin niinkauan kun se pysyy ehjänä).
Avatar
Maasha
'Senator'
'Senator'
Viestit: 323
Liittynyt: 01 Touko 2007, 20:09
Paikkakunta: Kiiminki big city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Sekä että... Kovasti olin ennakkoluuloinen automaatista ennenku tuli baijerilainen toiseksi autoksi. Hyvä ja kiva ajaa ainakin kaupungissa.
Opel Vectra DTi -00
karilauri
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 10:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karilauri »

AJattelin 25-30 vuotiaana samoin kuin Juge127. Nyt kun olen jo kohta aikuinen ja ajellut 5 vuotta automaatti-Vectralla (1.8 -96 sedan 134tkm) niin en enää hankkisi keppivaihteista autoa. Ennen kun sitä ajoi "niin urheilullisesti", ettei automaatti voinut tulla kysymykseenkään. Kaksi muutakin pinttymää mulla on vieläkin autoilun suhteen: farmariauton ja Skodan hankkimista kartan niin kauan kuin mahdollista :D . Jos tulisi pakkotarve pitempiaikaiseen tavaroiden kuskaamiseen niin hankkisin erikseen vanhan toimivan diesel-pakun.
MJP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:53
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja MJP »

Vaihtoehtojen perustelut eivät oikein osu kohdalleen, mutta manuaali omien kokemusten perusteella. Automaatti tulee henkilökohtaisesti jatkossa mieleen joko yli 150hv tai 200Nm koneella.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9284
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

10tkm ajettu nyt ensimmäisellä automaattiautolla, ja vastaan manuaali. :)
Avatar
Hiisi.
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 746
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 16:36
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Hiisi. »

No manuaali tietenkin! Ainaki A-0menat (2.0) on niin mopoja tomaatilla, mutta
eipä keppimallinakaan mikään ohjus oo :D .
Avatar
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2946
Liittynyt: 24 Syys 2005, 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Manuaali on ihan jees :lol:
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Avatar
Jukka T
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3273
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ainoa positiivinen asia manuaalissa on, että sen voi työntää käyntiin jos akku on tyhjä.

Joka tykää räpeltää ajaessaan vaihteita, haluaisi varman myös säädellä sytytysennakkoja ja polttoaineseoksia ajaessaan, myös jäähdytysnesteen kierron ja jäähdytyspuhaltimen käyttö pitää olla ehdottomasti manuaalinen, kuin myös jarrupaineen jako ohjauksen tehostuksen määrästä puhumattakaan. Ja ahdetussa autossahan ahtimen lapakulmat pitää voida säätää manuaalisesti tai ainakin jos on hukkaportillinen, niin hukkaporttia pitää käyttää manuaalisesti. :lollis:
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

kyllä se vahvasti automaattiin kallistuu, itse olen niin täynnä sen vaihdekepin sekottelusta että ei kiitos mielellään, tosin onpa yhestä autosta hajonnut tuo at-laatikko jonka jälkeen vannoin että enää ikinä ei tule volvoa saati automaatti autoa, mutta halvalla sain vanhan automaatti pösön ni mikäpä siinä :D volvoa tosin en osta -(z)- seuraavaksi kuhan intti on kärsitty niin omega b 2.5-3.2 v6 automaatti <3
karilauri
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 10:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karilauri »

Jukka T kirjoitti:Ainoa positiivinen asia manuaalissa on, että sen voi työntää käyntiin jos akku on tyhjä.

Joka tykää räpeltää ajaessaan vaihteita, haluaisi varman myös säädellä sytytysennakkoja ja polttoaineseoksia ajaessaan, myös jäähdytysnesteen kierron ja jäähdytyspuhaltimen käyttö pitää olla ehdottomasti manuaalinen, kuin myös jarrupaineen jako ohjauksen tehostuksen määrästä puhumattakaan. Ja ahdetussa autossahan ahtimen lapakulmat pitää voida säätää manuaalisesti tai ainakin jos on hukkaportillinen, niin hukkaporttia pitää käyttää manuaalisesti. :lollis:
Juuri näin. Jos tykkää hipelöidä namiskukkeleita, niin ok. Kevät on kuitenkin tulossa ja helmat lyhenee jalkakäytävällä kesää kohti. Automaatilla voi heittää pitemmän katseviiveen kohteeseen. Ja jos ei ole vaihdekheppiä mitä vatkaa niin kyllä sitä aina jotain keksii :oops:
Avatar
jezze
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1283
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jezze »

Automaatti :yawn:
Vastaa Viestiin