Opel sähköauto = Ampera
Re: Opel sähköauto = Ampera
Ahtaisivat ton tekniikan insignian koriin niin kiinnostais. Chevyn volt ei ainakaan omaan silmään
istunut yhtään.
istunut yhtään.
Honda Accord CL7 K20A6
Re: Opel sähköauto = Ampera
Altti450 kirjoitti:Lähde: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Opel+r ... 5243067970
Opel risti uuden sähköautonsa Amperaksi
Helsingin Sanomat
Opel on ristinyt uuden sähköautonsa Amperaksi. Euroopan markkinoille tuleva Ampera-sähköauto esitellään Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa. Valmistaja lupaa Amperan käyttösäteen olevan tavallisen polttomoottoriauton luokkaa. Ampera on viisiovinen ja nelipaikkainen auto, joka hyödyntää General Motorsin Voltec-teknologiaa. Voltec-teknologia suo autolle 60 kilometrin käyttösäteen pelkän litium-ioniakun varaamalla sähkövoimalla. Akku on ladattavissa normaalista 230 voltin pistokkeesta.
Pidemmillä matkoilla Ampera kulkee pienen polttomoottorin tuottaman sähkön voimalla perinteistä polttomoottoriautoa ympäristöystävällisemmin.
Opelin mukaan käyttösade on riittävä, sillä esimerkiksi arviolta 80 prosenttia saksalaisista kuljettajista ajaa alle 50 kilometriä päivässä.
eipähän ne elektronit paljon hyöri kylmällä kelillä.
Samahan se on kaikkien muidenkin akkumulaattoreihin perustuvien ratkaisujen kanssa.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Oikeesti?PJR kirjoitti:Sähkölämmittimellä Sähkömoottorit kun ei lämpiä ihan samalla tavalla polttomoottoreiden kanssa niiden huomattavasti paremman hyötysuhteen takia. Sähkömoottori ~90% vs. bensa ~25-30% ja diesel 30-40%.Japejape kirjoitti:Mistäs tuollainen sähköauto kehittää lämmintä ilmaa auton sisälle??
Polttoainekäyttoisen lämmittimen (Webasto-Eberi-Wallas) hyötysuhde on samaa luokkaa sähkömoottorin kanssa ellei parempikin, sähkölämmittimen käyttö akun kautta käytettynä selkeästi huonompi. Johonkin tuulilasin tiivistyvän kosteuden poistoon tuo sähkölämmitys on ehkä vielä järkevä, mutta ei koko sisätilan lämmittämiseen.
Ilmastoinnin käyttäminen "takaperin" on tietysti yksi vaihtoehto, mutta huono hyötysuhde on siinäkin.
Suomessa kuitenkin on harvemmin niin kylmää, paitsi EspoossaP3 kirjoitti:eipähän ne elektronit paljon hyöri kylmällä kelillä.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Mikähän siinä on että noista sähköautoista pitää tehdä niin rumia.
http://www.worldcarfans.com/9090219.027 ... -uncovered
Mullekin tuollainen olisi omiaan päivittäiseen käyttöön. Työmatkat menisivät pelkällä sähköllä ja mökille pääsisi sitten bensan avittamana. Mutta tuon näköistä ufoa meille ei tule koskaan.
http://www.worldcarfans.com/9090219.027 ... -uncovered
Mullekin tuollainen olisi omiaan päivittäiseen käyttöön. Työmatkat menisivät pelkällä sähköllä ja mökille pääsisi sitten bensan avittamana. Mutta tuon näköistä ufoa meille ei tule koskaan.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Ai että ovat tehneet hyvännäköisen auton! Uudet autot näyttävät usein hyvin samanlailta, kuten Toyotan ja Hondan hybridit Prius ja Insignia. Vaikka Opelissa näyttää olevan paljon samaa muotoa, on siinä kuitenkin se "oma" juttu. Hienoa.Astra_X_2 kirjoitti:Mikähän siinä on että noista sähköautoista pitää tehdä niin rumia.
http://www.worldcarfans.com/9090219.027 ... -uncovered
Mullekin tuollainen olisi omiaan päivittäiseen käyttöön. Työmatkat menisivät pelkällä sähköllä ja mökille pääsisi sitten bensan avittamana. Mutta tuon näköistä ufoa meille ei tule koskaan.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Ainaki tuon ulkomuotoilu miellyttää omaa silmää aika paljon.. Etenki ku kattoo nuitten kahen japanilaisen hybridi vehkeitä Tojota prius on ihan kauhean näkönen, mutta se hondan hybridi jo menettelee..
