uusi kilpuri
Yritetäänpäs vähän kommentoida herrojen kommentteja. Kilpakarvalle: katotaan niitä kuituja myöhemmin ja kyllähän joku tekosyy pitää aina keksiä tuninkivanteille kun muuten on sitä vastaan .
CCC: tuota asiaa voi kysyä JRT Motorsportin Jarmolta. Ne varmaan meinasi, että radalla tarvitsee olla pitkä jousi kun lautasen paikkaa sihtasivat... pikkuisen nihkeätä löytää jäykkää jousta tarvittavalla pituudella. Nuo on Lautamäen jäykimmät 265 milliset...
Padassa on vielä kehittely kesken. Ensimmäinen versio meni vähän persiilleen.
CCC: tuota asiaa voi kysyä JRT Motorsportin Jarmolta. Ne varmaan meinasi, että radalla tarvitsee olla pitkä jousi kun lautasen paikkaa sihtasivat... pikkuisen nihkeätä löytää jäykkää jousta tarvittavalla pituudella. Nuo on Lautamäen jäykimmät 265 milliset...
Padassa on vielä kehittely kesken. Ensimmäinen versio meni vähän persiilleen.
No joha o hieno peli!
Jousi kysymykseen vastaisin sen verran, että pitempi jousi toimii herkemmin, eikä pohjaa yhtä herkästi kuin lyhyempi. Tai näin minä ainakin olen ymmärtänyt, joitakin asfaltti mutkiakin ajaneena.
Totta on, että on vaikeampaa löytää pidempää jousta riittävän jäykkänä, mutta niin kuin oli tolppia suunnitellessa puhetta, niin jousia on myös mahdollista teettää painojen ja mittojen mukaan juuri kyseiseen autoon sopivaksi, niin kuin olen itsekin tehnyt. Eikä hinta poikkea juurikaan hyllytavarasta.
Testaamallahan nämä selviää, ja voin myös auttaa oikean jousen löytymisessä sitten kun se on ajankohtaista.
Ei voi toivottaa kuin onnistuneita kilometrejä, ja pidä auto yhtä siistinä kuin kuvissa!
T.Jarmo Juvonen
JRT-Motorsport Oy
http://www.jrt-motorsport.fi
Jousi kysymykseen vastaisin sen verran, että pitempi jousi toimii herkemmin, eikä pohjaa yhtä herkästi kuin lyhyempi. Tai näin minä ainakin olen ymmärtänyt, joitakin asfaltti mutkiakin ajaneena.
Totta on, että on vaikeampaa löytää pidempää jousta riittävän jäykkänä, mutta niin kuin oli tolppia suunnitellessa puhetta, niin jousia on myös mahdollista teettää painojen ja mittojen mukaan juuri kyseiseen autoon sopivaksi, niin kuin olen itsekin tehnyt. Eikä hinta poikkea juurikaan hyllytavarasta.
Testaamallahan nämä selviää, ja voin myös auttaa oikean jousen löytymisessä sitten kun se on ajankohtaista.
Ei voi toivottaa kuin onnistuneita kilometrejä, ja pidä auto yhtä siistinä kuin kuvissa!
T.Jarmo Juvonen
JRT-Motorsport Oy
http://www.jrt-motorsport.fi
On 2003-06-27 17:10, Opel on ykönen wrote:
No joo, kuvila pystyy hujaamaan mutta kun on nähnyt auton niin ei oo ehkä sama mielipide onko hieno vai ei se ei kulje mihinkään vaan röpöttää vaan.
Oisko ollut sama kirjailla omalla nimelläsi?
Ihme vouhotusta valittaa tällaisesta asiasta. En millään muotoa voi edes ymmärtää pointtiasi asiaan, montakos kertaa sen olet kerennyt nähdä jo 'liikenteessä'?
Ja kohtalaisen hintaiseksi kilvanajokulkineeksi auto on kyllä kokonaisuudeltaan mielestäni siisti, verrattuna moneen muuhun romukasaan joissa ei ole mitään tyyliä. Nysväämiset voi hoitaa myöhemminkin. Jos tarvetta eiintyy..
