Manta 1971 + C20XX + TIC

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

vectraTBO kirjoitti:
export kirjoitti:juhannuskruisailua
:thumbsup:

Paljos laitat painetta kattilaan?
2 bar ois sopiva tasaluku jos kone kestää sinne asti :)

Laatikko alkanu pitään vaan ääntä että pitäs löytää tilalle toinen bmw 260 getrag. Hieman alko harmittaan kun myin tuon uuden laatikon pois...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

export kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
export kirjoitti:juhannuskruisailua
:thumbsup:

Paljos laitat painetta kattilaan?
2 bar ois sopiva tasaluku jos kone kestää sinne asti :)
Oikein :yes:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

nojoo, ei ihan 2 bar tavotteeseen päästy tällä kertaa, monenmoisten ongelmien jälkeen päästiin hieman kokeilemaan

0.8 bar ahdoillaki ilmeni jo ihmeellistä seosten vaeltelua, pari vetoa putkeen saatto mennä ihan samallalailla mutta sitte väliin taas veto missä seokset meni laihemmalle ilman muutoksia.

Tiedonkeruun mukaan kaikki oli kuitenki ihan stabiilia että sen perusteella ei osaa mitään päätellä.

Imusarjaan oli kuitenki jostain päässy öljyä, ahtoputket oli täysin puhtaat eli ahtimen läpi ei tuu se öljy niin ainoa vaihtoehto ois venttiilivarsien välistä alipaineella kun kaasuläppä on kiinni?
Pakoputkesta ei kuitenkaan tuu sinistä eikä pahemmin mustaakaan savua, pakoputken alkuosa on tietty hieman noessa muttei öljyssä. Imusarjan alapuolella on letkulähdöt mappi tiedolle ja tottakai se öljy valuu sinne mutta ei poksille asti(karkea suodatin puhdas ennen poksia) ja onko etes vaikutusta kun ei oo mitään esim. sähköstä ahtopaineensäätöventtiiliä. Voiko tuo imusarjassa oleva öljy vaikuttaa seoksiin tuollalailla että sattumanvarasesti jossain vedossa seokset muuttuis ilman että tehään mitään muutoksia?

Latausjännite n. 13.7V ja pa-pumpun navoista mitattuna 13.0V, riittävä jännite boschin 044 pumpulle?

n. 1.0bar ahdoilla sieltä kuitenki irtos jotain 377 hv luokkaa mutta enempää ei tuon seosongelmien takia kannattanu vetää. Seoksissa oli kuitenki 1 afr:n verran heittoa.

ehkä hieman sekavaa tarinaa näin myöhään illasta mutta vinkkejä otetaan vastaan mitä kannattais tutkia...

todistusaineistoa
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Piti käyä lukottomalla perällä ja katurenkailla sohlaamassa Kauhajoen lentokentällä. Tuosta pitäs lähteä parantamaan pikkuhiljaa...

aika 13.88s,
loppunopeus 188km/h
60ft 2.66s
1 bar ahdoilla

Nuo aikasemmat seos ongelmat saatto johtua imuvuodoista, monesta kohtaa oli päässy vuotamaan aika reippaasti ja sitte pakonokka oli ykk:ssa yli 2.5mm auki, käyntiääni ainaki parani aika paljon ku pienensi sitä 1.2mm:iin :)

Lataussäädin vaihettu ja pumpuille 6mm2 piuhat niin jännitehävikkiä enää 0.2-0.3V pumpun navoilta mitattuna. Latausjännite 13.98V ilmeisesti riittävä?
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja madi »

Siellä on taas käyty penkissä pommittaan kuulemma :)
461hp@6300rpm 516nm@6250rpm 1.6bar
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ohos... :thumbsup:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Ville »

Onnittelut hienoista lukemista :worship:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

dynoa taas

Joo käytiin yrittämässä taasen, seosongelmia ei ollu enää kun sai imuvuodot yms. omat kötöstykset tukittua ja pa-pumppujen jännitehäviöt sain aika pieniksi 6mm2 piuhoilla.

1bar ahdoilla ahdot sai hyvin pysymään tasasena yläkierroksille asti mut 1.5bar ahdoilla ne alko jo karkailemaan loppua kohden. Jotain syitä jo spekuloitu mutta ne muutokset saa jäädä ens vuodeks.

Hieman korkeammillaki paineilla koitettiin vetää ja vähä kovempia teholukemia tais tulla mutta sytkäpuolelta taitaa loppua paukut kesken niin jouduttiin hieman laskemaan paineita että sai jotakuinkin toimimaan. Tuossaki 461hv vedossa taitaa sytkä loppua kesken 6300 rpm jälkeen ku tehot laskee ku seinään. Tai sitte kansi+nokat+välijäähytin+pakosarja sektorilla joku mättää?

Nooh, perjantaina näkee varmaan kauhajoella onko auton suorituskyky parantunu yhtään edellisestä kerrasta.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Ville »

Aika rajusti erilaiset kuin mun dynokäyrät. Itsellä tuo vääntö piikkaa 554nm jo 4012rpm. Noh, sehän onkin museomoottori :lol:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

sulla varmaan nousee ahtopaineetki paljon aikasemmin mitä tuossa? Tuon käyrän mukaan 1bar ahdot ois 5000rpm kohdilla ja tien päällä se nousee 4000rpm :)

En tiiä oisko jarrulla härnäämällä saatu paineet nousemaan aikasemmin ja sillon varmaan ois vääntöjäki tullu paljon enemmän.

Nythän tuossa on vielä aika kapea vetoalue
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joko on perä hitsattu jumiin?
Onhan tuo aika hassun näkönen dynolappu kun huipputeho ja huippuvääntö on samalla kohtaa.
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Pitäs tästä lähteä tallin suuntaan irrotteleen perää ja näyttämään sille miggilankaa :)

Tuo dynolappuhan kelpaa konttorillaki kun teho ja vääntökäyrä kuitenki risteää :D
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Hienoa, alkaa manta liikkumaan :peukku:

Omassakin oli jo ihan vakionokilla aika ylhäällä vääntö, maxteho 6400 ja vääntö 6050rpm. Pienemmällä ahtimella saisi vääntöä alemmaksi, mutta ahtimen valintahan on AINA kompromissi... :arque:

Nousikos tuossa pakopaineet kuinka ylös noilla isommilla paineilla? Jos veikata täytyy niin tee jouheemmat lähdöt hukkaportille niin alkaa paineet kestämään halutussa :wink: Suht pienelläkin hukkaportilla pärjää kunhan on vain lähdöt suunnattu oikein.

Olikos tuossa vielä hukkakipinäpuola? Laita vaikka tuollaiset niin ei pitäisi olla ongelmia enään kipinässä.
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Ei se kyllä vielä tunnu siltä että liikkuis tarpeeksi :)

Se vois olla että jouhevimmilla lähdöillä hukkaportillakin tekis jotain, nyt se ei varmaan pysty rajaamaan painetta haluttuun kun kaasujen virtausnopeus on sen verta suuri. Pitää tehä se muutos talven aikana. Pakopaineita ei mitattu vaikka mittari oli valmiina ja lähtö pakosarjassa...

Hukkakipinäpuola pitäs varmaan laittaa vaihtoon ja zoomailla tilalle noita muita vaihtoehtoja.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Harinen jutteli joskus että hukkakipinäpuola riittää kyllä aika pitkälle, tehokkain heidän tiedossa oleva 4syl ahdettu laite oli silloin 800hv kiihdytysauto.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin