Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

TJT kirjoitti:Voidaankin jeppe kysyä automuovilta jotain kahden anturin kimppahintaa :lol:
Nimimerkillä syttyipä ystävämme ABS valo tuossa tunti sitten, eikä enää sammunut liittimen putsauksella.
Tai peräti kolmen, kun mun pitäs kysellä sieltä tota nokka-akselin asentotunnistintakin :lol:

Mulla se syttyy vielä vaan joskus mutta sitä päivää odotellessa kun se valo jää tauluun palamaan pysyvästi. Tänään oli jo mukavan "jouluinen" fiilis ku oli valoa kojetaulu täynnä (moottorin vikavalo ja ABS paloivat molemmat) :lollis:
Kuva
JussiTheMan
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 07 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja JussiTheMan »

Jaa mulla 97 last edition calibra ja ABS valo syttyy aika tarkkaan 1.6 km ajon jälkee. Ja tämän se tekee joka päivä. :lollis: Mistähän se tietää että silloin pitää syttyä? 30 metrin tarkkuudella samassa kohti tietä kun lähden kotoa. Töistä kun lähtee niin aikalailla sama tilanne.

Lisätäänpäs hieman tietoa
-aivan sama vaikka olisin jarruttanut tai en ole koskenutkaan jarruun (se jarrujen polttimon merkkivalo palaa jos ei koske polkimeen)
- polttimet on kunnossa
- peruuttaa en ole kokeillut mutta teen senkin jos tilanne vaatii. pääseekö yli 1.6 km
- mikähän engine check control versio mulla on, 97 16V ja ecotec
- ei auta vaikka ajaa ilman valoja
- kaikki anturat antaa signaalin moottoritilassa olevaan liittimeen. Mittasin ylisemittarilla ja tunkilla nostin renkaan ilmaan ja pyöritin pulttipyssyllä rengasta. Jännite nousi noin 400mV DC. Käytössä FLUKE:n tekemä mittari. Pitääköhän mun raahata töistä skooppi että sais paremman tiedon.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

JussiTheMan kirjoitti:Jaa mulla 97 last edition calibra ja ABS valo syttyy aika tarkkaan 1.6 km ajon jälkee. Ja tämän se tekee joka päivä. :lollis: Mistähän se tietää että silloin pitää syttyä? 30 metrin tarkkuudella samassa kohti tietä kun lähden kotoa. Töistä kun lähtee niin aikalailla sama tilanne.

Lisätäänpäs hieman tietoa
-aivan sama vaikka olisin jarruttanut tai en ole koskenutkaan jarruun (se jarrujen polttimon merkkivalo palaa jos ei koske polkimeen)
- polttimet on kunnossa
- peruuttaa en ole kokeillut mutta teen senkin jos tilanne vaatii. pääseekö yli 1.6 km
- mikähän engine check control versio mulla on, 97 16V ja ecotec
- ei auta vaikka ajaa ilman valoja
- kaikki anturat antaa signaalin moottoritilassa olevaan liittimeen. Mittasin ylisemittarilla ja tunkilla nostin renkaan ilmaan ja pyöritin pulttipyssyllä rengasta. Jännite nousi noin 400mV DC. Käytössä FLUKE:n tekemä mittari. Pitääköhän mun raahata töistä skooppi että sais paremman tiedon.
Ootko nyt ollenkaan lukenut vikamuistia? Siitä kannattaa lähtee, niin saa tietää paremmin mitä se herjaa ja sen mukaan sitten mietitään jatkotoimenpiteitä :yes:

Tolle Check Control Systemille ei ole mitään versionumeroita tietääkseni, joten mitähän / minkähän versionumeroa kaipailet? Tietääkseni / muistaakseni kaikissa Ecotec- Calibroissa on moottorinohjaus Siemensin Simtec 56.1 (mulla ainakin on) mutta ABS -järjestelmää se ei kosketa millään tavoin.
Kuva
walo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Syys 2006, 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja walo »

Eli nyt alkaa konstit loppumaan calibran absien korjauksen kanssa. Ensiksi vikamuisti antoi etuantureista vikakoodia. Kuskin puolella anturin johdoitukset poikki ja apukuskin puolella anturi viallinen. Nämä viat jo korjattu.
Nyt antaa vikakoodia 19 sekä 56. Vikakoodia 19 antoi jo samalla kun oli vikakoodi etuantureista. Koodi 19 viittaa Solenoids Relay Circuits, valve relay eli eikö tällä tarkoiteta abs-boxissa olevaa relettä? Rele täysin ehjä, kokeiltu toisella ehjällä releellä myöskin. Pitääkö alkaa purkamaan boxia että pääsee käsiksi alakautta kytkentöihin?

Sitten tuo 56 koodi, sille ei tunnu löytyvän mitään selitystä. Koodi tuli anturin uusinnan jälkeen. Koodin olen katsonut moneen kertaan, koska 55 koodi tarkottaisi viallisa ABS-ohjainlaitetta.
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

walo kirjoitti:Eli nyt alkaa konstit loppumaan calibran absien korjauksen kanssa. Ensiksi vikamuisti antoi etuantureista vikakoodia. Kuskin puolella anturin johdoitukset poikki ja apukuskin puolella anturi viallinen. Nämä viat jo korjattu.
Nyt antaa vikakoodia 19 sekä 56. Vikakoodia 19 antoi jo samalla kun oli vikakoodi etuantureista. Koodi 19 viittaa Solenoids Relay Circuits, valve relay eli eikö tällä tarkoiteta abs-boxissa olevaa relettä? Rele täysin ehjä, kokeiltu toisella ehjällä releellä myöskin. Pitääkö alkaa purkamaan boxia että pääsee käsiksi alakautta kytkentöihin?