Mitä sää oot äijä tuuskannut kärrys kansKaveri ei osaa ajaa edes autotraileria, viimekskin meni kärrin nokkapyörä vääräks kun se jätti sen alaasentoon ja lähti ajamaan
No jos se ulkonäkö pidetään vain makuasiana niin ei tarvi siitä kiistellä. Ja se on hyvä moottori röpöttää.On 2003-06-27 17:10, Opel on ykönen wrote:
No joo, kuvila pystyy hujaamaan mutta kun on nähnyt auton niin ei oo ehkä sama mielipide onko hieno vai ei se ei kulje mihinkään vaan röpöttää vaan. Kaveri ei osaa ajaa edes autotraileria, viimekskin meni kärrin nokkapyörä vääräks kun se jätti sen alaasentoon ja lähti ajamaan.
PS. En ole itsekkään kovin hyvä ajamaan autotraileria. Kerran testasin yhdellä sorapätkällä traileria ja täytyy sanoa että kaksiakselinen kärry on huono ajaa, enemmän tykkään pikku-Muuleista mutta kun en osaa ajaa niitäkään kunnolla niin tyydyn vain niiden hinaamiseen .
On 2003-06-27 17:10, Opel on ykönen wrote:
No joo, kuvila pystyy hujaamaan mutta kun on nähnyt auton niin ei oo ehkä sama mielipide onko hieno vai ei se ei kulje mihinkään vaan röpöttää vaan. Kaveri ei osaa ajaa edes autotraileria, viimekskin meni kärrin nokkapyörä vääräks kun se jätti sen alaasentoon ja lähti ajamaan.
[/quote]
No jos se ulkonäkö pidetään vain makuasiana niin ei tarvi siitä kiistellä. Ja se on hyvä moottori röpöttää.
PS. En ole itsekkään kovin hyvä ajamaan autotraileria. Kerran testasin yhdellä sorapätkällä traileria ja täytyy sanoa että kaksiakselinen kärry on huono ajaa, enemmän tykkään pikku-Muuleista mutta kun en osaa ajaa niitäkään kunnolla niin tyydyn vain niiden hinaamiseen .
[/quote]
"opel on ykönen" ei ilmeisesti itse ole koskaan rakentanut saati ajanut pv suzukia kummallisemmalla laitteella.
Tekniikan säätämiseen menee aikaa, esim. itselläni röpötti kilpuri viime kesänä useamman kerran, mutta kertaakaan kukaan ei tullut arvostelemaan ja neuvoja kuuntelin mielellään. Nyt kalusto sitten jo toimiikin.
Trailerilla ajelusta sen verran, että kyllä se on huomattavasti parempi ajaa nokkapyörä alhaalla, niin ei töksähdä vetopää maahan!
Helpoin tapa on kuitenkin laittaa kärri auton vetokoukkuun, ja nykiä perässä.
No joo, kuvila pystyy hujaamaan mutta kun on nähnyt auton niin ei oo ehkä sama mielipide onko hieno vai ei se ei kulje mihinkään vaan röpöttää vaan. Kaveri ei osaa ajaa edes autotraileria, viimekskin meni kärrin nokkapyörä vääräks kun se jätti sen alaasentoon ja lähti ajamaan.
[/quote]
No jos se ulkonäkö pidetään vain makuasiana niin ei tarvi siitä kiistellä. Ja se on hyvä moottori röpöttää.
PS. En ole itsekkään kovin hyvä ajamaan autotraileria. Kerran testasin yhdellä sorapätkällä traileria ja täytyy sanoa että kaksiakselinen kärry on huono ajaa, enemmän tykkään pikku-Muuleista mutta kun en osaa ajaa niitäkään kunnolla niin tyydyn vain niiden hinaamiseen .
[/quote]
"opel on ykönen" ei ilmeisesti itse ole koskaan rakentanut saati ajanut pv suzukia kummallisemmalla laitteella.
Tekniikan säätämiseen menee aikaa, esim. itselläni röpötti kilpuri viime kesänä useamman kerran, mutta kertaakaan kukaan ei tullut arvostelemaan ja neuvoja kuuntelin mielellään. Nyt kalusto sitten jo toimiikin.
Trailerilla ajelusta sen verran, että kyllä se on huomattavasti parempi ajaa nokkapyörä alhaalla, niin ei töksähdä vetopää maahan!
Helpoin tapa on kuitenkin laittaa kärri auton vetokoukkuun, ja nykiä perässä.
Ok, pannaas homma poikki.
Alkuperäinen viestini oli ns. poikamaista hyymöriä, pieni kuitti Harrille ja testi siitä, minkälaista keskustelua oheisentyyppinen, autoharrastepalstoille melko tyypillinen viesti saa aikaiseksi. Aika lukuisia on ne kerrat, jolloin on ystäväni Harrin (siis tuon hienon Monzan rakentaja)kanssa hymyilty eri palstoilta löytyneille viesteille. Paras mikä nyt tulee mieleen on yks myynti-ilmoitus jossa tuuninkiauton tehoja kuvattiin seuraavasti: "siinä on tietty Simonsin putki, tehoista ei oo tietoo, mutta kun ajettiin yhden Siwan pihaan, niin sen kaupan ikkunat helisi tosi hienosti". Joten siis, Harri on kova jätkä tekeen Opeleita ja sitkeä kuin suomalainen korpisoturi.
Kiitokset hyvistä vastakommenteista ja menkää kattoon kun Harza vetää Montzalla kasia muiden ympärillä.
Opel on ykönen sanoo
Heikki Rönni
Alkuperäinen viestini oli ns. poikamaista hyymöriä, pieni kuitti Harrille ja testi siitä, minkälaista keskustelua oheisentyyppinen, autoharrastepalstoille melko tyypillinen viesti saa aikaiseksi. Aika lukuisia on ne kerrat, jolloin on ystäväni Harrin (siis tuon hienon Monzan rakentaja)kanssa hymyilty eri palstoilta löytyneille viesteille. Paras mikä nyt tulee mieleen on yks myynti-ilmoitus jossa tuuninkiauton tehoja kuvattiin seuraavasti: "siinä on tietty Simonsin putki, tehoista ei oo tietoo, mutta kun ajettiin yhden Siwan pihaan, niin sen kaupan ikkunat helisi tosi hienosti". Joten siis, Harri on kova jätkä tekeen Opeleita ja sitkeä kuin suomalainen korpisoturi.
Kiitokset hyvistä vastakommenteista ja menkää kattoon kun Harza vetää Montzalla kasia muiden ympärillä.
Opel on ykönen sanoo
Heikki Rönni
No joo... Eihän tässä millään tavalla pahalla ole kirjoiteltu puolin, eikä toisin, mutta tuli vaan muutaman taxfree kaljan jälkeen tuota viestiä lukiessa mieleen kuva kaverista joka ajelee pelkällä trailerilla Eikun hyviä testejä, ja ilmoitelkaa miten alkaa kulkemaan.
Tuohon takajousitukseen voisi olla myös toisenlaisia ratkaisuja, jos nykyinen ei rupea kunnolla toimimaan.... ihan vaan ajatuksena Harrille...
Tuohon takajousitukseen voisi olla myös toisenlaisia ratkaisuja, jos nykyinen ei rupea kunnolla toimimaan.... ihan vaan ajatuksena Harrille...
Heikki taitaapi olla kaappi-Opelisti kun tuommoisia trolliviestejä lähettelee.
Vai Jarmo olisi oitis asentelemassa taaksekin pitkää jousta ! Täytyypi nyt aluksi pitää jousi siellä mihin tehdas sen laittoi, en ainakaan ominpäin vailla parempaa tietoa lähde väittämään rakentajana olevani viisaampi kuin Opelin insinööri ja virittelemään jousta muualle... Kiusataan sitä JRT:n jousitoimittajaa myöhemmin.
Siwan ikkunat helisten H
<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-06-29 17:26 ]</font>
Vai Jarmo olisi oitis asentelemassa taaksekin pitkää jousta ! Täytyypi nyt aluksi pitää jousi siellä mihin tehdas sen laittoi, en ainakaan ominpäin vailla parempaa tietoa lähde väittämään rakentajana olevani viisaampi kuin Opelin insinööri ja virittelemään jousta muualle... Kiusataan sitä JRT:n jousitoimittajaa myöhemmin.
Siwan ikkunat helisten H
<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-06-29 17:26 ]</font>