Opel Ascona C -82

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2583
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 13:47
Paikkakunta: Lapua

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja makemu »

|vectraman| kirjoitti:Olisit ton pusukuvan laittanu mikä tuolta kansiostakin löytyy, sitten ois noussu kunnon jupakka :lol:
juu, mutta jos palaten aiheeseen, toivotaan että tästä asconasta tulee jotain (ei niinku viimesimmästä "projektista") meinaan vaan sillä että edellisen projektin työn laatuvaikutelma ei kauheasti ainakaan ole mun mieleeni :D
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

samsa87 kirjoitti:
Dr_Sultan kirjoitti:siinäki aina oma jännityksensä ku ei oo katsastettu ja on seisonnassa tuo auto :hypocrite:
Voi tulla vielä kallis kaupassa käynti.
Tiedän.. mut onneks näin pienellä paikkakunnalla puskaradio ilmoittaa aina ko poliisit liikkeellä :D
Woody kirjoitti:Edelleenkin seurailen mielellään projekteja. Mielestäni kuva vain herättää jotain ristiriitoja, äkkiseltään kuvassa esiintyvät ei näytä täysi ikäisiltä, myös heidän asettelu on mielenkiintoinen. Ei ne varmaan miun fordin ympärillä pyöri kun itse ajan lava mitsulla. Ja mitä tuohon hoikkuuteen, niin minulle riittää oma vaimoni, vaikka hän raskaudesta johtuen ei voi olla täysin hoikka.
Eikös kaikki ole silloin hyvin jos tulee monenlaisia mielipiteitä asioista? :) ja myös onnea perheenlisäyksen tulosta johtuen, nuo on mukavia asioita :)
makemu kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti:Olisit ton pusukuvan laittanu mikä tuolta kansiostakin löytyy, sitten ois noussu kunnon jupakka :lol:
juu, mutta jos palaten aiheeseen, toivotaan että tästä asconasta tulee jotain (ei niinku viimesimmästä "projektista") meinaan vaan sillä että edellisen projektin työn laatuvaikutelma ei kauheasti ainakaan ole mun mieleeni :D
joo ei tuu samanlaista.. ei läheskään.. nyt ei ruuvata humalassa saatuja päähän pistoja autoon kiinni.. eikä muistit pois maalata autoa mattamustaks :D tästä rojektista olis tarkoitus tehdä asiallinen käyttöauto jolla kehtaa ajaa päiväsaikaanki.. :)
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Woody »

Riisikippo kirjoitti:
Woody kirjoitti: itse ajan lava mitsulla. Ja mitä tuohon hoikkuuteen, niin minulle riittää oma vaimoni, vaikka hän raskaudesta johtuen ei voi olla täysin hoikka.
onnea.. :roll: mutta topicin tekijälle.. elä tee mitää teini tuninkii tästä! kiitos!
Ja kaksi lasta nukkuu tuola yläkerrassa. Jotkut jutut ei vaan iske enää tässä vaiheessa.
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

Näinhän se on.. :D Mutta takaisin projektiin.. tulipas väsättyä askonan kirkkaisiin vilkkuihin parkki hehut lisäksi :) saa ny taas nähä miltä näyttää.. edellisessä oli erittäin toimivan näköinen Kuva tai no.. ei tietenkään kaikkien silmää miellytä mut mie tykkäsin :) :peukku:
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja smppa »

Saattaa tulla noitten kanssa ongelmia katsastuksessa...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2583
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 13:47
Paikkakunta: Lapua

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja makemu »

smppa kirjoitti:Saattaa tulla noitten kanssa ongelmia katsastuksessa...
samaa mä kans mietin...
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja tursas »

smppa kirjoitti:Saattaa tulla noitten kanssa ongelmia katsastuksessa...
Katsastuksesta oli puhetta jo aiemmin:
Dr_Sultan kirjoitti:.. muutako kaupassa käyny.. siinäki aina oma jännityksensä ku ei oo katsastettu ja on seisonnassa tuo auto :hypocrite:
Kuvia lisää.. :food: :D
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

