Sivu 34/35

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 27 Marras 2018, 17:37
Kirjoittaja vectraTBO
Mistäs saa parhaan/edullisimman Z20LEH ahtimen? Hintaskaalaa on 300-800e, mitäs eroja noissa on? Toiset viripajat väittää että joku tietty versio on kestävin jossa vahvempi pakosarja/pakopesävalu? Totta vai tarua?

Sitten saa pelkkää uutta LEH keskiosaakin. Se vissiin sopis LET pakosarjaan mutta kompurakotelo täytyy vaihtaa? Vai miten noita romuja pystyy yhdistelemään jos haluis päivittää LETin ahtimen LEHhiin?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 27 Marras 2018, 21:25
Kirjoittaja Ströbä
https://www.turborebuild.co.uk/shop/search.php?q=Z20leh

Esim. Tuolta löytyy osia ja sälää.
Lehin keskiosan saa K06 koossa, mutta kompurakotelo pitää olla avarrettu. Sekin löytyy linkin takaa.
Hakusanalla Astra vxr.

Tuossa myös hyödyllinen artikkeli.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 04 Joulu 2018, 19:57
Kirjoittaja vectraTBO
Kiinaturbosälää sais halvalla ebaystä, LEH ahtimen keskiosa noin 100e halvimmillaan. Kokonaisen uuden LEH kiinaturbopaketin pakosarjoineen sais noin 350e hintaan. Tekeekö noilla mitään?

Courtenaylta orkkis LEH keskiosa noin 220e ja LEH kompurakotelo noin 60e. Koteloa ei kylläkään ole siellä hyllyssä.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 07 Joulu 2018, 20:26
Kirjoittaja ?!
Minkäslaisia ennakoita näissä moteissa on viinalla käytetty?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 21 Joulu 2018, 18:35
Kirjoittaja StarBreakeR
vectraTBO kirjoitti: 04 Joulu 2018, 19:57 Kiinaturbosälää sais halvalla ebaystä, LEH ahtimen keskiosa noin 100e halvimmillaan. Kokonaisen uuden LEH kiinaturbopaketin pakosarjoineen sais noin 350e hintaan. Tekeekö noilla mitään?

Courtenaylta orkkis LEH keskiosa noin 220e ja LEH kompurakotelo noin 60e. Koteloa ei kylläkään ole siellä hyllyssä.
Itsellä on iha ok kokemukset kiina leh ahtimesta, mutta voi olla myös hyvää tuuriakin.. ja saattaa se paremmankin valmistajan ahdin antautua, vaikka pienempi riski kuin kiina ahtimilla.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 21 Joulu 2018, 19:37
Kirjoittaja 1,2sorsa
Tilaa kiina ahtimen ja käyttää vaikka pro turbolla tarkistuksessa ja tasapainotuksessa?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 08:57
Kirjoittaja iso.kunkku
Tulee tolla konstilla äkkiä samoihin hintoihin.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 10:19
Kirjoittaja DEAD
|777| kirjoitti: 22 Joulu 2018, 08:57 Tulee tolla konstilla äkkiä samoihin hintoihin.
Jos osamaksulla haluaa niin onhan se tapa tuokin

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 14:48
Kirjoittaja Pro Turbo
Kuinka ison ahtimen tuosta haluaisitte? Osia on varastossa ja on tehty paljon.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 15:12
Kirjoittaja vectraTBO
Orkkista tuli kyllä tilattua jo, ei viittiny ottaa riskiä kiinaosien kanssa. Kiinasta voi tulla ihan hyvää tavaraa tai sitten ihan sontaakin :D
Pro Turbo kirjoitti: 22 Joulu 2018, 14:48 Kuinka ison ahtimen tuosta haluaisitte? Osia on varastossa ja on tehty paljon.
Pakopuolihan tuossa vakiopakosarjassa alkaa ahdistelee ensimmäisenä eikä siihen oikeen ole oikotietä onneen. Kai sitä hiukan voi saada suurennettuakin mutta pieni silti. Joku 300hv mun mielestä vielä ihan ok tolla vakioon perustuvalla sarjalla mutta jos sen yli haluaa niin sitten laittaisin kyllä uutta pakosarjaa ja jotain ihan erilaista ahdinta.

Näihin motteihin saa ihan valmissetteinä turbosarjoja noin 2000e eteenpäin sisältäen valu tai tuubisarjan Garretin hyrrillä 350-500hv tehoille.

Mutta ihan mielenkiinnosta millaisen tuosta vakiosarjasta sais muokattua järkevästi Pro Turbon kautta? Porin paja meinaan sijaitsee ihan tossa nurkalla ja siellä onkin tullut asioitua tuon A Vectran tekniikan vuoksi :)

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 10:04
Kirjoittaja Siperian susi
Minkäslainen homma on vaihtaa bensasuuttimet z20leriin? 630cc suuttimet olis paketissa valmiina..😀

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 25 Joulu 2019, 18:37
Kirjoittaja Samira91
Terve, Z20LEL kone ja tuli päivitettyä Celtic tuningin stage2 softa ( papereissa +69hp +71nm) ja nyt nykii täyskaasukiihdytyksissä. Kun lähtee pintakaasulla ja 3krpm jälkeen poljin pohjaan, niin silloin lähtee kunnolla.
Koodeja oli:
P1243-58 turbocharger bypass valve range/performance
P0300-01 Random/multiple cylinder misfire detected
P0302-01 Cylinder 2 misfire detected

Eli joko puolapaketissa tai kynttilöissä vikaa.

Tulpista on aika paljon ollu keskustelua tässä topicissa (luin koko 34 sivua), eikös ensimmäisenä oo boschin tulpat https://m.motonet.fi/fi/tuote/111634?ajoneuvo=395 vai käykö tähän nuo Opc:n https://m.motonet.fi/fi/tuote/111986?ajoneuvo=395 tulpat? Lisäksi kärkivälin pudotus 0,6-0,55mm. Onko kaikissa cdti astroissa sama maf vai tarvitseeko olla 150hp versio? Meneeköhän se päittäin tuon kanssa?

Kiitokset jo etukäteen.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 12:02
Kirjoittaja Samira91
Noh osa ongelmista ratkesi, kun pienensi tulppien kärkivälin 0,95mm -> 0,6mm 👍

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 10 Touko 2020, 10:45
Kirjoittaja lauantaijokeri
Miten teillä vaihteistot on kestäneet viritetyissä ja virittämättömissä turbo Astroissa?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 29 Loka 2020, 22:00
Kirjoittaja Siperian susi
Pystyykö EDS-ipf virityspalikkaa käyttämään useammassa autossa vai onko se autokohtainen? Jäis kohta ylimääräiseksi..