E - Kadett 1.3l kaasarista ruiskuun.

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

TJT kirjoitti:
Kannattaa ostaa sellaista narua, missä on vielä kangaspunoksenkin päällä kumia.
Löytynee joka varaosaputkasta.
no ei kannata :wink:
runkolinjan pitkät vedot kannatta laittaa bensan kestävää muoviputkea (paineilma putkea). veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.

bensapumpulle löytyy ruhtinaallisesti tilaa varapyöräkotelon oikealta puolelta. siellä se on 2.0 koneissa vakoina.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Tänään sain auton kaverilta joka nuo asennukset suoritti.
Itse olen ollut autoon nyt ihan tyytyväinen. Perstuntumalta tehoakin tuntuu jonkin verran olevan :D .

Viides vaihde saatiin menemään päälle joidenkin pikku viilauksien avulla, mutta pääasia että pelittää.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

ipa kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Kannattaa ostaa sellaista narua, missä on vielä kangaspunoksenkin päällä kumia.
Löytynee joka varaosaputkasta.
no ei kannata :wink:
runkolinjan pitkät vedot kannatta laittaa bensan kestävää muoviputkea (paineilma putkea). veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.
Meinaatko saada esim konehuoneesta paineilmaputket helpostikkin jakotukkiin kiinni?
Tai bensapumppuun?

Nuo kangaspintaiset letkut mitä kadetissa vakiona on eivät välttämättä kauaa kestä ruiskun painetta, kokemusta on...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

TJT kirjoitti:

Meinaatko saada esim konehuoneesta paineilmaputket helpostikkin jakotukkiin kiinni?
Tai bensapumppuun?
Itse olen aiemmin käyttänyt juurikin tuota kuorma-autojen paineilmajarrujen muoviputkea ja sen saa kyllä kiinni niin jakotukkiin kuin pumppuunkin. Etuina kestävyys ja edullinen hinta. Alunperinkin osassa opeleita löytyy vastaavan oloista muoviputkea bensalinjoissa, liitokset on tehty kumiletkuilla muoviputken ja jakotukin/pumpun välillä.

Nykyisin olen käyttänyt mielummin kupariputkea sen helpomman muotoilemisen takia. Tämänkin kanssa on hyvä olla ainakin pumpun päässä letkuliitos ettei pumpun värinä johdu koriin.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

TJT kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Kannattaa ostaa sellaista narua, missä on vielä kangaspunoksenkin päällä kumia.
Nuo kangaspintaiset letkut mitä kadetissa vakiona on eivät välttämättä kauaa kestä ruiskun painetta, kokemusta on...
juu vai ei :wink:
se on ihan sama missä välissä se rätti on jos se on puuvillaa =kaikki halvat letkut.

tosiaan se muoviputki on ihan yhtä helppoa liittää kun kuminen vastaava. ja muoviputki on lähes ikuinen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Noin 30 vauhdissa tasakaasulla ajettaetta (2 vaihde) auto nykii aika terävästi.
Mistä kannattaisi lähteä ongelmaa selvittämään?


Edit: typoja
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

ipa kirjoitti:tosiaan se muoviputki on ihan yhtä helppoa liittää kun kuminen vastaava. ja muoviputki on lähes ikuinen.
On varmasti, mutta esim omassa entisessä kadetissa polttoainelinjat olivat valmiiksi muoviputkea, lukuunottamatta konehuoneen letkuja ja pumpun letkuja, joten huomattavasti helpompi oli vain vaihtaa nuo alkuperäiset kangaspäällysteiset letkut parempiin sensijaan, että olisi tankilta konehuoneeseen asti vetänyt uutta ränniä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

ipa kirjoitti: veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.
itseäni lainaten :wink:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

ipa kirjoitti:
ipa kirjoitti: veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.
itseäni lainaten :wink:
Ei sattunut kovin kätevästi sopivaa muoviränniä ainakaan silloin löytymään, joten helpompi oli vetää kumiletkulla ;)

E: ja vähemmän turhia liitoksia vrt orggisputkilta letku jakotukkiin vs orkkisputkilta kumiletku putkeen joka sitten jakotukkiin kiinni ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

D`Artagnan kirjoitti:Noin 30 vauhdissa tasakaasulla ajettaetta (2 vaihde) auto nykii aika terävästi.
Mistä kannattaisi lähteä ongelmaa selvittämään?
kokeile toista bensapumpun relettä tai ilmamäärämittaria

tai huolla vanhaa

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

ipa kirjoitti:
D`Artagnan kirjoitti:Noin 30 vauhdissa tasakaasulla ajettaetta (2 vaihde) auto nykii aika terävästi.
Mistä kannattaisi lähteä ongelmaa selvittämään?
kokeile toista bensapumpun relettä tai ilmamäärämittaria

tai huolla vanhaa

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Kiitos seikkaperäisistä ohjeista.
Aijon nyt lomien aikana perehtyä asiaan.
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Pari kuvaa vielä "uudesta" koneesta.

Kuva




Kuva

Mites tuo suodattimen kotelo on alkuperäisesti kiinni?
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ipa kirjoitti:
D`Artagnan kirjoitti:Noin 30 vauhdissa tasakaasulla ajettaetta (2 vaihde) auto nykii aika terävästi.
Mistä kannattaisi lähteä ongelmaa selvittämään?
kokeile toista bensapumpun relettä tai ilmamäärämittaria

tai huolla vanhaa

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Voi tuo nykiminen johtua myös siitä että sytkäennakkoa on liikaa.
Todennäköisesti väärässä.
jaakkomk
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 10 Loka 2006, 12:33

Viesti Kirjoittaja jaakkomk »

Mites tuo suodattimen kotelo on alkuperäisesti kiinni?
Mulla oli kiinni se kolmesta kohtaa, yksi pultti meni lokasuojan läpi ja kaksi oli liimattu konetilan puolelle lokasuojaan.

Tuohon kotelon päähän ilmeisesti kuuluu vielä putki haukkaamaan viileämpää ilmaa ilmansuodattimelle
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo orggiskotelon imuputki muuten ahdistaa vähän perkeleesti.

Tuon ruutan kanssa huomaa eron kartioputsarin ja vakiokotelon välillä jo persdynollakin ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin