uusi kilpuri
Kannatan edelleen lyhyempää jousta! Silloin löytyy vaikka 380 jos tarvetta on. Rata-autonhan tunnistaa siitä että on mahdollisimman jäykät jouset Se yleensä onkin suurin virhe että käytetään jousia kompensoimaan puuttuvia/heikkoja kallistuksen vakaajia. Alusta ei jousta ja iskareiden paikalle voi hitsata neliöputkea.
Toki pitkät jouset ei pohjaa, mutta tarvitaanko niin pitkää liikettä?
Ihan vaan kokemuksesta vaikken oo metriäkään kilpaa ajanut
Toki pitkät jouset ei pohjaa, mutta tarvitaanko niin pitkää liikettä?
Ihan vaan kokemuksesta vaikken oo metriäkään kilpaa ajanut
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa
Noh, ehkä siinä tuli sateella koitettua hiukan liian pehmeää setuppia ...
Mitkä E/T jouset sulla nyt sitten on siellä norsussa H ? Tai mitäpä se mulle kuuluu, mut kumminkin tuut Jurvassa jotain kysymään
Noh, ehkä siinä tuli sateella koitettua hiukan liian pehmeää setuppia ...
Mitkä E/T jouset sulla nyt sitten on siellä norsussa H ? Tai mitäpä se mulle kuuluu, mut kumminkin tuut Jurvassa jotain kysymään
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Jep jep!!!On 2003-06-29 17:24, turbobliz wrote:
Heikki taitaapi olla kaappi-Opelisti kun tuommoisia trolliviestejä lähettelee.
Vai Jarmo olisi oitis asentelemassa taaksekin pitkää jousta ! Täytyypi nyt aluksi pitää jousi siellä mihin tehdas sen laittoi, en ainakaan ominpäin vailla parempaa tietoa lähde väittämään rakentajana olevani viisaampi kuin Opelin insinööri ja virittelemään jousta muualle... Kiusataan sitä JRT:n jousitoimittajaa myöhemmin.
Siwan ikkunat helisten H
<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-06-29 17:26 ]</font>
Enhän minä nyt sitä tarkoittanut, että insinöörin aikaan saannokset huonoja olis, eikä niitä kannatakaan muutella vailla perusteita, ja pitäähän olla joku lähtökohta mitä lähdetään parantamaan, eikö?
eikä sen jousen tietenkään aina tarvii olla pidempi, mutta lähinnä noita säätömahdollisuuksia ajattelin....
ps. Insinöörihän se on naisen alapäänkin suunnitellut...
..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Kait se totuus löytyy jostain tuolta välistäOn 2003-07-07 08:09, juniper wrote:Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa
Pehmeen jousen ongelmat (oli mitkä tahansa vakaajat) tulee esiin jarrutuksessa/kiihdytyksessä "nyökkäämisenä" ja sitä kautta pyöränkulmien muuttumisena ...
kun taas toisaalta kuivan/märän kelin välillä on kaikkein helpoin pelata vakaajien kanssa.
No alusta on aina kompromissi kaikestaOn 2003-07-07 08:43, Kilpakarva wrote:Kait se totuus löytyy jostain tuolta välistäOn 2003-07-07 08:09, juniper wrote:Ei kun juuri päinvastoin. Vakaajat pitää saada mahdollisimman löysiksi, siksi että vakaajat heikentävät pitoa(aianakin erillisjousitettuissa autoissa).On 2003-07-07 03:42, Regno wrote:..Mutta pehmeä jousi ja jäykät vakaajat taitaa olla ihan hyvä juttu, jos yritetään ajaa katurenkaalla kilpaa..On 2003-06-29 23:46, Kilpakarva wrote:
Mut ei ne pehmeetkään jouset aina hyvät oo ... nimimerkillä miks mun pohjalevyistä puuttuu tavaraa
Pehmeen jousen ongelmat (oli mitkä tahansa vakaajat) tulee esiin jarrutuksessa/kiihdytyksessä "nyökkäämisenä" ja sitä kautta pyöränkulmien muuttumisena ...
kun taas toisaalta kuivan/märän kelin välillä on kaikkein helpoin pelata vakaajien kanssa.
Alustan ssätö olisikin helppoa jos tarvitsisi pelata vain jousien kanssa, mutta kun pitää vielä leikkiä iskareiden, rengaspaineiden sekä pyöränkulmien yms. muuttujien kanssa.
Niin ja kun uusista kilpureista on kyse niin tämmöisen härvelin huolto-osastolla tulee pyörittyä http://koti.aina.fi/t.nieminen.racing/
Auto ei ole ooppeli, mutta on siinä muutama Opelin osa
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Mutta mikä fordin osa tuosta autosta löytyy
Kun eikös se niin ole että kaikissa kilpa-autoissa on joku fordin osa
Mulla ainakin on Fiestan paisuntasäiliö, Transitin kaasuvaijeri ja kenttiläisen koneen kumityynyt
Tuu Juniper vaikka moikkaamaan Jurvassa jos nyt ei paniikkia ole (kummassakaan teamissa ).
Kun eikös se niin ole että kaikissa kilpa-autoissa on joku fordin osa
Mulla ainakin on Fiestan paisuntasäiliö, Transitin kaasuvaijeri ja kenttiläisen koneen kumityynyt
Tuu Juniper vaikka moikkaamaan Jurvassa jos nyt ei paniikkia ole (kummassakaan teamissa ).
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Haun päällä ovat edelleen tällä hetkellä.
Tai siis muutokset on päätetty, mutta osia ei oo vielä kiinni eikä sitä myöten tietty penkitettykään.
Mutta kova on yritys että jurvassa olis jo saatu kaikki sieltä laitumelta valjastettua hyötykäyttöön. Prkl... kun näyttäis nyt siltä että vihdoinkin selvis mikä siellä on ollut ongelmana.
edit: tai sais edes sen rötäämisen loppumaan, vaikka sen suhteen jo hiukan helpotusta saatiin, ei siellä enää niitä ilmalaivan kokoisia mustia pilviä perässä ollut joka jarrutuksessa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2003-07-07 10:44 ]</font>
Tai siis muutokset on päätetty, mutta osia ei oo vielä kiinni eikä sitä myöten tietty penkitettykään.
Mutta kova on yritys että jurvassa olis jo saatu kaikki sieltä laitumelta valjastettua hyötykäyttöön. Prkl... kun näyttäis nyt siltä että vihdoinkin selvis mikä siellä on ollut ongelmana.
edit: tai sais edes sen rötäämisen loppumaan, vaikka sen suhteen jo hiukan helpotusta saatiin, ei siellä enää niitä ilmalaivan kokoisia mustia pilviä perässä ollut joka jarrutuksessa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2003-07-07 10:44 ]</font>
Joo, kyllä korkeussäätö olisi mukavaa peräpäähänkin. Jospa sitä ensi talvena kerkiäisi mokoman väkertämään.pidempi, mutta lähinnä noita säätömahdollisuuksia ajattelin....
Mulla ei muuten vielä ole voorrtia tuossa kilpurissa. Ainoat vieraat osat ovat Audista ja Ladasta
<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-07-07 13:05 ]</font>