Sivu 1/35

Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 00:12
Kirjoittaja Nexeon
Kenelläkään tietoa paljonko Z20LET koneesta saa tehoja irti ilman moottorin sisuskalujen vaihtamista?

Edit:
Tässä Viestiketjussa keskustellaan seuraavista koneista ja niihin liittyvistä virittelyistä:
Z20LET (esim. Speedster, Astra G OPC, Zafira A OPC 198hv)
Z20LEL (Astra H 170hv)
Z20LER (Astra H turbo, Zafira turbo 200hv)
Z20LEH (Astra H OPC 240hv)



Z20LEx osia:
Vectra C ilmanotto
Vectra C pääputki 9177099
Liitos 9177104
OPC ilmanotto
OPC Intake pääputki 55558369
OPC Intake Liitos 55558368

Astra H CDTi boksi 55557126
CDTI 1.9 AFM 93178243
Z20LEH Puola (Coil pack) 9198834
Z20LEH öljypumppu 55556795
VXR akunsuoja 90588752

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 10:07
Kirjoittaja levanen
kai siitä tehoja saa mutta eri asia kauanko kestää :lollis:

plug and play hommeleilla pääsee sinne 280hp ja 450+nm tietämille.

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 10:29
Kirjoittaja enne
Kyseisestä koneesta saa reippaasti yli tuon 280hv bolt on osillla.
Briteissä ja Saksassa on useita päälle 300hv pelejä kyseisellä tekniikalla.
Aloita vaikka näistä bolt-on osista:
- Putkisto (3" Piper riittää nätisti 300+) [1200€]
- 1.9CDTI astran ilmanotto +OPC astran 80mm AFM [500€]
- OPC astran turbo [700€]
- OPC astran pensakisko ja suuttimet [200€]
- Isompi IC (paras bolt-on forge) [300-900€]
- dBilas imusarja [700€]
- Ohjelmointi kyseisille muutoksille [400-700€]

Näillä modeilla 300hv rikki :wink:

- Lisäksi jotkut nokat esim. XEV [600€]

Ja vaihda sitten valmiiksi jo kytkin :lollis:

Hinnat ovat vain viitteellisiä

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 16:17
Kirjoittaja lowcali
Eräällä tuntemallani henkilölla on vakiosisuskaluilla (pl.kytkin) 309hp/450Nm ja hyvin on kestänyt. Kaikki bolt on osilla. Kiertokanget ja männät on varmasti heikoin lenkki, jotka kannattaa vaihtaa jos tuon yli virittää.

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 16:50
Kirjoittaja madi
tai siis kiertokanget on heikoimmat
ne mahlen mutapaukut taas kestää 600hp->

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 21:11
Kirjoittaja Nexeon
kiitoksia kaikista vastauksista, tämä auttoi ja selvitti jo paljon! Jotenkin arvelinkin että nuo kiertokanget luultavasti joutuu ainakin vaihtaa jos mennään yli 300hp. Katsotaan mihin sitä loppujen lopuksi päätyy kunhan se moottori ensiksi saadaan autoon :)

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 23:40
Kirjoittaja Nexeon
Katselin tuossa, että dBilas tarjoaa aika laajan skaalan osia opeleihin ja myös Z20LET moottorille. Katselin tuossa FlowMaster+Flowpipe ja näytti ihan järkevältä peliltä, Flowtec imusarja tuntui myös houkuttelevalta, mutta hinta oli aika kova :)
Lastutus ei tuntunut kovin kalliilta, mutta olen kuullut paremmistakin softista joilla saa enemmän irti kuin tuon mitä dbilas tarjoaa.
dbilas turbo taitaa jäädä kanssa väliin. saa noita halvemmallakin, esim. Garret GT28RS.

näillä näkymin moottori menee suoraan autoon ilman sen suurempia muutoksia ja virityksiä, kyllä tuolla 200+ hp ajelee jonkin aikaa, ainakin sen verran että saa rahat kasaan viriosiin :D

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 07:26
Kirjoittaja enne
Nexeon kirjoitti:Katselin tuossa, että dBilas tarjoaa aika laajan skaalan osia opeleihin ja myös Z20LET moottorille. Katselin tuossa FlowMaster+Flowpipe ja näytti ihan järkevältä peliltä, Flowtec imusarja tuntui myös houkuttelevalta, mutta hinta oli aika kova :)
Lastutus ei tuntunut kovin kalliilta, mutta olen kuullut paremmistakin softista joilla saa enemmän irti kuin tuon mitä dbilas tarjoaa.
dbilas turbo taitaa jäädä kanssa väliin. saa noita halvemmallakin, esim. Garret GT28RS.

