Jaahas. Taas olis päivitettävää
Melkoisen kiiruinen viikonloppu ja pari edeltävää päivää ollut että pääsi ajamaan WCSC ajoihin Porin lentokentälle.
Keskiviikko illalla siis tuli toi orkkis hihnapyörä ja illalla/yöllä asentelin ne paikoilleen. Torstaina sitten testaamaan kadulle ja remmi tuntui pysyvän paikoillaan. Seuraavaksi ongelmaksi muodostui nyt seossuhde joka penkkisäädön jälkeen oli melkoisen pielessä. Vedossa näytti pahimmillaan 13afr kun sais olla maksimissaan 12afr. Sitten huomasin että imulämpöanturi näytti logissa ahdoilla välillä -29 eli pakkasta. Sekin päätti hajota sitten juuri sopivasti. Seosta korjataan imulämmön mukaan ja ahdoilla kun anturi antaa -29-+30 lukemia seoskäyrä oli ihan mitä sattuu.
Penkissä kun remmi ei pysynyt paikoillaan ladattiin autoa verkkovirtalaturilla ensin normi latausasennossa joka oli noin 12,5v eli hiukan vähän. Lopuksi laitoin buusterin päälle Sepon merkistä niin jännite nousi 15v tuntumaan ja seos jätettiin silloin 11,4afr. Nyt kuitenkin ajossa/vedossa jännite on noin 13,2-13,5v joten pumput lykkää vähemmän tavaraa mitä 15voltilla. Lisäksi en tiedä onko imuanturi ollut jo penkissä rikki kun käyrä oli niin epätasainen vaikka otin imulämmön korjauksen pois päältä.
No apuun tuli muuan Volvomies Loimaalta joka torstai illalla näpytteli uuden soppakartan mun logien perusteella ja lähetti sen mulle sähköpostilla. Perjantaina töiden jälkeen sitten uutta karttaa sisään ja ottamaan uutta logia. Koko ehtoo meni logatessa/mapatessa klo 22 saakka mutta auto alkoi toimimaan ja vetojakin oli. Minä siis ajoin logia Porissa ja kaveri mappasi Loimaalla ja sähköpostilla siirreltiin dataa koko ehtoo
Tosiaan kympin aikaan illalla kartta oli sen näköinen että uskalsi lähtee lauantain ajoihin joten siitä pakkaamaan. Yöllä klo 1:00 sain romut pakattua ja 1:30 nukkumaan. Aamulla 6:30 ylös ja kentälle aamukasiksi koska en ollut ennakkoilmoittautunut niin pelkäsin ettei oteta ajamaan jos paljon ennakkoilmoittautuneita.
Alusta setuppina sama millä katkes vetoakselit viime syksyn finaaleissa. Eturenkaissa oli aiemmin ollut painetta noin 1,3bar ja nyt oli tarkoitus kokeilla reippaasti matalempaa painetta. Talvella kyselin jenkkien Honda foorumilla millaisia setuppeja heillä on kun kaikki Civikit menee alle kymppiä. Joku siinä sitten huomasi mun videosta että mulla on aivan liikaa painetta renkaissa, he käyttää 7-8psi joka on noin 0,5bar ja burnis pitää tehdä kolmosella
Eka veto 12,265s/216,35kmh/60ft 2,057: Aloittelin varovasti 0,8bar rengaspaineista ja käytössä oli vaihdekohtainen ahtosäätö, burnis kolmosella. Hiukan pelotti että alkaa vaihteiston osia lentelemään siinä kohtaa mutta toimi. Oli kuitenkin ihan järkyttävän liukasta koko matkan ja kaikki vaihteet sai pumppailla. Auto meni kuitenkin suoraan ja jarrutuskin onnistui kiemurtelematta.
Toka veto 11,525s/225,99kmh/60ft 1,923s: Uskalsin laskea rengaspaineet sinne 0,5-0,6bar tuntumaan, näytti melko hurjalta kun gummi oli ihan rutussa ja vanne melkein kiinni asfaltissa. Burnis taas kolmosella ja otin vaihdekohtaisen ahtosäädön pois ja vedin niin pienellä ahdolla(1,3-1,4bar) kuin mahdollista 1, 2 ja 3 vaihteet, 4:lla nostin 2bar täysahdon manuaalisesti. Edelleen auto kulki suoraan mutta jarrutuksessa alkoi hiukan jännittää kun keula tippui aika alas.
Kolmas veto 11,306s/229,59kmh/60ft 1,901s: Hitto mut ei ole ikinä pitänyt gummi noin hyvin lentokentällä. Samat säädöt kuin edellisessä vedossa. Aikaisempi enkka tuosta kentältä on ollut 12s koko matka sutien.
Sitten alkoi pudotus ajot, laitoin indeksin 11,3s.
Eka pudotuslähtö 12,632s/136,78kmh/1,951s: Tuli joku nopean näköinen Dartti vierelle. Mulla samat setupit kuin viimeisissä aika-ajovedoissa. Molemmat lämmitti renkaat mutta sitten käskettiin sammuttaa autot kun kelloissa jotain häikkää edellisellä parilla. Odoteltiin siinä hetki ja sitten kun tuli lupa startata uudelleen ei Dartti lähtenyt käymään, oikeastaan näytti siltä ettei sitä edes yritetty. Sain sitten soolovedon. Kumit ehti kuitenkin jäähtyä odotellessa liikaa ja tuntui sutivan reilusti niin himmasin jo kolmosen alussa.
Toinen pudotuslähtö: 11,725s/200,33kmh/60ft 1,867s: Otin 0,399s punavalon mutta auto irtosi viivasta tosi maukkaasti. joten päätin vetää täysillä loppuun saakka. Sitten tulikin money shift 1,2,3,2 ja motti kiekaisi 10200rpm login mukaan. Ajamalla kuitenkin takas varikolla ja kone kävi ihan hyvin. Tossa vedossa olis mennyt 11,1-11,2s ilman tuota vaihdemissiä.
Sitten romut kasaan ja kotiin. Pieni puristuspaine ja ohivuototesti kertoi että ihan säikähdyksellä ei selvitty. Endoskoopilla näkyi männissä hentoja jälkiä osumista. Lauantai-iltana ei jaksanut enää rempata mutta aamulla virkeänä 7:30 talliin ja 9:30 kansi pöydällä. Pakovenoissa oli viidessä jäljet kontaktista. Osumat ei ole ollut kovia ja ohjurit on ehjät joten toivotaan että koneistamo kerkeää tutkia venat pikapikaa että pääsee taas repimään.
Mukana ei ollut videokuvaajia mutta tässä muutama oma kuva aiheesta: