Manta 1971 + C20XX + TIC
Lähetetty: 22 Kesä 2010, 11:23
Olipa tarkotus laittaa projektista esille vasta kun se alkais valmistumaan. Alunperin piti saada ajoon tänä kesänä mutta tavotteet on muuttunu että otan siitä savut kesän aikaan vaikka polttamalla auton.
Manta ollu mulla 2005 keväästä lähtien ja se löytyi eräästä kuolinpesän huutokaupasta ja sinne oli laitettu 19E + L-jetronic. Välillä laitoin siihen nelikymppistä tuplaa ja koitin mekaskuirttiaki mutta laittaminen jäi vähemmälle kun oli hieman tärkeämpääkin tekemistä. Ja oli tarkotus pitääki se sillä tekniikalla mutta mieli muuttuu... Nyt sitten viime syksynä alotin hieman touhuamaan mantan kimpussa, käytin sitä korigrillissä ja puhalsin ja maalasin taka-akselia, etuakseli löyty haapaveden suunnalta valmiina niin säästi vaivaa/aikaa aika paljon.
Koria on edellisen omistajan pojan toimesta hitsattu järkyttävän paljon ja edelleenki hitsamista löytyy mut oon koittanu poistaa kohtia missä on kolmessa kerroksessa peltiä...Tarinan mukaan mantalla ei olla ajettu selvinpäin ja tarinan mukaan se on tosi juttu... paitsi mitä nyt ite oon ajanu n.500m + vedetty autoa reilu 100km
Omegasta löyty C20NE lohko ja hezzulta välilaippa että sai bmw getrag 260:n ohc koneen perään. Koneeseen mulla löyty valmiina hieman parempia osia sekä 16V kansi. Koska wössnerin männillä puristukset hieman tippuu, enkä oo innostunu alle 8 sylinterisistä vaparikoneista niin seuraksi konehuoneeseen piti laittaa pieni puhallin jotta saisi perusmukavanvääntävän moottorin. Imusarjan ja suuttimet ostin valmiina Madilta.
Nyt aluks laitan aika pienen ahtimen ja säädetään ruisku pienille paineille jotta käyttömukavuus säilyisi ja mahdollisesti auton saisi leimaankin joskus 10 vuoden sisällä.
Kuvat on pääsääntösesti huonolaatusia kännykkäkamerakuvia, ihan senkin takia ettei työn huono jälki näkyisi niin selvästi.
Navetan kätköissä
koneen kasaamisesta muutama kuva, vähä pinnapulttia, öljyruiskua upotettu ja vahvikerautaa alakertaan.
Kasausta
kori nyt ei ulkoisesti kiiltele mut hienoja tarroja oon onnistunu laittamaan ikkunoihin ja madallus suoritettiin plasmaleikkurilla.
Koppa
pakosarjaa tehdessä taisin olla ottanu muutaman oluen liikaa kun se tuli noin ihmeelliseen paikkaan mutta ei se nyt kuitenkaan niin kaukana oo koneesta kun nämä ameriikan taka-akseliturbo viritykset.
Pakosarja
Konehuoneeseen sitte koitin sovitella jäähytintä ja coorelia ja ahtoputketki löysi reittinsä jollain tapaa. Peltiä on joutunut vähä laittaan lokareihin ja tulipeltiin ja vielä on pellittämistä jäljellä.
Konehuone
Sitte pientä lisävarusteita mitä kulkeutunu talliin, vähissä on lisävarustelista vielä mutta lisätään sinne tarpeen tullen jotain.
Muuta shittiä
Tämmöistä pakettia oon tässä vuoden verran rakennellu ja osia oon hommaillu jo usean vuoden ajan mutta nyt vasta päässyt työn touhuun tietyistä syistä. Tekemistä riittää vielä ihan liikaa mutta katotaan jos savut irtoaisi loppukesästä. Monia asioita ois voinu tehdä erilailla mutta koitetaan nyt saada tämä kehitysversio aluksi toimimaan tavalla tai toisella
Manta ollu mulla 2005 keväästä lähtien ja se löytyi eräästä kuolinpesän huutokaupasta ja sinne oli laitettu 19E + L-jetronic. Välillä laitoin siihen nelikymppistä tuplaa ja koitin mekaskuirttiaki mutta laittaminen jäi vähemmälle kun oli hieman tärkeämpääkin tekemistä. Ja oli tarkotus pitääki se sillä tekniikalla mutta mieli muuttuu... Nyt sitten viime syksynä alotin hieman touhuamaan mantan kimpussa, käytin sitä korigrillissä ja puhalsin ja maalasin taka-akselia, etuakseli löyty haapaveden suunnalta valmiina niin säästi vaivaa/aikaa aika paljon.
Koria on edellisen omistajan pojan toimesta hitsattu järkyttävän paljon ja edelleenki hitsamista löytyy mut oon koittanu poistaa kohtia missä on kolmessa kerroksessa peltiä...Tarinan mukaan mantalla ei olla ajettu selvinpäin ja tarinan mukaan se on tosi juttu... paitsi mitä nyt ite oon ajanu n.500m + vedetty autoa reilu 100km
Omegasta löyty C20NE lohko ja hezzulta välilaippa että sai bmw getrag 260:n ohc koneen perään. Koneeseen mulla löyty valmiina hieman parempia osia sekä 16V kansi. Koska wössnerin männillä puristukset hieman tippuu, enkä oo innostunu alle 8 sylinterisistä vaparikoneista niin seuraksi konehuoneeseen piti laittaa pieni puhallin jotta saisi perusmukavanvääntävän moottorin. Imusarjan ja suuttimet ostin valmiina Madilta.
Nyt aluks laitan aika pienen ahtimen ja säädetään ruisku pienille paineille jotta käyttömukavuus säilyisi ja mahdollisesti auton saisi leimaankin joskus 10 vuoden sisällä.
Kuvat on pääsääntösesti huonolaatusia kännykkäkamerakuvia, ihan senkin takia ettei työn huono jälki näkyisi niin selvästi.
Navetan kätköissä
koneen kasaamisesta muutama kuva, vähä pinnapulttia, öljyruiskua upotettu ja vahvikerautaa alakertaan.
Kasausta
kori nyt ei ulkoisesti kiiltele mut hienoja tarroja oon onnistunu laittamaan ikkunoihin ja madallus suoritettiin plasmaleikkurilla.
Koppa
pakosarjaa tehdessä taisin olla ottanu muutaman oluen liikaa kun se tuli noin ihmeelliseen paikkaan mutta ei se nyt kuitenkaan niin kaukana oo koneesta kun nämä ameriikan taka-akseliturbo viritykset.
Pakosarja
Konehuoneeseen sitte koitin sovitella jäähytintä ja coorelia ja ahtoputketki löysi reittinsä jollain tapaa. Peltiä on joutunut vähä laittaan lokareihin ja tulipeltiin ja vielä on pellittämistä jäljellä.
Konehuone
Sitte pientä lisävarusteita mitä kulkeutunu talliin, vähissä on lisävarustelista vielä mutta lisätään sinne tarpeen tullen jotain.
Muuta shittiä
Tämmöistä pakettia oon tässä vuoden verran rakennellu ja osia oon hommaillu jo usean vuoden ajan mutta nyt vasta päässyt työn touhuun tietyistä syistä. Tekemistä riittää vielä ihan liikaa mutta katotaan jos savut irtoaisi loppukesästä. Monia asioita ois voinu tehdä erilailla mutta koitetaan nyt saada tämä kehitysversio aluksi toimimaan tavalla tai toisella