tursas kirjoitti:
smppa kirjoitti:Saattaa tulla noitten kanssa ongelmia katsastuksessa...
Katsastuksesta oli puhetta jo aiemmin:
Dr_Sultan kirjoitti:.. muutako kaupassa käyny.. siinäki aina oma jännityksensä ku ei oo katsastettu ja on seisonnassa tuo auto :hypocrite:
Kuvia lisää.. :food: :D
Mitäs se katsastukseen kuuluu että vilkkulampussa on myös parkki? ja nyt laitoin vielä oranssin lediparkki hehkun nuihin.. ja kirosin alimpaan helvettiin ne.. ei näkyny päivänvalossa ko pikkasen että ois valoa siellä.. hmh :banghead:

Kuva

siinä on yks kuva tuosta keulailmeestä.. maski pitäs maalata auton väriseksi ensi viikolla..

tiistaihin asti en tee autolle mitään.. menen tuonne reissuun laittamaan toista auto projektiani (Fiat 128 -71) ja kun sielä ei nettiä ole niin palataan asiaan maanantaina tai tiistaina :)
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja smppa »

Dr_Sultan kirjoitti:Mitäs se katsastukseen kuuluu että vilkkulampussa on myös parkki?
Siinä vilkussa on joku e-hyväksyntä. On varmaan hyväksytty vaan vilkuksi, eikä parkiksi. Jonkun kanssa juttelin samasta asiasta, paitsi että silloin oli A-Vectra kyseessä. Olikohan powerofopel...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja telwin »

smppa kirjoitti:
Dr_Sultan kirjoitti:Mitäs se katsastukseen kuuluu että vilkkulampussa on myös parkki?
Siinä vilkussa on joku e-hyväksyntä. On varmaan hyväksytty vaan vilkuksi, eikä parkiksi. Jonkun kanssa juttelin samasta asiasta, paitsi että silloin oli A-Vectra kyseessä. Olikohan powerofopel...
Oikein muistelet.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9284
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ihan vaan pienenä kuriositettinä mainittakoon, että tämä UXA-275 -kilvillä varustettu Ascona on muuten nykypäivänä todellinen superharvinaisuus suomessa.

Ei sillä, etteikö '82 Ascona olisi jo muutenkin harvinaisuus, mutta tämä kyseinen yksilö on ulkomaan vientimalli varustelutasolla "DL" ( OPEL 2D ASCONA 1.6 DL-C-88/2570) jollaista ei ole koskaan suomessa myyty. Suomessa vastaava malli lienee "Berlina", jonka vastaavuuden huomaa mm. kromatuista ikkunanpielistä, ja maskin kromilistasta. Eli tuohon aikaan paras mahdollinen varustelu.

Jos en väärin muista, niin tuo Ascona oli ollut elämänsä ensimmäiset vuodet Tanskassa, josta on eksynyt muutaman vuoden ikäisenä suomeen. Muistelua tukee ainakin tuo rekisterikilven kirjainyhdistelmä, joka on ollut käytössä v.1986, ja todennäköisesti auto on myös tuolloin kilvitetty ensimmäisen kerran suomeen.

Ja enhän minä muuten mistään mitään tiedä, mutta tämä samainen yksilö oli joskus vuosia vuosia vuosia sitten Kempeleessä myynnissä, ja tuolloin tuli ihmeteltyä autoa hieman tavallista tarkemmin jo ihan vaan siksi että takaluukussa komeilee (tai ainakin komeili) kirjaimet DL..

:sleep:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

ascona_c kirjoitti:Ihan vaan pienenä kuriositettinä mainittakoon, että tämä UXA-275 -kilvillä varustettu Ascona on muuten nykypäivänä todellinen superharvinaisuus suomessa.

Ei sillä, etteikö '82 Ascona olisi jo muutenkin harvinaisuus, mutta tämä kyseinen yksilö on ulkomaan vientimalli varustelutasolla "DL" ( OPEL 2D ASCONA 1.6 DL-C-88/2570) jollaista ei ole koskaan suomessa myyty. Suomessa vastaava malli lienee "Berlina", jonka vastaavuuden huomaa mm. kromatuista ikkunanpielistä, ja maskin kromilistasta. Eli tuohon aikaan paras mahdollinen varustelu.

