E - Kadett 1.3l kaasarista ruiskuun.

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Taitaa käydä suoraan koska ymmärtääkseni 1,3 Irmscherin ruutan ja 1,8e:n läppämittari on muuten sama mutta siinä 1,3:ssa on siellä sisällä sellainen supistusholkki.
Todennäköisesti väärässä.
terokimmo
in memoriam
in memoriam
Viestit: 5033
Liittynyt: 19 Loka 2007, 18:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

ipa kirjoitti:ylin taitaa olla huohotus letku
keskimmäinen kaasuläpän lämmitys. eli sinne putkeen tulee jäähdytysneste.
alin on tosiaan tehostimen alipaine.

kyllähän nuo kaikki näyttää vaihtamista kaipaavan.
Noin nimenomaan.tuo huohotin kannattaa laittaa ainakin kuntoon.menee vaan aika pieneen reikään isompi letku,mut muuta paikkaa ei oo.saattaa olla sisältäkin tukossa tai mönjässä niinkuin yleensä.
terokimmo
in memoriam
in memoriam
Viestit: 5033
Liittynyt: 19 Loka 2007, 18:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

D`Artagnan kirjoitti:
ipa kirjoitti:^^ jep jep
kannattaa korvata tuo kotelo esim. geissi kadetin muovi kotelolla jonka putki menee pyöräkoteloon. joutuu vaan avaamaan sen pyöreän reijän putsarin alta.
Onko muuten järkevämpää metsästää jostain se Gsi Kadetin kotelo vai laittaa kartiosuodatin? Niitä kun on joka varaosapuljussa myytävänä. Toisaalta kun luin noita vanhempia juttuja täältä foorumilta niin monessa sanottiin ettei 1,3 pikkumoottorissa huomaa mitään eroa pelkän suodattimen vaihdolla.

Muutenkin olisi kiva nähdä jokin kuva siitä miten tuo putsarin kotelo on alkuperäisesti kiinni. Nythän sen reuna menee osittain lokasuojan reunapellin väliin (kuten tuosta aikaisemman sivun kuvasta näkyy), niin vaikka pulttaisin sen niistä kotelon pohjassa olevista kolmesta reijästä kiinni niin sitten ongelmana olisi kotelon avaus. Reuna kun on pellin välissä.
Omassani laitoin vaparin ja annoin alkuperäsen suodatin kotelon alaosan olla kiinni,niin saa alapuolelta ees raikasta ilmaa.biltemasta 17e adapterilla sai kartion helposti kii.
mulla tosin 2 litranen ja valmis suodin pohja.mut saahan sen laitettua kotelon jostain iteki.eikä noi 3 alkuperästä kiinnityspulttia ollu ehjiä ku vissiin 1 sivulla oleva.2 meni läpipulteilla lokarin sisään.
se on ahdas se alkuperänenki kotelo avata,vaikka pika kiinnikkeet.
jaakkomk
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 10 Loka 2006, 12:33

Viesti Kirjoittaja jaakkomk »

Tuli hommattua 2-litrasen GSI:n kotelo ja ihmeteltyä et miksei sovi. :oops: Liian kova vaiva ois ollu rakentaa jonkin sortin adapteri tilalle. Nyt on sit hakusessa 1.8 GSI:n kotelo. Kiirekki meinaa olla, ku maanantaina pitäs viedä auto säädettäväksi/penkitettäväksi. :D
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

terokimmo kirjoitti:
ipa kirjoitti:ylin taitaa olla huohotus letku
keskimmäinen kaasuläpän lämmitys. eli sinne putkeen tulee jäähdytysneste.
alin on tosiaan tehostimen alipaine.

kyllähän nuo kaikki näyttää vaihtamista kaipaavan.
Noin nimenomaan.tuo huohotin kannattaa laittaa ainakin kuntoon.menee vaan aika pieneen reikään isompi letku,mut muuta paikkaa ei oo.saattaa olla sisältäkin tukossa tai mönjässä niinkuin yleensä.
Joo. Letkut on laitettu jo kuntoon.
Auto on muutenkin sen sykäyksen vaimentimen poiston ja bensaletkun vaihdon jälkeen toiminut moitteetta jokapäiväisessä ajossa.
^^nikzu^^
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Elo 2008, 13:00
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja ^^nikzu^^ »

nii minkälaista letkua sinne kannattaa pistää vanhojen johtojen tilalle ja on ko kuink kallista??
Avatar
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

^^nikzu^^ kirjoitti:nii minkälaista letkua sinne kannattaa pistää vanhojen johtojen tilalle ja on ko kuink kallista??
Ihan perus Motonetin letkua olen sinne pistänyt. Ei mitään HiPo kamaa, mutta varmasti parempi ja toimivampi ratkaisu kuin alkuperäiset hapertuneet. Ei ole hinnan kiroissa, tai sitten pitää jo miettiä että onko varaa pitää autoa ollenkaan.
Alavesiletkun ostin alkuperäisenä osana Opel liikkeestä, sitä kun en tarvikkeena löytänyt. Oli muistaakseni n. 12€ hintainen.

Pari kuvaa nykyisestä tilanteesta:
Kuva

Hommasin Biltemasta tyylikkäät letkun pidikkeet:
Kuva

Suojasin ruiskusuuttimille menevät johdot haitariputkella ja ostin uuden virranjakajan kannen + tulpanjohdot:
Kuva
^^nikzu^^
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Elo 2008, 13:00
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja ^^nikzu^^ »

liikkeestähän saa polttoaineletkua mut paljon sitä tarvittee noille letkuille?? ja kannattaako hommata 6, 8 vai 10mm letkua??
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei kannata ruveta avuttomaksi. Työntömitta käteen ja mittaat minkä vahvuisia ne liittimet on ja ostat sopivan paksuista letkua. Pituus selviää mittanauhalla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
^^nikzu^^
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Elo 2008, 13:00
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja ^^nikzu^^ »

joo mut on ehkä vähän kova homma mitata ku ei oo nosturia.. vaikka kyllä korjaamolla noi sano että kyllä noi vakio letkut pitäs kestää..
Vastaa Viestiin