GTI/V-8 kiihdytyspäivä!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Kuinkas paljon tuonne kiihdytyspäiville 8.6 on menossa OCF:n jäseniä? Vai onko kaikki menossa silloin ahvenistolle? muistelisin että siellä oli samana päivänä radalle.com. Entäs onko moni menossa enso lauantaina eli 1.6 poriin lentokentälle kiihdytyskisoihin? Ajelin tässä vähä aika sitte porissa ja siellä näytti ajelevan muutama siistin näköinen opel,mm. punainen astra ja calibra, onkohan kumpikaan ocf:n jäsen?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Kyllähän tuolla kerholaisia jonkun verran oli, ja hauskaa olikin. Autoja oli paljon vähemmän kuin viime vuonna, varmaan samaan aikaan olleiden muiden tapahtumien kuten radalle.com-päivän takia.
Päivän nopein Opel (ja taisi olla koko päivän nopein muutenkin) oli kerhon osastolta FHRA:n näyttelystä ja OpelFan 1/02-numerosta tuttu Kadett C Coupe joka yritti ysin aikaa, mutta parhaaksi vedoksi jäi harmittavan lähellä ollut 10,00 sekuntia!
Tavallisemmilla Opeleillakin ajeltiin paljon, Jarno vetäisi Turbo-Vectralla 14,5 s, itse 16V-Vectralla 16,0 ja Jouko i2000 Asconalla (muistakseni) 16,3. Hiltsun automaatti-V6-Voyage Vectra vetäisi 17 s aikoja enkä nyt muista muiden aikoja ulkoa enää...
Päivän nopein Opel (ja taisi olla koko päivän nopein muutenkin) oli kerhon osastolta FHRA:n näyttelystä ja OpelFan 1/02-numerosta tuttu Kadett C Coupe joka yritti ysin aikaa, mutta parhaaksi vedoksi jäi harmittavan lähellä ollut 10,00 sekuntia!
Tavallisemmilla Opeleillakin ajeltiin paljon, Jarno vetäisi Turbo-Vectralla 14,5 s, itse 16V-Vectralla 16,0 ja Jouko i2000 Asconalla (muistakseni) 16,3. Hiltsun automaatti-V6-Voyage Vectra vetäisi 17 s aikoja enkä nyt muista muiden aikoja ulkoa enää...
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 6807
- Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Lahti City
- Viesti:
ATA jo kiteyttikin päivän tuloksia, joten niistä ei sen enempää... Räme Racing:n Kadett muuten menee sitten tänä kesänä alle kympin!!!
Hienoa oli ja ilma oli mitä parhain. Vähän on olkapäät hellänä, mutta liekö sillä merkitystä asiaan, että Lahteen paluu tapahtui Naantalin terassien & Turun, Down By The Laiturin kautta, joten pikkutunneille meni... He he...
Hienoa oli ja ilma oli mitä parhain. Vähän on olkapäät hellänä, mutta liekö sillä merkitystä asiaan, että Lahteen paluu tapahtui Naantalin terassien & Turun, Down By The Laiturin kautta, joten pikkutunneille meni... He he...
Kerhoterveisin:K.Vilen/OCF secretary
Omega A 4.0i 24V EVO 500
Omega B 3.2i 24V Car. "Johnny Cecotto Edition"
Omega A 3.0i 24V Car. "RE85"
Omega A 4.0i 24V EVO 500
Omega B 3.2i 24V Car. "Johnny Cecotto Edition"
Omega A 3.0i 24V Car. "RE85"
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Bad luck Racingin kotisivuilla on hyvä vetopyöräteholaskuri varttimailiajan perusteella.
http://drive.to/badluck
Omasta kinneristä näyttäisi löytyvän loppunopeuden (135 km/h) ja -ajan (16,31 s) perusteella n. 126 hp vetopyöristä, joka on kylläkin 10 hp:ta vähemmän vetopyöristä kuin 2 1/2 vuotta ja n. 35000km sitten penkitetty tulos. Tästä voi tehdä sen johtopäätöksen, että osa hevosista on laitumella (säädöt pielessä, lämmin keli) tai kuski täysin pihalla suorituksissaan. Veikkaan molempia...
Tietenkin nämä teholaskurit ovat suuntaa antavia ja todenmukaisempi teho löytyy sitten penkitettäessä autoa.
Alastarosta vielä, kiva oli kokeilla auton menohaluja, vaikka ajat eivät mitään ihmeellisiä olleet ja uudestaan täytyy päästä testailemaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-06-10 19:47 ]</font>
http://drive.to/badluck
Omasta kinneristä näyttäisi löytyvän loppunopeuden (135 km/h) ja -ajan (16,31 s) perusteella n. 126 hp vetopyöristä, joka on kylläkin 10 hp:ta vähemmän vetopyöristä kuin 2 1/2 vuotta ja n. 35000km sitten penkitetty tulos. Tästä voi tehdä sen johtopäätöksen, että osa hevosista on laitumella (säädöt pielessä, lämmin keli) tai kuski täysin pihalla suorituksissaan. Veikkaan molempia...
Tietenkin nämä teholaskurit ovat suuntaa antavia ja todenmukaisempi teho löytyy sitten penkitettäessä autoa.
Alastarosta vielä, kiva oli kokeilla auton menohaluja, vaikka ajat eivät mitään ihmeellisiä olleet ja uudestaan täytyy päästä testailemaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-06-10 19:47 ]</font>
paalupaikka.com:
Hevosvoima tulos - 1/4 Mailin Menetelmällä
Sinun Opel painaa noin 2885 pounds ja selvittää varttimailin ajassa 16.030 sekuntia. Tämän perusteella autossasi on 138.43 HP takarenkailla, ja noin 179.96 HP vauhtipyörällä.
badluck:
Loppunopeus (km/h) 140
Massa kuskin kanssa (kg) 1310
Loppuaika (s) 16.03
Teho pyöristä: (hp) 166.1078559
Aika erilaiset tulokset antavat... tuo paalupaikan laskuri tosin ei ota loppunopeutta huomioon lainkaan. Kuitenkin tuo Paalupaikan tulos on pienempi ja noista varmaan lähempänä totuutta? (ottaen huomioon siis tuon pelkän vetopyörätehon, konetehon kaava ei voi pitää paikaansa, kun on takavetoiselle tehty.
Hevosvoima tulos - 1/4 Mailin Menetelmällä
Sinun Opel painaa noin 2885 pounds ja selvittää varttimailin ajassa 16.030 sekuntia. Tämän perusteella autossasi on 138.43 HP takarenkailla, ja noin 179.96 HP vauhtipyörällä.
badluck:
Loppunopeus (km/h) 140
Massa kuskin kanssa (kg) 1310
Loppuaika (s) 16.03
Teho pyöristä: (hp) 166.1078559
Aika erilaiset tulokset antavat... tuo paalupaikan laskuri tosin ei ota loppunopeutta huomioon lainkaan. Kuitenkin tuo Paalupaikan tulos on pienempi ja noista varmaan lähempänä totuutta? (ottaen huomioon siis tuon pelkän vetopyörätehon, konetehon kaava ei voi pitää paikaansa, kun on takavetoiselle tehty.