kadett c 1.2s -> 1.3s
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Joops, no eipä noi isommat jarrut juuri mitään maksa mutta kokeillaan tottakai vakioilla ensin, tuskin rupee kitiseen konttorilla jos nyt ei mitään ahdinta koneen kylkeen pistä
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
ja jos käytät r25 laatikkona, niin tunnelin muokkaus on lähes välttämätöntä.
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Itseasias ei tartte kepin reijälle tehdä mitään, helpompi muokata laatikosta vipua ja pelliä lyhyemmäksi. ja tämä siis jos on orig.lyhyt keppinenLakkatinneri kirjoitti:Mutta eikös tiukka aina hyvä oo
Ihan katuautoo ollaan tekemässä mutta saa jäädä kyllä ajatuksen asteelle heti jos vaihdekepin reikää tarvii siirtää koska en halua kuitenkaan pilkkoa koppaa, syyläriä saattaisin just vielä raaskia hiukan siirtää jotenkin siististi
Ei välttämättä, itellä meni ainaki heittämällä r25 reikään, laatikon kannattimet korista pitää vaan siirtää taakseppäin, mikä ei ole sekään välttämätöntä.Spikey kirjoitti:ja jos käytät r25 laatikkona, niin tunnelin muokkaus on lähes välttämätöntä.
4-lovisen kans piti muistaakseni lekaa käyttää hiukan..
Pakko sanoa että tuokin nyt on vähä tulkinnan varainen juttu tuo suurimpaan ja tehokkaimpaan vertaaminen, tääläpäin ainaki saatu monta kadettia muutettua 1.2ohv-1.3OHC pikkuaksiloilla juurikin sillä että vertailumoottori on tuo 1.2...tästäkin nyt on jo montamonta vuotta mutta tuskinpa tuo paljo muuttunu on...Toki voin olla väärässäkin,en takuuvarmasti väitä mitään mutta sitten kyllä on ollut katsastusmiehet pihalla ku lumiukot noitten pykälien kans, tais olla jopa 3 eri katsastusviranomaista joilta tuo asia tarkastettiin silloin.. (Ja btw.kadettia on tehty 1.3 OHC koneella)pecu_83 kirjoitti:Ylitysprosentit lasketaan vain suurimmasta/tehokkaimmasta. Jos 1,2 tilalle meinaa laittaa 1,3 niin auto pitää periaatteessa päivittää siten että sinne saisi asentaa vaikka 2,4 cihhin Itellä rupee toi OHV kone veteleen viimesiään niin tarkotuksena olis jossain vaiheessa laittaa tilalle Corsasta ylimääräseks jäänyt 1,2 OHC, joka on jopa tehottomampi kuin alkuperäinen. Sitähän voi sitten vähän vaikka tekohengittää että pääsee 1,2 OHV teholukemiin
Jos tarvetta niin löytyis 1.3ohc takaveto nokkakotelo jossa jakaja etupääs, ei tartte lämppäriä silpoa, r25 laatikon muokattu keppiviputsysteemi, menee siis suoraan orkkis keppireikään, kardaania, tai oikeastaan kaikki osat mitä tarttee tohon swappiin...
Kadett C x 3
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Ei välttämättä, itellä meni ainaki heittämällä r25 reikään, laatikon kannattimet korista pitää vaan siirtää taakseppäin, mikä ei ole sekään välttämätöntä.Spikey kirjoitti:ja jos käytät r25 laatikkona, niin tunnelin muokkaus on lähes välttämätöntä.
4-lovisen kans piti muistaakseni lekaa käyttää hiukan..
Okei onhan se mahdollista, mutta kaikki kun ei oo rikukirejä...
getrakki meneekin "heittämällä", mutta kyllä R25 saa heittää vähän helvetin lujaa että sopii korkeussuunnassa paikoilleen(1,2L tunneliin)...
Tai vaihtoehtoisesti saa moottorin asentaa ihan keulalle ja takakenoon, jonka jälkeen kytkin käpälä on kiinni alatukivarren kiinnityspisteissä.
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
No teilläpäs ny kummallisia tunnelia on jos ei r25 mee.. kepin pelliä piti lyhentää joku 7cm näin yhtäkkiä muistellen, tuli orkkis reijästä sillon kapiiniin, eikä se r25 ny niin korkee oo..Spikey kirjoitti:Ei välttämättä, itellä meni ainaki heittämällä r25 reikään, laatikon kannattimet korista pitää vaan siirtää taakseppäin, mikä ei ole sekään välttämätöntä.Spikey kirjoitti:ja jos käytät r25 laatikkona, niin tunnelin muokkaus on lähes välttämätöntä.
4-lovisen kans piti muistaakseni lekaa käyttää hiukan..
Okei onhan se mahdollista, mutta kaikki kun ei oo rikukirejä...
getrakki meneekin "heittämällä", mutta kyllä R25 saa heittää vähän helvetin lujaa että sopii korkeussuunnassa paikoilleen(1,2L tunneliin)...
Tai vaihtoehtoisesti saa moottorin asentaa ihan keulalle ja takakenoon, jonka jälkeen kytkin käpälä on kiinni alatukivarren kiinnityspisteissä.
Kadett C x 3
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Edistystä on taas tehty, nyt on 1.3 takavetokone ostettu ja atomeina, nokka menee vaihtoon kun oli hitsattu lisää nostoa, muuten ihan jees mutta oli raapinut keinuvipuja ja öljypohja oli täynnä metallipurua
Vaihteistoasia olis vielä hiukan auki, kai kokeilen nyt alkuun vaan sillä omegan lootalla
Irmscherin ruisku löytyy jo täydellisenä settinä kaasarin tilalle
Ja katsastusasemalla kun kävin niin kyselin tuota koneenvaihtoa ja meinasivat että hiukan tapauskohtainen mutta periaatteessa ei vaadi jarrumuutoksia kun vakioteho ei muutu
Ja mikä parasta turbosarjastakin olisi nyt pientä kaupankäyntiä
Vaihteistoasia olis vielä hiukan auki, kai kokeilen nyt alkuun vaan sillä omegan lootalla
Irmscherin ruisku löytyy jo täydellisenä settinä kaasarin tilalle
Ja katsastusasemalla kun kävin niin kyselin tuota koneenvaihtoa ja meinasivat että hiukan tapauskohtainen mutta periaatteessa ei vaadi jarrumuutoksia kun vakioteho ei muutu
Ja mikä parasta turbosarjastakin olisi nyt pientä kaupankäyntiä
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Noniin sitten tietoviisaat asialle kiitos, mitkä on ton 1.3 ohc koneen vakiopuristukset ja paljonko tarvis sorvata männästä että soveltuu turbokäyttöön
eli iskunpituus ja männän halkaisija riittää mulle alkuun, en jaksa käydä mittaileen kun kone on jo atomeina
Ja seuraavaksikin (toivotaan että joku oikeesti lukee näitä) sopiiko omegan 2.0 ohc koneen jakaja etuvetoisen 1.3 ohc kanteen?
Tuolla etuveto nokkakopalla olis vaan melko paljon enemmän nokkavaihtoehtoja
Ja siis tilannehan on edistynyt sen verran että turbohilut on nyt tallissa ja tuo 1.3ohc laitetaan paikalle ahdettuna,
ja siis isompia jarruja sun muita ostetaan, saa tarjota jos lojuu ylimääräisenä nurkissa
eli iskunpituus ja männän halkaisija riittää mulle alkuun, en jaksa käydä mittaileen kun kone on jo atomeina
Ja seuraavaksikin (toivotaan että joku oikeesti lukee näitä) sopiiko omegan 2.0 ohc koneen jakaja etuvetoisen 1.3 ohc kanteen?
