Z20LEx virittäminen
Z20LEx virittäminen
Kenelläkään tietoa paljonko Z20LET koneesta saa tehoja irti ilman moottorin sisuskalujen vaihtamista?
Edit:
Tässä Viestiketjussa keskustellaan seuraavista koneista ja niihin liittyvistä virittelyistä:
Z20LET (esim. Speedster, Astra G OPC, Zafira A OPC 198hv)
Z20LEL (Astra H 170hv)
Z20LER (Astra H turbo, Zafira turbo 200hv)
Z20LEH (Astra H OPC 240hv)
Z20LEx osia:
Vectra C ilmanotto
Vectra C pääputki 9177099
Liitos 9177104
OPC ilmanotto
OPC Intake pääputki 55558369
OPC Intake Liitos 55558368
Astra H CDTi boksi 55557126
CDTI 1.9 AFM 93178243
Z20LEH Puola (Coil pack) 9198834
Z20LEH öljypumppu 55556795
VXR akunsuoja 90588752
Edit:
Tässä Viestiketjussa keskustellaan seuraavista koneista ja niihin liittyvistä virittelyistä:
Z20LET (esim. Speedster, Astra G OPC, Zafira A OPC 198hv)
Z20LEL (Astra H 170hv)
Z20LER (Astra H turbo, Zafira turbo 200hv)
Z20LEH (Astra H OPC 240hv)
Z20LEx osia:
Vectra C ilmanotto
Vectra C pääputki 9177099
Liitos 9177104
OPC ilmanotto
OPC Intake pääputki 55558369
OPC Intake Liitos 55558368
Astra H CDTi boksi 55557126
CDTI 1.9 AFM 93178243
Z20LEH Puola (Coil pack) 9198834
Z20LEH öljypumppu 55556795
VXR akunsuoja 90588752
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Re: Z20LET virittäminen
kai siitä tehoja saa mutta eri asia kauanko kestää
plug and play hommeleilla pääsee sinne 280hp ja 450+nm tietämille.
plug and play hommeleilla pääsee sinne 280hp ja 450+nm tietämille.
Re: Z20LET virittäminen
Kyseisestä koneesta saa reippaasti yli tuon 280hv bolt on osillla.
Briteissä ja Saksassa on useita päälle 300hv pelejä kyseisellä tekniikalla.
Aloita vaikka näistä bolt-on osista:
- Putkisto (3" Piper riittää nätisti 300+) [1200€]
- 1.9CDTI astran ilmanotto +OPC astran 80mm AFM [500€]
- OPC astran turbo [700€]
- OPC astran pensakisko ja suuttimet [200€]
- Isompi IC (paras bolt-on forge) [300-900€]
- dBilas imusarja [700€]
- Ohjelmointi kyseisille muutoksille [400-700€]
Näillä modeilla 300hv rikki
- Lisäksi jotkut nokat esim. XEV [600€]
Ja vaihda sitten valmiiksi jo kytkin
Hinnat ovat vain viitteellisiä
Briteissä ja Saksassa on useita päälle 300hv pelejä kyseisellä tekniikalla.
Aloita vaikka näistä bolt-on osista:
- Putkisto (3" Piper riittää nätisti 300+) [1200€]
- 1.9CDTI astran ilmanotto +OPC astran 80mm AFM [500€]
- OPC astran turbo [700€]
- OPC astran pensakisko ja suuttimet [200€]
- Isompi IC (paras bolt-on forge) [300-900€]
- dBilas imusarja [700€]
- Ohjelmointi kyseisille muutoksille [400-700€]
Näillä modeilla 300hv rikki
- Lisäksi jotkut nokat esim. XEV [600€]
Ja vaihda sitten valmiiksi jo kytkin
Hinnat ovat vain viitteellisiä
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Z20LET virittäminen
Eräällä tuntemallani henkilölla on vakiosisuskaluilla (pl.kytkin) 309hp/450Nm ja hyvin on kestänyt. Kaikki bolt on osilla. Kiertokanget ja männät on varmasti heikoin lenkki, jotka kannattaa vaihtaa jos tuon yli virittää.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Z20LET virittäminen
tai siis kiertokanget on heikoimmat
ne mahlen mutapaukut taas kestää 600hp->
ne mahlen mutapaukut taas kestää 600hp->
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Z20LET virittäminen
kiitoksia kaikista vastauksista, tämä auttoi ja selvitti jo paljon! Jotenkin arvelinkin että nuo kiertokanget luultavasti joutuu ainakin vaihtaa jos mennään yli 300hp. Katsotaan mihin sitä loppujen lopuksi päätyy kunhan se moottori ensiksi saadaan autoon
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Re: Z20LET virittäminen
Katselin tuossa, että dBilas tarjoaa aika laajan skaalan osia opeleihin ja myös Z20LET moottorille. Katselin tuossa FlowMaster+Flowpipe ja näytti ihan järkevältä peliltä, Flowtec imusarja tuntui myös houkuttelevalta, mutta hinta oli aika kova
Lastutus ei tuntunut kovin kalliilta, mutta olen kuullut paremmistakin softista joilla saa enemmän irti kuin tuon mitä dbilas tarjoaa.
dbilas turbo taitaa jäädä kanssa väliin. saa noita halvemmallakin, esim. Garret GT28RS.