Sitten tuo 56 koodi, sille ei tunnu löytyvän mitään selitystä. Koodi tuli anturin uusinnan jälkeen. Koodin olen katsonut moneen kertaan, koska 55 koodi tarkottaisi viallisa ABS-ohjainlaitetta.
kait olet tehnyt niin että otat akunkengän pois ja sitte takas ja auto käynnissä luet ne koodit heti perään?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Avatar
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1293
Liittynyt: 19 Elo 2004, 03:00

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja calluman »

Jos on näitä ABS-relevikoja niin sen voi tinata mahdollisesti jos vaan kolvi pysyy kädessä. Itse tein niin kun murtuneet kolvaukset oli selvästi havaittavissa. Sen jälkeen loppui minun ABS ongelmat.
Eli ei välttämättä uutta tarvi jos vaan sen verran tee se itse vikaa. :peukku:
Ehkä vielä joskus....
walo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Syys 2006, 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja walo »

calluman kirjoitti:Jos on näitä ABS-relevikoja niin sen voi tinata mahdollisesti jos vaan kolvi pysyy kädessä. Itse tein niin kun murtuneet kolvaukset oli selvästi havaittavissa. Sen jälkeen loppui minun ABS ongelmat.
Eli ei välttämättä uutta tarvi jos vaan sen verran tee se itse vikaa. :peukku:
Noniin, ton vahvistuksen halusinkin kuulla. Kolvin kyllä pitäis pysyä kädessä, mut minkä vuosimallin boxin oot purkanu ja sen verran jo katselin että näyttäis että ton voi paikallaan tuosta purkaa, onko näin? Ettei vaan tarttis alkaa koko pumppua väkertää pois. Ei viittis turhaa työtä alkaa ton kanssa tekemään kun pihalla oottaa pari muutakin kulkupeliä mitä pitäis saada tekohengitettyä kuntoon.
Avatar
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1293
Liittynyt: 19 Elo 2004, 03:00

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja calluman »

Tarkotan sitä relettä mikä on siellä erillisessä relerasiassa konehuoneen takaosassa. ABS yksikköön en koskenut ollenkaan kun ilmeni relettä heiluttamalla että pätkii päälle absia. Vähällä selvisin kun sitä ennen kerkesin vaan hammaskehät putsata. :D
Niin joo tämä on -91 mallinen että liekkö uudemmissa vielä "hauskempaa" tekniikkaa.
Ehkä vielä joskus....
walo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Syys 2006, 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja walo »

Jahas, eli olisko -92 vm muuttunut jo toi releytys erilaiseksi, kun tuossa on hydraulipumpun kyljessä on ABS-muovikotelon alla erilliset ohjaussolenoidien releet, joihin vikakoodikin viittaa. Taitaa olla pikkuhiljaa toivoton homma koko absit. Täytyy ajaa koko paska kohta romuttamolle ja pistää kuutioks
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja TJT »

Sainpahan oman ABS valon taas vaihteeksi sammutettua.
Oli kuskin etuanturin piuha liittimen juuresta murtunut.
Sopivassa asennossa toimi, mutta kun vähän heilutti, niin syttyi taas valo.

Oli mukavasti korinpuoleisen liittimen aivan juuresta mennyt.
Jouduin leikkaamaan liittimestä tavaraa pois, jotta sai piuhoja senverran esiin, että pystyi juottamaan kuntoon.

Toivottavasti nyt hetken aikaa taas toimii(edes sen verran, että saa katsastettua).
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

TJT kirjoitti:Sainpahan oman ABS valon taas vaihteeksi sammutettua.
Oli kuskin etuanturin piuha liittimen juuresta murtunut.
Sopivassa asennossa toimi, mutta kun vähän heilutti, niin syttyi taas valo.
mulla oli täysin sama vika viime keväänä. ei pystyny kolvaamaan joten ostin 10ella uuden :)
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja TJT »

^itsekin ajattelin jossain vaiheessa vaikka purkuautosta ostaa pätkän piuhaa ja liittimen.
Nyt vaan oli pakko saada heti kuntoon, kun torstaihin mennessä pitäisi katsastaa tuo kehonliikutin ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Mulla on myös ollut ABS valo jo pidemmän aikaa "hiljaa". Viimeksi kun syttyi niin hiukan ravistelin ja vedin johtoa niin, että tuli anturin juurelle hivenen "löysää" eikä ole sen jälkeen loimotellut ABS valo. :D
Kuva
Nigel
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Loka 2009, 14:43

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja Nigel »

Omassa calibrassa ei ABS toimi myöskään, mutta ei pala ABS häiriövalokaan...?
walo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Syys 2006, 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Calibran ABS-järjestelmän viat-topic *kaikki viestit tänne*

Viesti Kirjoittaja walo »

Joku viisaana poistanut ABSin polttimon mittaristosta. Näin mun autossa aikanaan
Vastaa Viestiin