Jos en väärin muista, niin tuo Ascona oli ollut elämänsä ensimmäiset vuodet Tanskassa, josta on eksynyt muutaman vuoden ikäisenä suomeen. Muistelua tukee ainakin tuo rekisterikilven kirjainyhdistelmä, joka on ollut käytössä v.1986, ja todennäköisesti auto on myös tuolloin kilvitetty ensimmäisen kerran suomeen.

Ja enhän minä muuten mistään mitään tiedä, mutta tämä samainen yksilö oli joskus vuosia vuosia vuosia sitten Kempeleessä myynnissä, ja tuolloin tuli ihmeteltyä autoa hieman tavallista tarkemmin jo ihan vaan siksi että takaluukussa komeilee (tai ainakin komeili) kirjaimet DL..

:sleep:
Joo komeilee edelleen "ASCONA DL" kiitos suuresti tästä informatiosta :)

Eli ei tainnut olla huono kauppa kun tämän "ruosteettoman" yksilön ostin tuttavaltani 25€? :D

Mitäkhän minun kannattis tällä rutkulle tehdä? entisöidä vai alkaa "tuunaamaan"? Isäni kehotti mua katastamaan tuo ja viemään sen talliin säilöön :) ei mustakaan paha idea mut.. niin.. antakaa kokeneemmat opelistit neuvoa :D
mie olen omistanu vain eläessäni 4 C Asconaa ja yhen E kadetin :P
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

Tänhään tuli äpösteltyä JVC:n soitin paikalle ja kun joku on joskus ollu idiootti ja tehny etu oviin kaiutin reiät niin laiton reiän peitteeksi 4" keskiäänet.. tuola helvetin lumimyrkyssä paljon tee mieli mitää tehä..

autoa oon viimeks käyttäny torstaina tai perjantaina niin hyvin lähti käymään.. huomenna alkais laittaan muita reteo komponentteja paikalleen ko sais aikaseks..

Ens kuussa tulee talouteen vissi ainaki Ascona C -88 2.0i exclusive ' ja 4x4 A vecculi 2.0i ja nämä yhteis hintaan 80€ :D
alkais tekeen vectrasta itelle käyttö autoa ja asconasta en tiä mitä ko on verovammanen..
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Kerro mullekin mistä noin halpoja autoja saa :o Kyllä itekin oon halpoja kulkineita ostanut, mutta en sentään noin halpoja :nerd: 80e ascona ja nelivetovecculi, tahtoo itelleki ainakin ton jälkimmäisen :bonk:
Avatar
Dr_Sultan
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 12 Heinä 2009, 16:05
Paikkakunta: YLITORNIO

Re: Opel Ascona C -82

Viesti Kirjoittaja Dr_Sultan »

|vectraman| kirjoitti:Kerro mullekin mistä noin halpoja autoja saa :o Kyllä itekin oon halpoja kulkineita ostanut, mutta en sentään noin halpoja :nerd: 80e ascona ja nelivetovecculi, tahtoo itelleki ainakin ton jälkimmäisen :bonk:
No ku löytyy nuita idiootteja jotka halvalla myy ku eivät ite autoista mitää ymmärrä..

Autoja mitä oon viimeks hankkinu

Opel Ascona -82 1.6 25€ (kilvissä mutta katastus myöhässä)
Nissan Bluebird -86 2.0 40€ (kilvissä muttei katastettu 2vuoteen)
Nissan Bluebird -88 2.0 70€ (ajoaikaa ostohetkellä 7kk)
Opel Ascona -86 1.3 20€ (Ei kilvissä eikä papereita)
Lada 2105 -94 1.5 25€ (ei kilvissä eikä papereita)
Toyota Corolla -82 1.3 50€ (ajoaikaa ostohetkellä 4kk)

Mustasta askonasta maksoin kesäkuussa 2008 50€ ja ajoaikaa oli 3/09

Kauppa se on mikä kannattaa :D

Mie voin |vectraman| sullek myydä sit tuon vekkulin ko oon laittanu kuntoon ja katastanu sen :D
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Vastaa Viestiin