E - Kadett 1.3l kaasarista ruiskuun.
Noin nimenomaan.tuo huohotin kannattaa laittaa ainakin kuntoon.menee vaan aika pieneen reikään isompi letku,mut muuta paikkaa ei oo.saattaa olla sisältäkin tukossa tai mönjässä niinkuin yleensä.ipa kirjoitti:ylin taitaa olla huohotus letku
keskimmäinen kaasuläpän lämmitys. eli sinne putkeen tulee jäähdytysneste.
alin on tosiaan tehostimen alipaine.
kyllähän nuo kaikki näyttää vaihtamista kaipaavan.
Omassani laitoin vaparin ja annoin alkuperäsen suodatin kotelon alaosan olla kiinni,niin saa alapuolelta ees raikasta ilmaa.biltemasta 17e adapterilla sai kartion helposti kii.D`Artagnan kirjoitti:Onko muuten järkevämpää metsästää jostain se Gsi Kadetin kotelo vai laittaa kartiosuodatin? Niitä kun on joka varaosapuljussa myytävänä. Toisaalta kun luin noita vanhempia juttuja täältä foorumilta niin monessa sanottiin ettei 1,3 pikkumoottorissa huomaa mitään eroa pelkän suodattimen vaihdolla.ipa kirjoitti:^^ jep jep
kannattaa korvata tuo kotelo esim. geissi kadetin muovi kotelolla jonka putki menee pyöräkoteloon. joutuu vaan avaamaan sen pyöreän reijän putsarin alta.
Muutenkin olisi kiva nähdä jokin kuva siitä miten tuo putsarin kotelo on alkuperäisesti kiinni. Nythän sen reuna menee osittain lokasuojan reunapellin väliin (kuten tuosta aikaisemman sivun kuvasta näkyy), niin vaikka pulttaisin sen niistä kotelon pohjassa olevista kolmesta reijästä kiinni niin sitten ongelmana olisi kotelon avaus. Reuna kun on pellin välissä.
mulla tosin 2 litranen ja valmis suodin pohja.mut saahan sen laitettua kotelon jostain iteki.eikä noi 3 alkuperästä kiinnityspulttia ollu ehjiä ku vissiin 1 sivulla oleva.2 meni läpipulteilla lokarin sisään.
se on ahdas se alkuperänenki kotelo avata,vaikka pika kiinnikkeet.
- D`Artagnan
- 'Kapitän'
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
- Paikkakunta: Turku
Joo. Letkut on laitettu jo kuntoon.terokimmo kirjoitti:Noin nimenomaan.tuo huohotin kannattaa laittaa ainakin kuntoon.menee vaan aika pieneen reikään isompi letku,mut muuta paikkaa ei oo.saattaa olla sisältäkin tukossa tai mönjässä niinkuin yleensä.ipa kirjoitti:ylin taitaa olla huohotus letku
keskimmäinen kaasuläpän lämmitys. eli sinne putkeen tulee jäähdytysneste.
alin on tosiaan tehostimen alipaine.
kyllähän nuo kaikki näyttää vaihtamista kaipaavan.
Auto on muutenkin sen sykäyksen vaimentimen poiston ja bensaletkun vaihdon jälkeen toiminut moitteetta jokapäiväisessä ajossa.
- D`Artagnan
- 'Kapitän'
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Maalis 2008, 22:40
- Paikkakunta: Turku
Ihan perus Motonetin letkua olen sinne pistänyt. Ei mitään HiPo kamaa, mutta varmasti parempi ja toimivampi ratkaisu kuin alkuperäiset hapertuneet. Ei ole hinnan kiroissa, tai sitten pitää jo miettiä että onko varaa pitää autoa ollenkaan.^^nikzu^^ kirjoitti:nii minkälaista letkua sinne kannattaa pistää vanhojen johtojen tilalle ja on ko kuink kallista??
Alavesiletkun ostin alkuperäisenä osana Opel liikkeestä, sitä kun en tarvikkeena löytänyt. Oli muistaakseni n. 12€ hintainen.
Pari kuvaa nykyisestä tilanteesta:
Hommasin Biltemasta tyylikkäät letkun pidikkeet:
Suojasin ruiskusuuttimille menevät johdot haitariputkella ja ostin uuden virranjakajan kannen + tulpanjohdot:
Ei kannata ruveta avuttomaksi. Työntömitta käteen ja mittaat minkä vahvuisia ne liittimet on ja ostat sopivan paksuista letkua. Pituus selviää mittanauhalla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B