Sivu 4/6

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 22:45
Kirjoittaja viewsonic1
jakopään koppa on sama kaikissa t5 koneissa. eli tonnarin koneeseen sopii kaikki ng900:sen apulaitteet ja toisinpäin. :wink:

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 23:06
Kirjoittaja Keme
viewsonic1 kirjoitti:jakopään koppa on sama kaikissa t5 koneissa. eli tonnarin koneeseen sopii kaikki ng900:sen apulaitteet ja toisinpäin. :wink:
Ei muuten ole. 900 jakopäänkopassa ei ole Tonnarin apulaitehihnan kiristimen kiinnityspisteitä. Itseasiassa koko apulaitehihnalinja on eri etäisyydellä jakopäänkopasta.

Kuva
Tonnari

Kuva
NG900

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 03 Helmi 2015, 22:58
Kirjoittaja Keme
Kuva
Mitälie sedan B Omega noin muutoin painaa. Tossa on puntaroituna Saabistettu B Omega. Akku kontissa ja tankissa 60L polttoainetta. Onkohan toi nyt sitten miten lähellä kutoskoneisen painoa?

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 09 Helmi 2015, 17:55
Kirjoittaja telwin
Keme kirjoitti:Kuva
Mitälie sedan B Omega noin muutoin painaa. Tossa on puntaroituna Saabistettu B Omega. Akku kontissa ja tankissa 60L polttoainetta. Onkohan toi nyt sitten miten lähellä kutoskoneisen painoa?
Taitaa olla kevyempi...

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 09 Helmi 2015, 19:10
Kirjoittaja temetsy
Muistaakseni 1620kg omega b1 sedan 2.5 v6 omamassa manuaalivaihteistolla.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 25 Helmi 2015, 14:54
Kirjoittaja Keme
Mitäköhän neloskoneisen manuaalilla varustetun sedan B Omegan paino lienee?

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 25 Helmi 2015, 15:03
Kirjoittaja kadett90
1420-1484 kg riippuen moottorista ,ilmastoinnista ja varustetasosta.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 31 Touko 2015, 23:28
Kirjoittaja jariz
Muuttukos nuo rakentelusäädökset jotenkin tässä hetki sitten? Muistelin vaan että alle euro3 autoihin riittäisi pelkkä käytönaikainen päästötesti.
Tarkoittaisiko tuo nyt sitä että esim. omegan oman koneen saa ahtaa kunhan menee konttorilla päästöistä eikä tehot ja väännöt nouse liikaa?

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 07:56
Kirjoittaja Keme
jariz kirjoitti:Muuttukos nuo rakentelusäädökset jotenkin tässä hetki sitten?
Ei muuttunut.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 03:28
Kirjoittaja ohc205
Ne rakentelusäädökset saattaa muuttua tänä kesänä..

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 07:57
Kirjoittaja Keme
ohc205 kirjoitti:Ne rakentelusäädökset saattaa muuttua tänä kesänä..
Tai syksyllä tai vuoden päästä tai "joskus". Riippunee ihan byrokratian rattaiden hitaudesta.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 08:31
Kirjoittaja jrauhala
Joo, tuosta vielä linkki Trafin sivuille aiheeseen liittyen, mikäli joku ei ole vielä tuohon törmännyt:

Kliks

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 09:27
Kirjoittaja ?!
Jokos näitä ahdettuja Omegoita löytyy joka kylästä?

Onko joku jo laittanut ahdetun 6syl. motin?

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 19 Huhti 2016, 13:24
Kirjoittaja Keme
?! kirjoitti:Jokos näitä ahdettuja Omegoita löytyy joka kylästä?
Jo vain.

Kuva

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 18 Touko 2016, 11:36
Kirjoittaja jariz
Nyt kun tuo vanhempien vähäpäästöisten vehkeiden ahtaminen on mahdollista niin tuli mieleen että ei olisi hullumpi vaihtoehto omegan koneeksi bemarin m50b25 ahdettuna. Kestäviä laatikoita löytyy hyvin ja konekkin ilmeisesti aika lujaa tekoa ihan vakio-osillakin.
Mitä mielipiteitä herättää?