a-corsan turbotus(c14nz)=>suuttimien koko??sivu 5.

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

Tuomas kirjoitti:1,6:n kannen palotila on aika iso verrattuna 1,4:n palotilaan, joten ainakaan palotilan kokoa mittaamatta ei kannata sitä laittaa.

noh,kun mulla nyt kantena 1.3:sen kansi niin onkos tossa 1.6:sessa isompi palotila=> laskee puristuksia??
toi 1.4 kansi on varastossa pölyttymässä ruiskuineen...

mikä noista kansista on se jolla saa eniten laskettua puristus suhdetta???osaako joku oikeesti kertoa,että ostan sitten oikean kannen nimenomaan puristuksien laskemiseen kun on tuo turbo tulossa!?!?!?!?!
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
Eryo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 26 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja Eryo »

nikkari_83 kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:1,6:n kannen palotila on aika iso verrattuna 1,4:n palotilaan, joten ainakaan palotilan kokoa mittaamatta ei kannata sitä laittaa.

noh,kun mulla nyt kantena 1.3:sen kansi niin onkos tossa 1.6:sessa isompi palotila=> laskee puristuksia??
toi 1.4 kansi on varastossa pölyttymässä ruiskuineen...

mikä noista kansista on se jolla saa eniten laskettua puristus suhdetta???osaako joku oikeesti kertoa,että ostan sitten oikean kannen nimenomaan puristuksien laskemiseen kun on tuo turbo tulossa!?!?!?!?!
Jos haluat halavalla mennä niin paksu metallinen kannentiiviste(2mm tjsp) siten saat vakio männillä alemman puristussuhteen, mutta jos teet oikein ja kestävämmin niin laitat sellaset männät joilla puristussuhde laskee.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Avatar
kadette2
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 239
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 21:59
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja kadette2 »

Eikös se ole kaikista paras kun pidät sen 1,3:sen kannen siinä kun se on kuitenkin paremmin virtaava niihin nz:tan kansiin verrattuna? Lasket niitä puristuksia vaikka semmoisella kannen ja lohkon väliin tulevalla välilevyllä... Semmoisen voi teetättää vesileikkurilla kun viet malliksi kansipahvin. Ei muuta kun lasket sen levyn paksuuden oikeaksi vaikka tuolla: http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

hyvä laskuri varmaan ku osais vaan käyttää... :yes:
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

kadette2 kirjoitti:Eikös se ole kaikista paras kun pidät sen 1,3:sen kannen siinä kun se on kuitenkin paremmin virtaava niihin nz:tan kansiin verrattuna? Lasket niitä puristuksia vaikka semmoisella kannen ja lohkon väliin tulevalla välilevyllä... Semmoisen voi teetättää vesileikkurilla kun viet malliksi kansipahvin. Ei muuta kun lasket sen levyn paksuuden oikeaksi vaikka tuolla: http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
sitä tässä nyt lähinnä että millä kannella se puristussuhde laskee automaattisesti??

niin ja eihän tuolla vakio kannen virtaavuudella oo nyt mitään merkitystä ku kansi tullaan tekee luultavasti kansisetillä tekemään ihan turbokäyttöön soveltuvaksi että autolla voi ajaa 10 min. pidempäänkin ilman taukoja...

täytyy varmaan kansisetille soittaa ja kysellä,siellä varmaan tietävät parhaiten... :roll:
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

Jos haluat halavalla mennä niin paksu metallinen kannentiiviste(2mm tjsp) siten saat vakio männillä alemman puristussuhteen, mutta jos teet oikein ja kestävämmin niin laitat sellaset männät joilla puristussuhde laskee.[/quote]


ja ei tässä nyt ihan halvimman kautta mennä..haluun et toi kone myös kestää enempi ku 5000km,eikä kyllä ihan sen kalleimmankaan kautta kun opiskelija olen ja joka kk jotain palikkaa tässä pikkuhiljaa ostelen ja kun on palikat"hyllyssä"niin nippuun.
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

laita se 16sv:n kansi sillä saat ainakin laskettua niitä puristuksia ja jos tuntuu et laski liikaa niin ainahan siitä kannesta voi nykästä siivun pois että saa puristukset fiksulle tasolle. näin siis itse tekisin...
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

mulkkari kirjoitti:laita se 16sv:n kansi sillä saat ainakin laskettua niitä puristuksia ja jos tuntuu et laski liikaa niin ainahan siitä kannesta voi nykästä siivun pois että saa puristukset fiksulle tasolle. näin siis itse tekisin...
näimpä taidan tehdä...kiitos :worship:

niin joo,pikku varmistus että meneehän tuo 16sv kansi tohon c14nz: alakertaan?
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

btw:mikäs tä EGR kanava tossa nz kannessa on?onko sillä missään,millonkaan mitään virkaa/hyötyä?
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

EGR on pakokaasujen takaisinkierrätys, pienentää typenoksidipäästöjä. Tuota turboprojektia ajatellen siitä ei ole mitään hyötyä. Haittaa voi ollakin jos käytät kantta josta kanava löytyy, sillä se on suora kanava pakokanavasta ulkoilmaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

nikkari_83 kirjoitti:
mulkkari kirjoitti:laita se 16sv:n kansi sillä saat ainakin laskettua niitä puristuksia ja jos tuntuu et laski liikaa niin ainahan siitä kannesta voi nykästä siivun pois että saa puristukset fiksulle tasolle. näin siis itse tekisin...
näimpä taidan tehdä...kiitos :worship:

niin joo,pikku varmistus että meneehän tuo 16sv kansi tohon c14nz: alakertaan?

sopii kyllä, ei sitä varmaan muuten oltais ehdotettu :wink:
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
tl79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 121
Liittynyt: 19 Loka 2006, 10:14
Paikkakunta: haapajärvi

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja tl79 »

Se egr kanava on helppo tulpata, tekee vaan kierteet sinne ja pyöräyttää sinne pultin. Tuolla minun linkissä on muutama kuva 16nz kannesta.
kadett e:llä jo vuodesta 2002
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

tl79 kirjoitti:Se egr kanava on helppo tulpata, tekee vaan kierteet sinne ja pyöräyttää sinne pultin. Tuolla minun linkissä on muutama kuva 16nz kannesta.
missäs siellä se egr kanava on?etten tulppaa väärää reikää jos ei nyt sattumalta saa 16sv kantta..??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Löytyy kyllä ihan maalaisjärjellä. Se lähtee pakokanavasta ja menee kannen läpi imupuolelle. Imupuolelta kun löydät reiän pakokanavaan olet löytänyt oikean reiän :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: a-corsan turbotus(c14nz)=>kansi puristuksien laskemiseen? 8

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

egr reikä oli muistaakseni kolmosen kanavassa
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Vastaa Viestiin