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Opel sähköauto = Ampera
Se Hondan hybridi on Insight, Insignia on vähän eri merkkinen auto. On kyllä aika samantapaiset nimet, molemmilla oli nuo nimet käytössä jo aikaisemmin konseptiautojen niminä jotka edelsivät noita samoihin aikoihin tulleita tuotantomalleja.gse70 kirjoitti:Uudet autot näyttävät usein hyvin samanlailta, kuten Toyotan ja Hondan hybridit Prius ja Insignia. Vaikka Opelissa näyttää olevan paljon samaa muotoa, on siinä kuitenkin se "oma" juttu. Hienoa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Opel sähköauto = Ampera
Nyt on ilmeisestikkin sitten tuotantomallin kuvat netissä:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/02/19332
http://www.motorauthority.com/gallery/2 ... w-001.html
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/02/19332
http://www.motorauthority.com/gallery/2 ... w-001.html
Re: Opel sähköauto = Ampera
Onkos tuosta Amperasta mitään speksejä ilmoitettu? Kuvissa näyttää melko isolle niin miten on suorituskyvyn laita vs. Chevy Volt?
Re: Opel sähköauto = Ampera
http://www.egmcartech.com/2009/03/03/20 ... n-in-2011/
Opel Ampera tuotantoon 2011, esitelty Geneven autonäyttelyssä. Britannian malli nimeltään Vauxhall Ampera.
While we’re scheduled to get the 2011 Chevrolet Volt in November 2010, Europe will get their version, the Opel Ampera, in 2011. The UK will get a Vauxhall badged Ampera during the same time.
Of course there is no doubt that the 2011 Ampera looks much better than the Volt but other than the looks the Ampera is basically the same as the Volt.
Refresher: Power comes from 16kWh electric-motor that runs on lithium-ion batteries - a system known as the Voltec. It can travel 37 miles on electric power alone. After the battery runs out of charge a 4-cylinder engine will kick in providing a range of more than 311 miles. The Ampera can be plugged into any household 230v outlet for charging.
Opel Ampera tuotantoon 2011, esitelty Geneven autonäyttelyssä. Britannian malli nimeltään Vauxhall Ampera.
While we’re scheduled to get the 2011 Chevrolet Volt in November 2010, Europe will get their version, the Opel Ampera, in 2011. The UK will get a Vauxhall badged Ampera during the same time.
Of course there is no doubt that the 2011 Ampera looks much better than the Volt but other than the looks the Ampera is basically the same as the Volt.
Refresher: Power comes from 16kWh electric-motor that runs on lithium-ion batteries - a system known as the Voltec. It can travel 37 miles on electric power alone. After the battery runs out of charge a 4-cylinder engine will kick in providing a range of more than 311 miles. The Ampera can be plugged into any household 230v outlet for charging.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Opel sähköauto = Ampera
Jokohan näistä olis hintaveikkailuja olemassa ?
Re: Opel sähköauto = Ampera
Viime viikolla parturissa luin jotain autolehteä, olisko ollu AutoBild tai vastaava, jossa muistaakseni sanottiin että Saksassa hinnaksi oli veikkailtu n. 40 000€, joka kuulostaa mun mielestä ainakin melko kalliilta...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Re: Opel sähköauto = Ampera
Vastahan sitä puhuttiin, että amperan hinnat osuu aika tarkkaan samoille kohille ku esim. tojota priuksen. En sitten kyllä tiiä priuksen hintaa että...Jonppa kirjoitti:Viime viikolla parturissa luin jotain autolehteä, olisko ollu AutoBild tai vastaava, jossa muistaakseni sanottiin että Saksassa hinnaksi oli veikkailtu n. 40 000€, joka kuulostaa mun mielestä ainakin melko kalliilta...
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Opel sähköauto = Ampera
Kyllä katainen pitää huolen että Suomessa tuon pystyvät ostaa vain optiomiljonäärit...
Honda Accord CL7 K20A6
Re: Opel sähköauto = Ampera
Tai sitten ku Omega (eli ohmi eli resistanssi) ja ampera törmää niin siitä tulee tuo Volt.. .. puujalat vaan kolisee.Ei siis jännitettä vaan virtaa... Jos Chevrolet Volt ja Opel Ampera törmäävät, syntyykö siitä sitten GM Watt?
Ei kukaan ois sattunu bongaa, että minkähänlaisen moottorikoodin tuo Amperan hässäkkä saa? Voltec siis tuo kauppanimi, mutta moottorikoodi voi olla aika jännä.
Tossa ois muuten sinällään porsaanreiän paikka, kun tuo auton voimansiirto on ikäänkuin toteutettu sähköisesti jota tuo polttomoottori lataa. Niin mitähän Suomen laki sanoisi, jos hommaa sähköauton, jonka takakontissa pitää diesel-aggregaattia joka lataa järjestelmää koko ajan... toistaseksihan sähköautosta joutuu maksamaan sen käyttövoimaveron, mutta sitten jos se poistuisi niin..