näillä näkymin moottori menee suoraan autoon ilman sen suurempia muutoksia ja virityksiä, kyllä tuolla 200+ hp ajelee jonkin aikaa, ainakin sen verran että saa rahat kasaan viriosiin
Lastutus ei tuntunut kovin kalliilta, mutta olen kuullut paremmistakin softista joilla saa enemmän irti kuin tuon mitä dbilas tarjoaa.
dbilas turbo taitaa jäädä kanssa väliin. saa noita halvemmallakin, esim. Garret GT28RS.
näillä näkymin moottori menee suoraan autoon ilman sen suurempia muutoksia ja virityksiä, kyllä tuolla 200+ hp ajelee jonkin aikaa, ainakin sen verran että saa rahat kasaan viriosiin
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Re: Z20LET virittäminen
1. Unohda tuo flowmaster shit.Nexeon kirjoitti:Katselin tuossa, että dBilas tarjoaa aika laajan skaalan osia opeleihin ja myös Z20LET moottorille. Katselin tuossa FlowMaster+Flowpipe ja näytti ihan järkevältä peliltä, Flowtec imusarja tuntui myös houkuttelevalta, mutta hinta oli aika kova
Lastutus ei tuntunut kovin kalliilta, mutta olen kuullut paremmistakin softista joilla saa enemmän irti kuin tuon mitä dbilas tarjoaa.
dbilas turbo taitaa jäädä kanssa väliin. saa noita halvemmallakin, esim. Garret GT28RS.
näillä näkymin moottori menee suoraan autoon ilman sen suurempia muutoksia ja virityksiä, kyllä tuolla 200+ hp ajelee jonkin aikaa, ainakin sen verran että saa rahat kasaan viriosiin
2. Jos ja kun sinulla on tekniikka irti suosittelisin tekemään sen kytkimen (ja vauhtipyörän) vaihdon tässä vaiheessa. Sillä se on VARMASTI vastassa mikäli meinaat yhtään viritellä. Ja sitten voi helposti pudotella osia moottoritilaan ja nauttia ajelusta.
3. dBilasilta saa kittiä, jolla saa tuollaisen mainitsemasi GT -sarjan ahtimen kiinni. http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6254.html
Tai sitten hieman enemmän http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6255.html
Näin alkuun kannattaa katsoa vaikka seuraavat linkit läpi jos bolt-on osia kaipaa:
Courtenay (UK)
Ragal Autosport (UK)
Ragalin Blogi
EDS(Saksa)
M-tech (Hollanti?)
Klasen-Motors
Ja paras Z20LET moottorialue:
AOC
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Z20LET virittäminen
tämä on kyllä minusta kohtuu hintanen paketti zlettiin...http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... d=&mid=103
Keväällä tilaukseen ja zafi saa uutta vauhtia...
Keväällä tilaukseen ja zafi saa uutta vauhtia...
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Re: Z20LET virittäminen
Hyvä tietää, pistän vauhtipyörän ja kytkimen vaihtoon ennen kuin asentelen moottoria paikalleen. Moottorin ja turbon viilennystä on jo mietitty etukäteen sekä uutta CAI:ta. Samalla luultavasti menee alkuperäiset sytytystulpat vaihtoon ja tilalle tulee NGK Iridium BKR6EIX. Lisää sitten kun kukkaro on hieman paksumpi1. Unohda tuo flowmaster shit.
2. Jos ja kun sinulla on tekniikka irti suosittelisin tekemään sen kytkimen (ja vauhtipyörän) vaihdon tässä vaiheessa. Sillä se on VARMASTI vastassa mikäli meinaat yhtään viritellä. Ja sitten voi helposti pudotella osia moottoritilaan ja nauttia ajelusta.
3. dBilasilta saa kittiä, jolla saa tuollaisen mainitsemasi GT -sarjan ahtimen kiinni. http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6254.html
Tai sitten hieman enemmän http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/info_6255.html
Näin alkuun kannattaa katsoa vaikka seuraavat linkit läpi jos bolt-on osia kaipaa:
Courtenay (UK)
Ragal Autosport (UK)
Ragalin Blogi
EDS(Saksa)
M-tech (Hollanti?)
Klasen-Motors
Ja paras Z20LET moottorialue:
AOC
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Re: Z20LET virittäminen
Siitä se sitten lähteekin mopo helposti karkailemaan käsistä...
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Z20LET virittäminen
Eiköhän se ole jo lähtenyt käsistä ---> BSL Astra G-Project
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Re: Z20LET virittäminen
ite kyllä suhtaudun vähän skeptisesti näihin 300hp rikkomisiin bolt-oneilla... mutta katsotaan miten tässä käylowcali kirjoitti:Eräällä tuntemallani henkilölla on vakiosisuskaluilla (pl.kytkin) 309hp/450Nm ja hyvin on kestänyt. Kaikki bolt on osilla. Kiertokanget ja männät on varmasti heikoin lenkki, jotka kannattaa vaihtaa jos tuon yli virittää.
Re: Z20LET virittäminen
Männät kyllä kestää jos ei nakuta, ne ei oo ekana vaihtolistalla.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Z20LET virittäminen
Oisko ideaa vaihtaa topikiksi Z20LEx virittäminen, niin voisi puhua myös noista LER ja LEH moottoreista.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1