näillä näkymin moottori menee suoraan autoon ilman sen suurempia muutoksia ja virityksiä, kyllä tuolla 200+ hp ajelee jonkin aikaa, ainakin sen verran että saa rahat kasaan viriosiin :D
1. Unohda tuo flowmaster shit.
2. Jos ja kun sinulla on tekniikka irti suosittelisin tekemään sen kytkimen (ja vauhtipyörän) vaihdon tässä vaiheessa. Sillä se on VARMASTI vastassa mikäli meinaat yhtään viritellä. Ja sitten voi helposti pudotella osia moottoritilaan ja nauttia ajelusta.
3. dBilasilta saa kittiä, jolla saa tuollaisen mainitsemasi GT -sarjan ahtimen kiinni. http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6254.html
Tai sitten hieman enemmän http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6255.html

Näin alkuun kannattaa katsoa vaikka seuraavat linkit läpi jos bolt-on osia kaipaa:
Courtenay (UK)
Ragal Autosport (UK)
Ragalin Blogi
EDS(Saksa)
M-tech (Hollanti?)
Klasen-Motors

Ja paras Z20LET moottorialue:
AOC

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 10:38
Kirjoittaja MikkoV6
tämä on kyllä minusta kohtuu hintanen paketti zlettiin...http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... d=&mid=103

Keväällä tilaukseen ja zafi saa uutta vauhtia... :roll:

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 21:42
Kirjoittaja Nexeon
1. Unohda tuo flowmaster shit.
2. Jos ja kun sinulla on tekniikka irti suosittelisin tekemään sen kytkimen (ja vauhtipyörän) vaihdon tässä vaiheessa. Sillä se on VARMASTI vastassa mikäli meinaat yhtään viritellä. Ja sitten voi helposti pudotella osia moottoritilaan ja nauttia ajelusta.
3. dBilasilta saa kittiä, jolla saa tuollaisen mainitsemasi GT -sarjan ahtimen kiinni. http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6254.html
Tai sitten hieman enemmän http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6255.html

Näin alkuun kannattaa katsoa vaikka seuraavat linkit läpi jos bolt-on osia kaipaa:
Courtenay (UK)
Ragal Autosport (UK)
Ragalin Blogi
EDS(Saksa)
M-tech (Hollanti?)
Klasen-Motors

Ja paras Z20LET moottorialue:
AOC
Hyvä tietää, pistän vauhtipyörän ja kytkimen vaihtoon ennen kuin asentelen moottoria paikalleen. Moottorin ja turbon viilennystä on jo mietitty etukäteen sekä uutta CAI:ta. Samalla luultavasti menee alkuperäiset sytytystulpat vaihtoon ja tilalle tulee NGK Iridium BKR6EIX. Lisää sitten kun kukkaro on hieman paksumpi :)

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 21:51
Kirjoittaja lowcali
Siitä se sitten lähteekin mopo helposti karkailemaan käsistä... :D

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 22:07
Kirjoittaja Nexeon
Eiköhän se ole jo lähtenyt käsistä ---> BSL Astra G-Project
:D

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 12:12
Kirjoittaja levanen
lowcali kirjoitti:Eräällä tuntemallani henkilölla on vakiosisuskaluilla (pl.kytkin) 309hp/450Nm ja hyvin on kestänyt. Kaikki bolt on osilla. Kiertokanget ja männät on varmasti heikoin lenkki, jotka kannattaa vaihtaa jos tuon yli virittää.
ite kyllä suhtaudun vähän skeptisesti näihin 300hp rikkomisiin bolt-oneilla... mutta katsotaan miten tässä käy :wink:

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 14:13
Kirjoittaja JJ
Männät kyllä kestää jos ei nakuta, ne ei oo ekana vaihtolistalla.

Re: Z20LET virittäminen

Lähetetty: 26 Huhti 2010, 10:17
Kirjoittaja Alpha
Oisko ideaa vaihtaa topikiksi Z20LEx virittäminen, niin voisi puhua myös noista LER ja LEH moottoreista.