GTI/V-8 kiihdytyspäivä!
Ei noista tiedä noista laskureista... veikkaan Asconan tapauksessa kuskin kokemattomuutta... kokeilepa joskus cartest-ohjelmalla, siihen voi mallintaa auton tiedot ja se laskee niistä mm. varttimailin ajan, tosin siinä teho ja maksimitehon kierrosluku ja samat väännöstä pitää tietää etukäteen, mutta voisihan sillä koittaa haarukoida. Tuohon mallintamiseen tarvitsee aika tarkat tiedot, koneesta, vetotavasta, renkaista, ilmanvastuksesta, laatikon välityksistä ym. ym. joten tuloksilla voisi kuvitella olevan jotain tekemistä todellisuuden kanssa. Tuolla laskettuna mun auto (tehot laskettu 150 hv mukaan) pitäisi mennä 15,7 s varttimaililla, tuo 0,3 s menee kuskin osaamattomuuteen ja mahdolliseen lisätehoon tuohon 150 hv arvoon nähden...
puuttumatta em kaavoihin koska en niitä ole ehtinyt katsoa
tarkimmat kaavat ovat vetopyörätehon loppunopeudesta laskevia
(loppunopeus ei paljoa muutu jos ajetaan täysillä vaikka lähtö pito/lähtö olisikin huono, samoin takaveto/etuveto/neliveto käy sama kaava)
HUOM!
moottoritehosta häviää vain 15% tai alle matkalla renkaille 2-vetoautossa, ja n 20% nelivetoautossa
tarkimmat kaavat ovat vetopyörätehon loppunopeudesta laskevia
(loppunopeus ei paljoa muutu jos ajetaan täysillä vaikka lähtö pito/lähtö olisikin huono, samoin takaveto/etuveto/neliveto käy sama kaava)
HUOM!
moottoritehosta häviää vain 15% tai alle matkalla renkaille 2-vetoautossa, ja n 20% nelivetoautossa
Sain Alastarossa tälläisen vetopyörätehon loppunopeudesta laskevan kaavan.
134.75km/h(loppunopeus)*0,002647=0,3566832³=0,0453782
0,0453782*2,205*1100kg(paino kuskin kanssa)=110Hp
http://www.Mustangworks.com sivuilla olevalla laskurilla sain 108-116hp (1 lbs=0,454kg ja 1 maili=1.609km), ja bad luck racing sivulla olevalla 125hp.
Keli Alastarossa oli tyyni, mutta lämpötila aikakortissa oli 29c.
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-06-11 09:05 ]</font>
134.75km/h(loppunopeus)*0,002647=0,3566832³=0,0453782
0,0453782*2,205*1100kg(paino kuskin kanssa)=110Hp
http://www.Mustangworks.com sivuilla olevalla laskurilla sain 108-116hp (1 lbs=0,454kg ja 1 maili=1.609km), ja bad luck racing sivulla olevalla 125hp.
Keli Alastarossa oli tyyni, mutta lämpötila aikakortissa oli 29c.
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-06-11 09:05 ]</font>
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Alastaro 8.6 tulokset nähtävillä osoitteessa:
http://www.fhra.fi/fin/index.php?cmd=51 ... w=raportti
http://www.fhra.fi/fin/index.php?cmd=51 ... w=raportti
Kyllä se painaa... 1205 kg on "virallinen" paino GT 16V sedanille, cc pitäisi olla samaa luokkaa. Itse painan n. 100 kg, joten käytin kaavassa painoa 1305 kg. Muut arvot olivat 140.43 km/h ja 16.033 s Alastaron aikakortista. Ehkä olisi kannattanut mielenkiinnon vuoksi punnituttaa auto siellä Alastarossa kun kerran siihen olisi mahdollisuus ollut, ei vain raaskinut maksaa siitä neljää euroa.On 2002-06-13 08:22, Regno wrote:
Paljonko gt vectra painaa? Voiko se olla noin painava( 1330kg kuskin kanssa)
Turbo-Vectra painaa muuten 1365 kg... + kuski päälle
Vuodesta -91 on rekisteriotteen omamassa kohtaan lisätty 75kg, joka on vastaavinaan kuskin painoa. Katsokaa ohjekirjassa ja rekisteriotteessa ilmoitettujen painojen eroja.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.