uusi kilpuri

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
ccc
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja ccc »

Kannatan edelleen lyhyempää jousta! Silloin löytyy vaikka 380 jos tarvetta on. Rata-autonhan tunnistaa siitä että on mahdollisimman jäykät jouset :smile: Se yleensä onkin suurin virhe että käytetään jousia kompensoimaan puuttuvia/heikkoja kallistuksen vakaajia. Alusta ei jousta ja iskareiden paikalle voi hitsata neliöputkea.
Toki pitkät jouset ei pohjaa, mutta tarvitaanko niin pitkää liikettä?
Ihan vaan kokemuksesta vaikken oo metriäkään kilpaa ajanut :smile:
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa :smile:

Noh, ehkä siinä tuli sateella koitettua hiukan liian pehmeää setuppia ...

Mitkä E/T jouset sulla nyt sitten on siellä norsussa H ? Tai mitäpä se mulle kuuluu, mut kumminkin tuut Jurvassa jotain kysymään :smile:
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Mitkä E/T jouset sulla nyt sitten on siellä norsussa H ? Tai mitäpä se mulle kuuluu, mut kumminkin tuut Jurvassa jotain kysymään :smile:
107kg/76kg , älä naura :grin:

ja sitä sun tankkia tarttis kiiruusti lainaan jos joutaa... soittelen toki, mutta tulipa juuri puolisen minuuttia sitten ilmi.
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Täytyy soitella tankin nykyiselle omistajalle, kuten sanoin se on mun entinen :smile:
JRT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 25 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja JRT »

On 2003-06-29 17:24, turbobliz wrote:
Heikki taitaapi olla kaappi-Opelisti :grin: kun tuommoisia trolliviestejä lähettelee.

Vai Jarmo olisi oitis asentelemassa taaksekin pitkää jousta :smile: ! Täytyypi nyt aluksi pitää jousi siellä mihin tehdas sen laittoi, en ainakaan ominpäin vailla parempaa tietoa lähde väittämään rakentajana olevani viisaampi kuin Opelin insinööri ja virittelemään jousta muualle... Kiusataan sitä JRT:n jousitoimittajaa myöhemmin.

Siwan ikkunat helisten H

<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-06-29 17:26 ]</font>
Jep jep!!! :smile:
Enhän minä nyt sitä tarkoittanut, että insinöörin aikaan saannokset huonoja olis, eikä niitä kannatakaan muutella vailla perusteita, ja pitäähän olla joku lähtökohta mitä lähdetään parantamaan, eikö?
eikä sen jousen tietenkään aina tarvii olla pidempi, mutta lähinnä noita säätömahdollisuuksia ajattelin....


ps. Insinöörihän se on naisen alapäänkin suunnitellut... :wink: :wink:
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Regno »

On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa :smile:
..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
juniper
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja juniper »

On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:
On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa :smile:
..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..
Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

On 2003-07-07 08:09, juniper wrote:
On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:
On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa :smile:
..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..
Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).
Kait se totuus löytyy jostain tuolta välistä :smile:

Pehmeen jousen ongelmat (oli mitkä tahansa vakaajat) tulee esiin jarrutuksessa/kiihdytyksessä "nyökkäämisenä" ja sitä kautta pyöränkulmien muuttumisena ...
kun taas toisaalta kuivan/märän kelin välillä on kaikkein helpoin pelata vakaajien kanssa.
juniper
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja juniper »

On 2003-07-07 08:43, Kilpakarva wrote:
On 2003-07-07 08:09, juniper wrote:
On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:
On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa :smile:
..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..
Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).
Kait se totuus löytyy jostain tuolta välistä :smile:

Pehmeen jousen ongelmat (oli mitkä tahansa vakaajat) tulee esiin jarrutuksessa/kiihdytyksessä "nyökkäämisenä" ja sitä kautta pyöränkulmien muuttumisena ...
kun taas toisaalta kuivan/märän kelin välillä on kaikkein helpoin pelata vakaajien kanssa.
No alusta on aina kompromissi kaikesta :smile:
Alustan ssätö olisikin helppoa jos tarvitsisi pelata vain jousien kanssa, mutta kun pitää vielä leikkiä iskareiden, rengaspaineiden sekä pyöränkulmien yms. muuttujien kanssa.
Niin ja kun uusista kilpureista on kyse niin tämmöisen härvelin huolto-osastolla tulee pyörittyä http://koti.aina.fi/t.nieminen.racing/
Auto ei ole ooppeli, mutta on siinä muutama Opelin osa :smile:
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Mutta mikä fordin osa tuosta autosta löytyy :smile:
Kun eikös se niin ole että kaikissa kilpa-autoissa on joku fordin osa :smile: :smile:
Mulla ainakin on Fiestan paisuntasäiliö, Transitin kaasuvaijeri :smile: ja kenttiläisen koneen kumityynyt :smile:

Tuu Juniper vaikka moikkaamaan Jurvassa jos nyt ei paniikkia ole (kummassakaan teamissa :smile: ).
juniper
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja juniper »

Tulen moikkaamaan!
Joko olet vihdoinkin löytänyt karanneet hevoset?
Ei muistaakseni ole fordin osia, mutta yksi fiatin osa löytyy (tätä ei tietenkään saisi myöntää :smile:)

<font size=-1>[ This Message was edited by: juniper on 2003-07-07 10:08 ]</font>
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Haun päällä ovat edelleen tällä hetkellä.
Tai siis muutokset on päätetty, mutta osia ei oo vielä kiinni eikä sitä myöten tietty penkitettykään.
Mutta kova on yritys että jurvassa olis jo saatu kaikki sieltä laitumelta valjastettua hyötykäyttöön. Prkl... kun näyttäis nyt siltä että vihdoinkin selvis mikä siellä on ollut ongelmana.
edit: tai sais edes sen rötäämisen loppumaan, vaikka sen suhteen jo hiukan helpotusta saatiin, ei siellä enää niitä ilmalaivan kokoisia mustia pilviä perässä ollut joka jarrutuksessa



<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2003-07-07 10:44 ]</font>
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

pidempi, mutta lähinnä noita säätömahdollisuuksia ajattelin....
Joo, kyllä korkeussäätö olisi mukavaa peräpäähänkin. Jospa sitä ensi talvena kerkiäisi mokoman väkertämään.

Mulla ei muuten vielä ole voorrtia tuossa kilpurissa. Ainoat vieraat osat ovat Audista ja Ladasta :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-07-07 13:05 ]</font>
Vastaa Viestiin