Penkitetty 3.2 v6
Mitä tämä tarkoittaa? Eikös se kuitenkin ole vakio tai ei ole vakio? Ei siinä pitäisi hirveästi olla aste-eroja.Beeascona kirjoitti:nokka mikä on nyky mittapuun mukaan vakio
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vakio on minusta selkeä määritelmä eli vakio, niin silloin voi katsella tehtaan antamia/ilmoittama tehokäppyröitä.
CIH moottorien tehtaan tehokäppyröitä olen nähnyt useitakin ja niissä on aika kaukana ollut 100 Nm/l väännöistä.
j.h
Viilaamalla saa moottorista kuin moottorista lisää tehoa... jopa nykyaikaisista moottoreista
CIH moottorien tehtaan tehokäppyröitä olen nähnyt useitakin ja niissä on aika kaukana ollut 100 Nm/l väännöistä.
j.h
Viilaamalla saa moottorista kuin moottorista lisää tehoa... jopa nykyaikaisista moottoreista
No olisko vaikka vakio kansi vakio venttiileillä ja vakio nokalla. Puristussuhde kans vakio. Jos nyt näillä lähtis alkuun. Niillä nyt kuitenkin vaikutetaan eniten sylinterin täytöksen ja tehollisen keskipaineen kautta vääntömomenttiin.Beeascona kirjoitti:Määrittele vakio?janhama kirjoitti:Ihan niinku silleesti vakiona?
Vakiota pienemmät venttiilit,vakio le-jetronic,vakio bensan paineet,nokka mikä on nyky mittapuun mukaan vakio.
Niinkuin tuossa on jo sanottu niin vakio on vakio. Viilailtu, viritelty ja tuunailtu ei ole. Ehkä jonku suodattimen ja putken vaihdon voi katsoa pikkasen sormien välistä vielä vakioksi. Moottorin sisäisiä muutoksia ei.
e: ja lisäyksenä, että venttiileiden pienentäminen saattaa hyvinkin lisätä maksimivääntömomenttia. Todennäköisesti se kuitenkin syö huipputehoja ainakin hieman. Tuon pikkuventtiiliyden esittäminen tässä yhteydessä kuin se olisi jonkin sortin de-tuunausta on hieman outoa.
Bemarin uudehkossa 2litrasessa kauppakassin motissa olis kans ihan hyvät teho ja vääntö suhteet litraa kohden.
Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri 4/4
Iskutilavuus ccm 1995
Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm 90.0/84.0
Nimellisteho kW kierrosluvulla 1/min 125 (170)/6700
Suurin vääntö Nm kierrosluvulla 1/min 210/4250
Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri 4/4
Iskutilavuus ccm 1995
Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm 90.0/84.0
Nimellisteho kW kierrosluvulla 1/min 125 (170)/6700
Suurin vääntö Nm kierrosluvulla 1/min 210/4250
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
- Juho Anttila
- 'Senator'
- Viestit: 519
- Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Miks sä semmoset mittatilausmännät sit oot sinne laittanu jossei ne vaikuta moottorin toimintaan.
Tai miks sitä kantta on ronklattu ellei se vaikuta moottorin toimintaan.
Mulla on onneks ittellä 6 litraa ettei tarvi laskea tommosia PER litra vaan riittää tieto paljonko oikeesti takapyörillä on, sillä se auto liikkuu eikä sillä litrateholla.
Tiesix?
Tai miks sitä kantta on ronklattu ellei se vaikuta moottorin toimintaan.
Mulla on onneks ittellä 6 litraa ettei tarvi laskea tommosia PER litra vaan riittää tieto paljonko oikeesti takapyörillä on, sillä se auto liikkuu eikä sillä litrateholla.
Tiesix?
Veikkaan, että kestää vertailun ylhäällä ja alhaalla, kun se laitetaan 20E/20S dynokäyrän päälle, mutta sammuksissa molemmissa on yhtä vähän tehoa kuin vääntöä.gse70 kirjoitti:Tosta bemun koneesta ois myös mukava nähdä vääntököyrä tai ihan käydä koeajamassa miten se lähtee alhaalta. Onkohan tuossa koneessa kuinka paljon virityspotentiaalia?
Kyllähän kaksilitraisesta vaparissa on viri potentiaalia, jos teho on vain 120 kW luokkaa, varmaan tuosta kilpailukäytössä otetaan 200 kW irti ja ylikin.
j.h
Jos virityspotentiaalia kaipaa niin kannattaa valita Kuplan kone, sillä sehän on saksalaisen insinöörityön näyte, kuinka niin "suuresta" moottorista saadaan niin vähän tehoa irti.
Varmaan ihan hyvin. Molempien nokkien ajoituksen säätö sekä venttiilien noston toimii bemarilla niin laajalla alueella sen verran hyvin, että kaasuläppä on pystytty jättämään turhana pois koneesta.gse70 kirjoitti:Tosta bemun koneesta ois myös mukava nähdä vääntököyrä tai ihan käydä koeajamassa miten se lähtee alhaalta. Onkohan tuossa koneessa kuinka paljon virityspotentiaalia?
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.