C18XE 125hv virittäminen!?
C18XE 125hv virittäminen!?
Moro! olen yrittänyt löytää haun avulla tietoja, mutta siellä törmäsin aikalailla (mutuun)
Vaparina pidetään, ainakin tämä mosa! itselle näitä tekniikoita onkin kerääntynyt jo 3kpl...
Onko jollain mitään hyviä ehdotuksia kyseisen koneen virittämiseen? Samoin jos joku tietää saako siihen jotain virinokkaa etc palikkaa, niin voisi valaista asiaa ja paikkaa mistä kannattaa kysellä/hommata.
Itsellä löytyy rosteripakosarja, isommat suuttimet,vapaavirtaus-suodatin sekä tehokkaampi bensapumppu. Kansi menossa työstöön->virtauksien parantelu/seetit.
Tasopinta tietty tarkistetaan.
Samalla jos saisi tietää mäntien/kankien mitat jos vaikka sattuisi löytymään jotku männät/kanget.
Vaparina pidetään, ainakin tämä mosa! itselle näitä tekniikoita onkin kerääntynyt jo 3kpl...
Onko jollain mitään hyviä ehdotuksia kyseisen koneen virittämiseen? Samoin jos joku tietää saako siihen jotain virinokkaa etc palikkaa, niin voisi valaista asiaa ja paikkaa mistä kannattaa kysellä/hommata.
Itsellä löytyy rosteripakosarja, isommat suuttimet,vapaavirtaus-suodatin sekä tehokkaampi bensapumppu. Kansi menossa työstöön->virtauksien parantelu/seetit.
Tasopinta tietty tarkistetaan.
Samalla jos saisi tietää mäntien/kankien mitat jos vaikka sattuisi löytymään jotku männät/kanget.
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 6&t=121539 ei siinä söörzejä tarvita kun ton topicin löytää.
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Kiitoksia!
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Itse asiassa kysytylle konetyypille ei edes ole viritystopiccia kun kyseessä on isolohko 1.8 16V.
Ja jonkinverran sukua tuolle C20XE:lle.
Joten tietyt asiat otka tuosta linkistä löytyy ei päde tähän koneeseen.
Minunpuolestani tämän voi jättää auki ja jatkaa C18XE/L koneiden käsittelyä tässä.
Ja jonkinverran sukua tuolle C20XE:lle.
Joten tietyt asiat otka tuosta linkistä löytyy ei päde tähän koneeseen.
Minunpuolestani tämän voi jättää auki ja jatkaa C18XE/L koneiden käsittelyä tässä.
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Eli nyt vielä kysäisen varmuudeksi sellasen et käykö c20xe alakerta ja c18xe kansi yhteen ja mitä tulee huomioida??
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Periaatteessa käy,C18XE lohkossa ei ole sitä venttiiliä siinä kanteen tulevassa oljy kanavassa mikä taas C20XE lohkossa on.
Ja C18XE ssä on pienemmät palotilat kannessa ja C20XE:n pako ja imusarjat ei käy C18XE kanteen.
Itse tekisin niin että porauttaisin sen C18XE lohkon niille C20XE männille.
Ja C18XE ssä on pienemmät palotilat kannessa ja C20XE:n pako ja imusarjat ei käy C18XE kanteen.
Itse tekisin niin että porauttaisin sen C18XE lohkon niille C20XE männille.
Re: C18XE 125hv virittäminen!? Modattu
Mitä olisi suurinpiirteinen tehoarvio c20xe männillä, läppikset+säädettävä ruisku, isommat suuttimet, kansityöt sis: seetit- imu/pakopuolen työstö
sekä rosteripakosarja/2"-2.5"putkisto ilman kattia!?
Tietty nokat jos niitä jostain vaan saisi ostettua!!?
sekä rosteripakosarja/2"-2.5"putkisto ilman kattia!?
Tietty nokat jos niitä jostain vaan saisi ostettua!!?
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Tuolla reseptillä +170 hv... ja tuohonhan pitäisi käydä X20XEV nokat...
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
OK, kiitoksia! Näyttää saavan aika heikosti potkua loppujen lopuksi hintaansa nähden, ainakin tällä c18xe:n padalla verraten c20xe:hen eikös siinä tule jo +200 heittämällä!? pitää tossissaan alkaa miettiä sitä turbottamista tai padan vaihtamista vähintään c20ne-turbolla!! kattelin netistä eri autojen viri potenttiaaleja ja huomasin harmikseni 2.0-zetecin luovuttavan tehoja mukavammin--> (off-topic)
Kopioitu texti-> ralli.net
vakio 2l vm.93-98 zetecistä saa jälkiasennusruiskuilla/imusarjalla ja pakosarja+putkistolla konetta avaamatta n.160hv.
uudemmasta 5/98-->mustakoppaisesta(mekaaniset nostimet) irtoaa n.170hv.edellämainituilla muutoksilla.
Kaiken lisäksi mosat on halvempia, verrattaen esim:c20xe pataan.
Kaveri alkoikin pottuilemaan et hommaa zetec ja lyö se opelin pellin alle
Kopioitu texti-> ralli.net
vakio 2l vm.93-98 zetecistä saa jälkiasennusruiskuilla/imusarjalla ja pakosarja+putkistolla konetta avaamatta n.160hv.
uudemmasta 5/98-->mustakoppaisesta(mekaaniset nostimet) irtoaa n.170hv.edellämainituilla muutoksilla.
Kaiken lisäksi mosat on halvempia, verrattaen esim:c20xe pataan.
Kaveri alkoikin pottuilemaan et hommaa zetec ja lyö se opelin pellin alle
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
C18XE poraus on 81,6mm,mitenhän lohkolle käy,jos kairataan 86mm ylikokoon...onko jollain kokemusta?
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Siis tuohan on arvio,ei noita koskaan voi sanoa mitä niistä saa.
Eikä taida C20XE mennä yli 200hv vakio nokilla heittämällä.
Eikä taida C20XE mennä yli 200hv vakio nokilla heittämällä.
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Pitäisi kestää.. kuuleman mukaan itsellä ei ole kokemusta!hukkis kirjoitti:C18XE poraus on 81,6mm,mitenhän lohkolle käy,jos kairataan 86mm ylikokoon...onko jollain kokemusta?
Yksi harmi lisää on se, että porukat pyytää noista c20ne tekniikoista ihan sika hintaa +300€
Itsellä projektina D-kadett ja siihen nyt mietin eri tekniikka vaihtoehtoja/virityksiä.
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Kalliita on teilläpäin tekniikat,täältä saa jo tuohonhintaan kokonaisen Vectran...
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
ja meillä päin annetaan jo kuulemma ilmaseksi tommosia koneita ja R25 laatikko vielä kaupan päälle
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C18XE 125hv virittäminen!?
Voihan iso, karvanen ja silakalta haiseva Vattu! Kaikki mistä olen kysellyt mukaan lukien lähialueet +-150km huudetaan järjestäen 300-350€ ja siinä vasta pata+apulaitteet jos laatikon halajat niin maksa 100-200€ lisää. ei voi muuta kuin 30vuotta vanhaa ¨tekniikkaa¨