Manta 1971 + C20XX + TIC
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kasin aika oli tavotteena jo edellisellä kokoopanolla. Liekkö ois mennykin jos ja jos sitä ja tätä
Lentokenttäradoilla pääasiassa ajetaan ja jos siellä päästään kasin puolelle niin sitte voi mennä jo kohtuullisesti paremmillakin radoilla. Toivottavasti pääsee testaamaan Alastaroakin ens kesänä. Lähtökohtaisesti ajetaan West Coast Street Cupia ja jos aikataulullisesti sopii niin sitten kierretään North Blacklistiä. Osittain varmaan samoissa tapahtumissa molemmat.
Lentokenttäradoilla pääasiassa ajetaan ja jos siellä päästään kasin puolelle niin sitte voi mennä jo kohtuullisesti paremmillakin radoilla. Toivottavasti pääsee testaamaan Alastaroakin ens kesänä. Lähtökohtaisesti ajetaan West Coast Street Cupia ja jos aikataulullisesti sopii niin sitten kierretään North Blacklistiä. Osittain varmaan samoissa tapahtumissa molemmat.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kyllä, hyvältä suunnitelmat kisojen suhteen vaikuttaa, toivottavasti kaikki menee ns. putkeen.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Laatikkoon vaihdettiin uudet välitykset
Kardaanitunneli vielä kesken
Ahtimen paikka löyty myös
West Coast Street cupin päivämääriä tulevalle kesälle:
26.5.2018, WCSC 1, Pori
9.6.2018, WCSC 2, Seinäjoki
28.7.2018, WCSC 3, Pori
18.8.2018, WCSC 4, Kalajoki
North Blacklistin päivät tuli jossain vastaan mutta nyt kun yritin ehtiä niitä en löytäny.
Kardaanitunneli vielä kesken
Ahtimen paikka löyty myös
West Coast Street cupin päivämääriä tulevalle kesälle:
26.5.2018, WCSC 1, Pori
9.6.2018, WCSC 2, Seinäjoki
28.7.2018, WCSC 3, Pori
18.8.2018, WCSC 4, Kalajoki
North Blacklistin päivät tuli jossain vastaan mutta nyt kun yritin ehtiä niitä en löytäny.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Perinteisestihän Black Listin kisojen ennakkotiedotus on huonoa ja eihän tuosta BL Northista löytynyt vasta kuin maininta Pudasjärven 19.5. aloituskisasta.
26.5. Poriin mäki aattelin tulla kokeileen pääsiskö kovempaa kuin viime kesänä. Teoriassa pitäs kyl päästä, mut se edellyttäs et laitteet ois es jotenkin säädöissään.
26.5. Poriin mäki aattelin tulla kokeileen pääsiskö kovempaa kuin viime kesänä. Teoriassa pitäs kyl päästä, mut se edellyttäs et laitteet ois es jotenkin säädöissään.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Näistä oli hyvä listaus missä ajetaan mitäkin, varttia, mailia tms. ja millon ajetaan blacklistiä mutta en nyt löydä sitä enää.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tänään touhuttiin pakosarjaa.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kardaanitunneli aluilleen.
Nyt tuleekin pieni tauko päivittelyissä kun käyn vaihteeksi korjauttamassa omaa roppaa. Koitin saada autoa jollekin mallille ettei ois ihan niin paljoa tekemistä Huhti-Toukokuussa.
Isoin homma vielä tehdä kaaret uusiksi. Kaaret tulee Docol:sta. Vesicooleri laitetaan suoraan imusarjaan ja ruiskuksi vaihtuu Motecin M84 tilalle M130 pienillä lisukkeilla.
Nyt tuleekin pieni tauko päivittelyissä kun käyn vaihteeksi korjauttamassa omaa roppaa. Koitin saada autoa jollekin mallille ettei ois ihan niin paljoa tekemistä Huhti-Toukokuussa.
Isoin homma vielä tehdä kaaret uusiksi. Kaaret tulee Docol:sta. Vesicooleri laitetaan suoraan imusarjaan ja ruiskuksi vaihtuu Motecin M84 tilalle M130 pienillä lisukkeilla.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hienoa jälkeä. Tässä autossa tosiaan näkee miten takapään pitää toimia lähdössä Sen yhden videon pätkän nähneenä ampuu liikkeelle kuin nato ohjus
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tähän näyttää tulevan tuollainen perinteisemmän tyylinen pakosarja kuin jossain piireissä suosittu 4-2-1 versio. Onko testattu kumpi versio parempi vai luotetaanko vain kerran jo toimivaan todettuun ratkaisuun? Kuitenkin harvemmin 4-synterisissä näkee niitä, 6-sylinterisissä sitten tuupannut näkymään jo ihan tilanpuute syistäkin 6-2-1 versioita kun 6 putkea hieman ahdas tunkea siihen t3 laippaan
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Jaettu pakopesä niin pulssisarjahyötyä ei saisi jos kaikki tulis yhteen. Hukkaportin lähdöt jäi vielä tekemättä.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Sellaisiakin ratkaisuja on tehty, että tehdään 4-1 sarja, mutta käytetään 2 nieluista pakopesää, joka viistetään hieman syvemmältä kirveenterän muotoon. Toimii hyvin. Mieltymyksiä sarjojen tekoon on monenlaisia ja kaikilla ratkaisuilla varmasti pelaavat suoraan ajossa kaasu pohjassa melko hyvin.
Ja syytä on tietysti kiinnittää huomiota putkien halkaisijaan, että kone hengittää riirrävän hyvin yläkierroksilla.
Ja syytä on tietysti kiinnittää huomiota putkien halkaisijaan, että kone hengittää riirrävän hyvin yläkierroksilla.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Varmasti monenlaiset ratkaisut toimii. Toimihan edellinenkin ihan kelvollisesti vaikka ei ollut pulssisarja. Suoranaisesti ei tulla tekemään mitään vertailevaa mittausta kun moni muu asia muuttuu mutta pulssisarjan tavoitteena olisi saada hivenen lisää potkua max tehoalueen alapuolelle, alueelle mihin lähdössä kierrokset tippuu. 31" renkailla ja alustamuutoksilla oletettavasti myös lähdössä pito paranee niin kiva ois jos ei kyykkäis siihen. Perävälitystä pitäis kovaa kyytiä tilata, luultavasti jotain 5.4-5.5 luokkaa tarvittaisiin jos oma välityssuhdelaskuri pitäisi paikkaansa.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kovasti autoa päästy tekemään ja on vielä hieman kesken et Toukokuun kiihdyttelyt voi jäädä aika vähiin.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tehokkaalta näyttää
Mikäs ahdin sulla on?
Mimmonen tuenta ahtimelle on, jotta sarja pysyy kasassa?
Mikäs ahdin sulla on?
Mimmonen tuenta ahtimelle on, jotta sarja pysyy kasassa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Pakosarjasta puuttuu vielä hukkaportin lähdöt ja sen jälkeen tehdään tuet ala- ja yläpuolelta. Samoten imusarjan alle tulee myös tuki.
Ahdin on Garretin gtx4202r. Piti hieman päivittää isompaan viime kesän jälkeen.
Ahdin on Garretin gtx4202r. Piti hieman päivittää isompaan viime kesän jälkeen.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut