MegaSquirt Fuel Injection Controller
Hyvinpä mulla toi megaruutta toimi edellisessä autossani (C30NE). Pelkkä polttoaineensyöttö oli ohjattuna megalla, sytkäpuolesta vastasi alkuperäinen systeemi mekaanisine ennakonsäätöineen. Kyllähän toi jotenki tuntui vähän varmatoimisemmalta verrattuna l-jettiin kun ei ole kuluvaa ilmamäärämittaria tuottamassa harmeja.
Ja samaa mieltä monen muunkin kanssa siinä että jos vikaa tulee niin suurella todennäköisyydellä joku tumpelo on rakentanut/asentanut systeemit. Harvemmin komponentit itsestään hajoavat..ja kuluvia osia ei muita ole kun tuo kaasuläpän asentotunnistin. MAPin kestävyydestä en sitte tiedä, veikkaisin melko pitkäikäiseksi kuitenkin.
Ja samaa mieltä monen muunkin kanssa siinä että jos vikaa tulee niin suurella todennäköisyydellä joku tumpelo on rakentanut/asentanut systeemit. Harvemmin komponentit itsestään hajoavat..ja kuluvia osia ei muita ole kun tuo kaasuläpän asentotunnistin. MAPin kestävyydestä en sitte tiedä, veikkaisin melko pitkäikäiseksi kuitenkin.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Totta. Nyt ei kyseessä ollut kuitenkaan mitkään amatööritmotorsport kirjoitti:Yleensä se on sitä, että henkilön taidot ovat tuon mainitun supistajalihaksen tasoa ja syytellään tuotetta. Räveltää voi kaikkien tuotteiden kanssa jos ei tee asennuksia ja säätöjä ajatuksella.Ville kirjoitti:Tälläkin viikolla on moni kironnut Hesteciäkin paskaksi, mutta kuten sanotaan, mielipide on kuin persereikä, kaikilla se on...
Enpä menis väittämään tai no ei täälläpäin yleensä kyllä bilteman kolvilla kolvailla . Mielenkiintoisia vastauksia sullamotorsport kirjoitti:Voisi äkkiseltään väittää Boschin L-jetronicia 100x varmemmaksi välineeksi kuin itse Bilteman pikakolvilla kolvailtua ms:ää
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kiva kuulla, että kirjoituksista on hyötyä. Kannattaisi mennä väittämään, jos ajattelee homma järjellä eikä tunnepitoisesti "..kun mä sain tän halvalla ja tää on oikeasti v.tun hyvä ruisku". Kun Boschin tuotekehitys on tehnyt systeemin, mitä tungetaan miljooniin autoihin niin vaikea keksiä miksi joku harrastelijaporukan vapaaehtoisvoimin ilman tuotekehitysprosessia ja laadunvalvontaa duunaama härveli olisi luotettavampi. Saa niin toki väittää.Ville kirjoitti:Totta. Nyt ei kyseessä ollut kuitenkaan mitkään amatööritmotorsport kirjoitti:Yleensä se on sitä, että henkilön taidot ovat tuon mainitun supistajalihaksen tasoa ja syytellään tuotetta. Räveltää voi kaikkien tuotteiden kanssa jos ei tee asennuksia ja säätöjä ajatuksella.Ville kirjoitti:Tälläkin viikolla on moni kironnut Hesteciäkin paskaksi, mutta kuten sanotaan, mielipide on kuin persereikä, kaikilla se on...
Enpä menis väittämään tai no ei täälläpäin yleensä kyllä bilteman kolvilla kolvailla . Mielenkiintoisia vastauksia sullamotorsport kirjoitti:Voisi äkkiseltään väittää Boschin L-jetronicia 100x varmemmaksi välineeksi kuin itse Bilteman pikakolvilla kolvailtua ms:ää
En ainakaan minä 2vuoden räpläämisen jälkeen hesteckiä käy kehumaan, eniten tossa taitaa harmia aiheuttaa puuttuvat lämpökorjaus kartat. Toi on vielä suht hankala järjestelmä säätää, täälläpäin olevista kahdesta penkitys paikasta toinen ei suostu edes yrittää säätää tuotaVille kirjoitti:Tälläkin viikolla on moni kironnut Hesteciäkin paskaksi, mutta kuten sanotaan, mielipide on kuin persereikä, kaikilla se on...
No on sulla jutut Tämä topikki on otsikossa mainitulle moottorinohjausjärjestelmälle pyhitetty, eikä sun tarvii jatkaa tuota linjaa. Jos tämä kyseinen järjestelmä ei sinua kiinnosta, ei sinun tarvii tänne tulla mitään inttämäänkään.motorsport kirjoitti:Kiva kuulla, että kirjoituksista on hyötyä. Kannattaisi mennä väittämään, jos ajattelee homma järjellä eikä tunnepitoisesti "..kun mä sain tän halvalla ja tää on oikeasti v.tun hyvä ruisku". Kun Boschin tuotekehitys on tehnyt systeemin, mitä tungetaan miljooniin autoihin niin vaikea keksiä miksi joku harrastelijaporukan vapaaehtoisvoimin ilman tuotekehitysprosessia ja laadunvalvontaa duunaama härveli olisi luotettavampi. Saa niin toki väittää.
Tuo ei mielestäni pidä täysin paikkaansa.Kyl Megalla ainakin tuotekehitystä on.motorsport kirjoitti:ilman tuotekehitysprosessia ja laadunvalvontaa duunaama härveli olisi luotettavampi. Saa niin toki väittää.
Laadunvalvojina kyllä toimivat asiakkaat...mutta eipähän hintakaan päätä huimaa.
Ja siihen luotettavuuteen varmaan vaikuttaa se kuka niitä kolvailee.Sen takia omankin boksin kasasi semmonen joka jotain elektroniikasta ymmärtää ja omaa välineet/ammattitaidon.
Mielestäni Mega on mitä loistavin vaihtoehto ensimmäiseksi ohjelmoitavaksi ruiskuksi jos ei ekaksi ole varaa tai uskallusta sijoittaa +1000€ ns. tunnettuun tuotteeseen.Halpa ja helppokäyttöinen.
Johnny, la gente esta muy loca.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Niin imulämmön korjausko se oli, kun ei ollut tuossa säädettävä. Korjaus oletettavasti lasketaan siinä ihan perus fysiikan kaavoilla. Omissa härveleissä en ole koskaan muuta periaatetta käyttänytkään vaikka on löytynyt tuokin säätö. Kuumilla imulämmöillä toki voisi soosia hieman paksuntaa nakutusvaaran vähentämiseksi.. jos sattuu olemaan alimitoitettu cooleri tai muuten hottia siellä imupuolella.GSi+to4 kirjoitti:En ainakaan minä 2vuoden räpläämisen jälkeen hesteckiä käy kehumaan, eniten tossa taitaa harmia aiheuttaa puuttuvat lämpökorjaus kartat. Toi on vielä suht hankala järjestelmä säätää, täälläpäin olevista kahdesta penkitys paikasta toinen ei suostu edes yrittää säätää tuotaVille kirjoitti:Tälläkin viikolla on moni kironnut Hesteciäkin paskaksi, mutta kuten sanotaan, mielipide on kuin persereikä, kaikilla se on...
Itse siirryin pois Hestecistä sen takia, että jurppi kun boksia ei voi laittaa autosta toiseen ilman tehtaalla käyntiä jos on eri sylinterimäärä tai toinen on ahdettu ja toinen ei. Säätämisen kanssa ei ole ollut mitään ihmettä. Nykyisessä windows-säätöohjelmassa näkyy olevan ihan hyviä ominaisuuksiakin. Ei se silti taida ihan moderni olla enää kilpailijoihin verrattuna.
tää kuulostaa ihan samalta kuin kerran mulle totes eräs katsastusmies että:no jos sata insinööriä on tän asian miettinyt näin niin väitätkös itse tekeväs paremmin...sanoi siksi koska uhkasin laittaa kierrejouset ja hammastangon.kyseessä oli 60-luvun puolivälin ameriikkalainen vääntösauvoilla ja simpukalla.tulihan nuo sitten laitettua ja ero oli todellakin kuin motronicilla ja megasquirtilla...toisessa ne vähäiset säädöt loppui siihen mistä niiden olisi pitänyt alkaa ja ajo-ominaisuuksia ei voinut kehua, toinen taas ei ollut aluksi hyvä mutta säädöt riittivät ja ominaisuudet löytyivät kun aikansa niitä jaksoi hieroa kohdalleenmotorsport kirjoitti: Kun Boschin tuotekehitys on tehnyt systeemin, mitä tungetaan miljooniin autoihin niin vaikea keksiä miksi joku harrastelijaporukan vapaaehtoisvoimin ilman tuotekehitysprosessia ja laadunvalvontaa duunaama härveli olisi luotettavampi.
Todennäköisesti väärässä.
Olisit sanonut sille suikkalakille, että eiköhän ne samat inssit oo sitten myöhemmin laittanut myös hammastankoa ja kierrejousia moneen laitteeseen..omega16T kirjoitti:tää kuulostaa ihan samalta kuin kerran mulle totes eräs katsastusmies että:no jos sata insinööriä on tän asian miettinyt näin niin väitätkös itse tekeväs paremmin...sanoi siksi koska uhkasin laittaa kierrejouset ja hammastangon.kyseessä oli 60-luvun puolivälin ameriikkalainen vääntösauvoilla ja simpukalla.tulihan nuo sitten laitettua ja ero oli todellakin kuin motronicilla ja megasquirtilla...toisessa ne vähäiset säädöt loppui siihen mistä niiden olisi pitänyt alkaa ja ajo-ominaisuuksia ei voinut kehua, toinen taas ei ollut aluksi hyvä mutta säädöt riittivät ja ominaisuudet löytyivät kun aikansa niitä jaksoi hieroa kohdalleenmotorsport kirjoitti: Kun Boschin tuotekehitys on tehnyt systeemin, mitä tungetaan miljooniin autoihin niin vaikea keksiä miksi joku harrastelijaporukan vapaaehtoisvoimin ilman tuotekehitysprosessia ja laadunvalvontaa duunaama härveli olisi luotettavampi.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
imulämpö kylmenee : soppaa lisää ja ennakoita lisäämotorsport kirjoitti: Niin imulämmön korjausko se oli, kun ei ollut tuossa säädettävä. Korjaus oletettavasti lasketaan siinä ihan perus fysiikan kaavoilla. Omissa härveleissä en ole koskaan muuta periaatetta käyttänytkään vaikka on löytynyt tuokin säätö. Kuumilla imulämmöillä toki voisi soosia hieman paksuntaa nakutusvaaran vähentämiseksi.. jos sattuu olemaan alimitoitettu cooleri tai muuten hottia siellä imupuolella.
Itse siirryin pois Hestecistä sen takia, että jurppi kun boksia ei voi laittaa autosta toiseen ilman tehtaalla käyntiä jos on eri sylinterimäärä tai toinen on ahdettu ja toinen ei. Säätämisen kanssa ei ole ollut mitään ihmettä. Nykyisessä windows-säätöohjelmassa näkyy olevan ihan hyviä ominaisuuksiakin. Ei se silti taida ihan moderni olla enää kilpailijoihin verrattuna.
imulämpö kuumenee : soppaa pois ja ennakoita pois
kylmä ilma = tiheää, sisältää paljon tilavuuteensa nähden happea, palaa hitaammin ja vaatii stokiometriseen seokseen enemmän polttoainetta
kuuma ilma = harvaa, löyhää ns., palaa helpolla, todella kuuma imuilma voi saada aikaan detonointia myös erittäin pienillä ennakoilla, bensamäärä stokiometriseen seokseen pienempi.
hyvissä ohjainlaitteissa voi nuo yllämainitut asiat säätää moottori/suutinkohtaisesti.
kaiketi tuo hestekin wintoosta-säätösofta ei kuitenkaan tee säädöstä reaaliaikaista vaan välillä joutuu koneet sammuttamaan, samalla menetetään monta etua ja säätämiseen menevä aika kasvaa. reaaliaikainen säätöominaisuus on kyllä must. sekä se että saman boksin voi siirtää autosta autoon pelkästään optiot muuttamalla.
edit : eikai tässä topikissa ole ollut tarkoitus purnata näitten kaupallisten laitteiden ominaisuuksista vaan esso-virittäjät voi jakaa omia kokemuksiaan diy-purkin suhteen. eikös semmoiseen ole tuo finnsquirtin forumi parempi paikka ku tämä ?
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Käsittääkseni tämä on se ms kanava:)repsa kirjoitti:edit : eikai tässä topikissa ole ollut tarkoitus purnata näitten kaupallisten laitteiden ominaisuuksista vaan esso-virittäjät voi jakaa omia kokemuksiaan diy-purkin suhteen. eikös semmoiseen ole tuo finnsquirtin forumi parempi paikka ku tämä ?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Eli te jotka olette rakennelleet megasquirttia, niin miten olette saaneet kierrosluvut auton omaan kierroslukumittariin? itsellä ei ainakaan heittämällä kierrokset tulleet näkyviin. Kyseessä on siis -88 kadetti digimittaristolla. Ja minkälaisilla arvoilla olette saaneet tyhjäkäynnin asettumaan? (c20xe/let)
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Ainaki viisarimittari pelaa puolan - infolla, digidigistä en sit tiedä.
Tyhjäkäynti on tullut aina säädettyä kaasuläpästä, liian monimutkanen systeemi se alkup. säätimen ohjaaminen ms:llä. Tai eipä ole tarkemmin tullut tutustuttua kun hyvin on pärjätty ihan perussäädöllä.
E. niin joo, se vakio tyhjäkäyntisäätimen perusasento muistaakseni on aika passeli sellaisenaan, jättää vaan liittimen irti tms.
Tyhjäkäynti on tullut aina säädettyä kaasuläpästä, liian monimutkanen systeemi se alkup. säätimen ohjaaminen ms:llä. Tai eipä ole tarkemmin tullut tutustuttua kun hyvin on pärjätty ihan perussäädöllä.
E. niin joo, se vakio tyhjäkäyntisäätimen perusasento muistaakseni on aika passeli sellaisenaan, jättää vaan liittimen irti tms.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Oletko tehnyt tarvittavat muutokset, jotka ovat tuolla linkissä? Olettaen että käytät MS1 ja extrakoodia.dakett kirjoitti:Eli te jotka olette rakennelleet megasquirttia, niin miten olette saaneet kierrosluvut auton omaan kierroslukumittariin? itsellä ei ainakaan heittämällä kierrokset tulleet näkyviin. Kyseessä on siis -88 kadetti digimittaristolla. Ja minkälaisilla arvoilla olette saaneet tyhjäkäynnin asettumaan? (c20xe/let)
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/tachopin.html
Hyvin tuo on toiminut omassa käytössäni, mutta itselläni on ihan viisarimittari.