Tuolla etuveto nokkakopalla olis vaan melko paljon enemmän nokkavaihtoehtoja
Ja siis tilannehan on edistynyt sen verran että turbohilut on nyt tallissa ja tuo 1.3ohc laitetaan paikalle ahdettuna,
ja siis isompia jarruja sun muita ostetaan, saa tarjota jos lojuu ylimääräisenä nurkissa
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
2.0 omegassa eikä muissakaan opelin 2.0 OHC 8V koneissa ole virranjakajaa.
On vain pyörijä ja jakajan kansi.
Moottorinohjaus boksi hoitaa myös sytytyksen ohjauksen.
On vain pyörijä ja jakajan kansi.
Moottorinohjaus boksi hoitaa myös sytytyksen ohjauksen.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Ja toimivuuteen vaadittaisiin siis?? Eihän toi ompun sytytysjärjestelmä nyt kuitenkaan ihan ylivoimaisen hankala voi olla...
Eikö siellä ole sitten erillistä syttyboxia? ja saisiko toimiin erillisellä?
Eikö siellä ole sitten erillistä syttyboxia? ja saisiko toimiin erillisellä?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Ei ole erillistä syttyboksia ja ei taida onnistua erillisellä boksillakaan kun se pyörijä on suoraan nokassa kiinni eli se Motronicin boksi hoitaa ennakon säädön.
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Fordin Edis4 sytytystä voisi hyödyntää tuossa.
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
poraus: 75,0 mmLakkatinneri kirjoitti:Noniin sitten tietoviisaat asialle kiitos, mitkä on ton 1.3 ohc koneen vakiopuristukset ja paljonko tarvis sorvata männästä että soveltuu turbokäyttöön
eli iskunpituus ja männän halkaisija riittää mulle alkuun, en jaksa käydä mittaileen kun kone on jo atomeina
iskunpituus: 73,4mm
puristussuhde: 9,2 : 1
1.3N männät sopii turbokäyttöön 8.2:1 puristusuhteen vuoksi pikkasen otat vielä pois et on 8.0:1 suhteessa niin kestää hieman sinne 1bar painettakin (oma arvio ) uudet maksaa jotain 65€/kpl käytettynä varmaan ilmaseksi saa noita.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Siis juu mulla on ännämännät ja aattelin niistä ihan inan sorvauttaa pois, no kai mä vedän tolla orkkisjakajalla nyt sit vielä mutta toinen nenäkeppi tars jostain löytää kun en uskalla käyttää tota hitsattua enään
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Itseasias niistä etuveto nokkakepeistä voi tehdä mallia takaveto, sorvilla pitää vaan pyöräyttää se pää oikeenkokoseksi sille rattaalle ja rattaalle jyrsiä kiilaura..nehän on irrotettavia siinä takavetokepis, ratas ja se holkki..Lakkatinneri kirjoitti:Siis juu mulla on ännämännät ja aattelin niistä ihan inan sorvauttaa pois, no kai mä vedän tolla orkkisjakajalla nyt sit vielä mutta toinen nenäkeppi tars jostain löytää kun en uskalla käyttää tota hitsattua enään
Kadett C x 3
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
Omega A Caravan x 4
Omega B Caravan x 4
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Eikai enää tänä päivänä noin alas puristuksia kukaan "normaalia" ahdistettua konetta tekevä puristuksia tiputa ? Eikö tuo nyt o jo jotain 80-luvun touhua...Eryo kirjoitti: 1.3N männät sopii turbokäyttöön 8.2:1 puristusuhteen vuoksi pikkasen otat vielä pois et on 8.0:1 suhteessa niin kestää hieman sinne 1bar painettakin (oma arvio ) uudet maksaa jotain 65€/kpl käytettynä varmaan ilmaseksi saa noita.
Tai sitten tavoteltava jo reiluja paineita...
Tosin, yhtään ahdettua en o tehny, enkä kovin montaa vielä muutenkaan, niin mitä noista ymmärtäisin...