OCF Ice Calibra RWD (Lappalaisten)
Lähetetty: 14 Helmi 2010, 23:20
Auto on ollut jo ostettuna vuodesta 2004 tai 2005 että tehtäisiin jäärata peli mutta eipäs ole näköjään kerennyt. Auto seissyt Virtasen (VilleVee) mökillä. Korihan oli mennyt aika hirveeseen kuntoon keskellä mehtää. Otettiin kuvia mutta kamerat meni rikki ku oli niin hirveä. Noooh nytten vuoden alusta otettiin Sami Pekkolan (Säpä) kanssa pieni projekti että saataisiin meille pohjoisen porukalle jäärata auto päästäisiin vähän ajeleen. Moottori on jo tehty sillon kun se ostettiin. C20NE alakerran päällä on 1.8 GSi kadetin kansi ja nokka. Alakertaan tehtiin remontti laitettiin kaikki uutta sisäänajoakaan ei olla keretty ajaan paitsi vasta nytten. Pakosarja on Lexmaulin valmiste joka saatiin Pera:lta (PJS2000) ja pakoputki on alkuperäinen C20XE Calibran pakoputki + simpparöpelön takapönttö.
Kori oli aika haperoo, joten laitettiin miggi laulaan ja uutta peltiä liimattiin kiinni et saatiin korista kestävämpi.
Peräpää hitsattii ympäriinsä puskurin yläreunat takakaaresta toiseen ja molemmat helmat uusittiin.
Myös takalattiat kuin etulattiat / palkit tarvitsivat hitsausta. Ne kun saatiin hitsattua alettiin vääntään turvakaaria autoon.
Pitihän siitä saada varalta kaatoturvallinen. Sen jälkeen levitettiin kittiä kylkiin ja hiottiin pinnat suoriksi ehkäpä liianki suoriksi joidenkin mielestä.
Väriksi valittiin satiinin himmeä tummanharmaa ja ralliraidat keltanen, harmaa ja musta "motorsportti tyyliin". Eikä keretty ottaan kuviakaan vaiheista ku tehtiin niin vitusti töitä!!
Moottori
alakerta: C20NE remontoitu
kansi: 18SE GSi Kadetista
imusarja: 18SE GSi Kadetista
nokka: 18SE GSi Kadetista
ruisku: 20SEH + johtosarja
pakosarja: Lexmaul peltipakosarja
pakoputki: C20XE Calibran simonsin takapöntöllä
FMI 1.4 seosmittari
+ bensanpaineita puristettu lisää
+ powercap hitsattu alkuperäseen kaasuläppään
Kori
jarrut: Calibran alkuperäiset edessä Ate:n powerdiskit takana vakiot
jouset: Calibran vakiot
vanteet: Fox evo ? / Advanti ? molemmilla puolilla samanlaiset
renkaat: Timi tysonit 155/65/15
puskurit: Calibran pikalukoilla asennettu runkoon kiinni
lisävalot: asennettu maskin taakse
+ turvakaaret
+ opel originelli c-kasetti soitin
+ ainoot maksetut sponsoritarrat 2 kpl
Kori oli aika haperoo, joten laitettiin miggi laulaan ja uutta peltiä liimattiin kiinni et saatiin korista kestävämpi.
Peräpää hitsattii ympäriinsä puskurin yläreunat takakaaresta toiseen ja molemmat helmat uusittiin.
Myös takalattiat kuin etulattiat / palkit tarvitsivat hitsausta. Ne kun saatiin hitsattua alettiin vääntään turvakaaria autoon.
Pitihän siitä saada varalta kaatoturvallinen. Sen jälkeen levitettiin kittiä kylkiin ja hiottiin pinnat suoriksi ehkäpä liianki suoriksi joidenkin mielestä.
Väriksi valittiin satiinin himmeä tummanharmaa ja ralliraidat keltanen, harmaa ja musta "motorsportti tyyliin". Eikä keretty ottaan kuviakaan vaiheista ku tehtiin niin vitusti töitä!!
Moottori
alakerta: C20NE remontoitu
kansi: 18SE GSi Kadetista
imusarja: 18SE GSi Kadetista
nokka: 18SE GSi Kadetista
ruisku: 20SEH + johtosarja
pakosarja: Lexmaul peltipakosarja
pakoputki: C20XE Calibran simonsin takapöntöllä
FMI 1.4 seosmittari
+ bensanpaineita puristettu lisää
+ powercap hitsattu alkuperäseen kaasuläppään
Kori
jarrut: Calibran alkuperäiset edessä Ate:n powerdiskit takana vakiot
jouset: Calibran vakiot
vanteet: Fox evo ? / Advanti ? molemmilla puolilla samanlaiset
renkaat: Timi tysonit 155/65/15
puskurit: Calibran pikalukoilla asennettu runkoon kiinni
lisävalot: asennettu maskin taakse
+ turvakaaret
+ opel originelli c-kasetti soitin
+ ainoot maksetut sponsoritarrat 2 kpl