Sivu 2/6

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 22 Helmi 2011, 22:24
Kirjoittaja telwin
Rallyman kirjoitti:Kerho on Riihimäen UA. Nurkilta löytyy ralli-Astran lisäksi nykyään JM-Astra. Nokalla on 2-litrainen Ecotykki tuplakaasareilla. Kulkee kovempaa kuin rallimallinen GSi, mikä on mielestäni hiukan huolestuttavaa... :bonk:
Jokkispelillä tuli ajettua syksyllä oman seuran Riksun Ryminä. Kisa katkesi semifinaaliin, kun jarruputki katkesi ja hillitsimet hävisivät. Keväällä otetaan uusiksi Hyvinkään Vauhtipuistossa, tavoitteena jatkaa tähän mennessä kolmen kisan mittaista uraa sillä periaatteella, että ennen semifinaaleita ei karsiuduta. Toistaiseksi paras tulos oli 2009 Hyvinkäällä yleisen B-finaalin 4. Mazda 626:lla. Siitä parannetaan keväällä 8)

nimim. "etuveto on yliveto"

PS. Takatuupparit on hienoja jokkispelejä. Niitä on kiva ohitella ulkokautta...
Onko sama peli kuin mikä oli VM:n testissä ?
Jos niin on kaverin vanha :D

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 07 Maalis 2011, 21:36
Kirjoittaja P.i.t
Onhan tuota tullu jo vuodesta 1997 ajettua eli heti junnuluokkaan ku ikä vain salli. jos jonkinmoisilla laitteilla on tullut ajettua. forumilaisille ehkä "mieleisempiä" opel kadett c coupe.(pello 08 tais olla). tuossa hiljan tuli taloon 1994 gt vectra ja siittä oon nyt pajottanu eräänlaista jm tai JR autoa.saas nähdä mitä tulee... tallissa tällä hetkellä fiat 133, skoda coupe, ja tuo mainitsemani vectra.

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 05 Huhti 2011, 23:54
Kirjoittaja Laikkanen
15 kesäsestä on tullut ajettua tätä lajia ja tällä hetkellä pihassa 3 autoa. Fiat 133 pösön koneella, kupla omalla koneella ja BMW "320" Omalla koneela. Kovasti tekis mieli ruveta rakentaan ens talveksi myös etuveto OPEL, esim GSI Kadett tai Astra, ei ole vaan vielä löytynyt sopevaa aihiota ;)

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 22 Touko 2011, 02:21
Kirjoittaja jaketech
Rallyman kirjoitti:
nimim. "etuveto on yliveto"

PS. Takatuupparit on hienoja jokkispelejä. Niitä on kiva ohitella ulkokautta...
näin on :wink:

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 09 Heinä 2011, 16:07
Kirjoittaja Junnu79
someron ua seurana tullu 5vuotta ajeltua jokkista opeleita on 3 ja pari muuta eli kadetti b coupe ja a ascona ja b ascona... foortista ja bemarista ei oo mittää sanottavaa... :no:

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 07 Maalis 2012, 09:05
Kirjoittaja LadaOpel
Täält yks ilmottautuu mukaan :) Rakenteilla Ladan kori varustettuna Opelin tekniikalla :P Aikasemmin ollu jo kupla opelin koneella :thumbsup:

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 21:10
Kirjoittaja veskun paja
thu-team täält löytyy opel osaamista. jm kalustoa /ss-f kadett. kuplan persees möyryää opelin 1.6 ohc. ja lisää tulos skoda 120 opelin 1.6/16 valve.

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 23:52
Kirjoittaja jaketech
LadaOpel kirjoitti:Täält yks ilmottautuu mukaan :) Rakenteilla Ladan kori varustettuna Opelin tekniikalla :P Aikasemmin ollu jo kupla opelin koneella :thumbsup:
mä suunittelin dx corollaa ooppelin 1.8 tai 2.0 ohc koneella :lol:

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 02 Huhti 2012, 18:27
Kirjoittaja AlluLa
SäkUA ja autona Ascona C 2.0i.
Autolla kilpailuhistoriaa jo 6-7 vuotta ja kerran kaadettu.
Itse ajanu sil vasta 2 kisaa.

Sitten olis yks kysymys.
Kumpaa suosittelette JM käyttöön, bensakoneen omaa vaihdelootaa vai diesel laatikkoo?
Tuli hommattua tollanen diesel ihan vain peltiosien takia.

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 02 Huhti 2012, 18:33
Kirjoittaja telwin
AlluLa kirjoitti:Sitten olis yks kysymys.
Kumpaa suosittelette JM käyttöön, bensakoneen omaa vaihdelootaa vai diesel laatikkoo?
Tuli hommattua tollanen diesel ihan vain peltiosien takia.
Dieselin aski.

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 00:59
Kirjoittaja jaketech
telwin kirjoitti:
AlluLa kirjoitti:Sitten olis yks kysymys.
Kumpaa suosittelette JM käyttöön, bensakoneen omaa vaihdelootaa vai diesel laatikkoo?
Tuli hommattua tollanen diesel ihan vain peltiosien takia.
Dieselin aski.
mitä eroo näissä on?
mulla on käytössä GT kadetin laatikko.

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 09:08
Kirjoittaja telwin
jaketech kirjoitti:
telwin kirjoitti:
AlluLa kirjoitti:Sitten olis yks kysymys.
Kumpaa suosittelette JM käyttöön, bensakoneen omaa vaihdelootaa vai diesel laatikkoo?
Tuli hommattua tollanen diesel ihan vain peltiosien takia.
Dieselin aski.
mitä eroo näissä on?
mulla on käytössä GT kadetin laatikko.

Dieselissä on tiheämpi perävälitys, 4.19

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 02 Touko 2012, 23:39
Kirjoittaja jukeskinen
Juu 34 vuotta seurannut jokkista oliskohan 1978 mansen muhkurat olleet ekat kisat Härmälän kentän laidalla,korjatkaa jos kisapaikka on väärä.
Mutta en ole ajanut koskaan kisoja.
Moni on kysynyt miksen aja niin olen tuumannut vaan jotta olis auto ja rahat siihen.
Mutta laji on todella mukavaa seurata.
Ehkä aika kultaa muistot mutta kisat oli oikeen mahoton suksee joskus 80-90 luvulla.
Viimme vuonnakin oli aikas paljon kisoja mitkä peruttiin,niin kertoohan se jotakin lajin nykypäivän meinigistä.
No onhan nyt toi JR tullut omana kisamuotona mukaan,ja hyvä niin koska jotakin herätystä pitää saaha tähän hommaan
jotta saatas jokkis sille kuluvaan asemaan autourheilussa.Ei tästä enempää.
Niin tää topicci on tervetullut tännekkin foorumiin.
Olisi kiva saaha kertomuksia ja kuvia jokkisautoista ja niiden historiasta,myös rakentamisesta jos ei kehtaa tänne laitella
niin minulle voipi aina pistää säköpostilla(jukeskinen@wippies.com) juttua/kuvaa,olkoon merkki vw,fiiu,foortti,saaban 96kunigatar tai ooppeli...
Tiiä vaikka joskus.....Lähtis pistää oikeeta jalkaa kohti lattiaa,näin keski-ijällä. :lol:

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 11 Touko 2012, 17:45
Kirjoittaja male1
Kemora 2012 asfalttikunkun A-finaalin kakkoseksi joku ajoi E-mallin kadetilla...

youtupesta löyty hyviä videoita...

Etuvetoisessakin vaatii viitosen paikalle kakspuolikkaan... -(z)-

Re: Jokamiesluokka

Lähetetty: 12 Touko 2012, 20:30
Kirjoittaja jukeskinen
Juu katoin kanssa tubesta kisoja,on se hyvä että pärjää muillakin merkeillä kuin sumpeilla ja fiiuilla.
Taitaapi alkaa kääntyä asfaltti kisoissa ruori etu/kardaani vetoisten puolelle tai ainakin voisi olettaa että kemoran kisa olisi vedenjakaja
(toivotaan ainakin)
En suinkaan ole tuuppareita vastaan mutta antaa lajille vaihtelua.
Niin ja kyllähän kadetillakin(miksei astrallakin) pärjää jos on valmiiksi gsi koneinen,eipä tarvii viritellä hirveesti muutaku ecotekin kannen vaihtaapi
niin alkaa hengitys kulkemaan paremmin.
Alustaa pikkasen säätää niin hyvä tulee edullisesti.