C16SE piristys ( Astra F )
Lähetetty: 16 Maalis 2011, 01:21
Auto on Astra F 1,6 8v Sedan, vuosimallia 1993 ja moottori on tuo C16Se eli vakiona 100 heppaa.
Autolla ja moottorilla ajettu vain 100 000 km. Ei vuoda öljyä tai nesteitä, eikä kuluta niitä.
Ja tässähän on se nelipisteruisku jo vakiona.
Millä siihen sais pientä piristystä vääntöön ja/tai tehoihin ?
Ja nyt ei ole iso tehonlisäys tarkoituksessa vaan hieman lisää tehoa ja toiminta varmuutta niin, että katsastus miehellä ei ole moittimista.
Autossa on nyt katista taaksepäin 2,5 tuuman putki kahdella Simons pöntöllä. Muuta ei ole moottoriin tehty.
Seuraavat olis tarkoitus tehdä ihan vaan toimivuusvarmuuden takia ja kaasunvastaavuuden takia:
- Peltipakosarja. Minkä merkkinen ja mistä ?
- Vapaavirtaus-suodatin. Vakiokoteloon vai joku merkkikohtainen Intake kit kartiosuodattimella, paras merkki ?
- Bladespeed firman maadoitusjohtosarja, jossa johtoja tulee useita. Parantaa moottorin toimintaa kostealla kelillä ja kovassa ajossa.
- Kilpakatalysaattori, koska autoon tulee 2 tuuman uusi rosteriputkisto niin tuo katti vaihtuu siinä samalla.
- Bensanpaineensäädin, mihin lukemaan paineita olisi syytä nostaa ?
- Lastu, juuri tähän autoon tehty. Kuka tekis ?
- Brisk tulpat. Mikä malli ja lämpöarvo olisi paras ?
- Setrab öljynjäähdytin.
- Vantaan jäähdyttimen tekemä iso jäähdytin.
- Sähköflekti. Miten tuo alkuperäinen poistetaan ?
- Redlinen kisaöljyt ja RSV käsittely moottoriin ja vaihteistoon.
Voisiko kannelle tehdä jotain "pientä" ? Esim madaltaa hieman ja/tai vaihtaa hieman jyrkemmän nokan ?
Olisiko säädettävästä nokkapyörästä mitään apua ?
Jotain unohtui nyt varmasti niin kaikki vihjeet ja ohjeet otetaan vastaan.
Niin ja autolla ajetaan radalla tosi paljon ja moottori on kovilla pitkät ajat.
Siksi toiminta varmuus on tärkeää ja auto on kunnolla kevennetty niin siinä kyllä tuntee esim 5 hepan lisäyksen välittömästi.
Autolla ja moottorilla ajettu vain 100 000 km. Ei vuoda öljyä tai nesteitä, eikä kuluta niitä.
Ja tässähän on se nelipisteruisku jo vakiona.
Millä siihen sais pientä piristystä vääntöön ja/tai tehoihin ?
Ja nyt ei ole iso tehonlisäys tarkoituksessa vaan hieman lisää tehoa ja toiminta varmuutta niin, että katsastus miehellä ei ole moittimista.
Autossa on nyt katista taaksepäin 2,5 tuuman putki kahdella Simons pöntöllä. Muuta ei ole moottoriin tehty.
Seuraavat olis tarkoitus tehdä ihan vaan toimivuusvarmuuden takia ja kaasunvastaavuuden takia:
- Peltipakosarja. Minkä merkkinen ja mistä ?
- Vapaavirtaus-suodatin. Vakiokoteloon vai joku merkkikohtainen Intake kit kartiosuodattimella, paras merkki ?
- Bladespeed firman maadoitusjohtosarja, jossa johtoja tulee useita. Parantaa moottorin toimintaa kostealla kelillä ja kovassa ajossa.
- Kilpakatalysaattori, koska autoon tulee 2 tuuman uusi rosteriputkisto niin tuo katti vaihtuu siinä samalla.
- Bensanpaineensäädin, mihin lukemaan paineita olisi syytä nostaa ?
- Lastu, juuri tähän autoon tehty. Kuka tekis ?
- Brisk tulpat. Mikä malli ja lämpöarvo olisi paras ?
- Setrab öljynjäähdytin.
- Vantaan jäähdyttimen tekemä iso jäähdytin.
- Sähköflekti. Miten tuo alkuperäinen poistetaan ?
- Redlinen kisaöljyt ja RSV käsittely moottoriin ja vaihteistoon.
Voisiko kannelle tehdä jotain "pientä" ? Esim madaltaa hieman ja/tai vaihtaa hieman jyrkemmän nokan ?
Olisiko säädettävästä nokkapyörästä mitään apua ?
Jotain unohtui nyt varmasti niin kaikki vihjeet ja ohjeet otetaan vastaan.
Niin ja autolla ajetaan radalla tosi paljon ja moottori on kovilla pitkät ajat.
Siksi toiminta varmuus on tärkeää ja auto on kunnolla kevennetty niin siinä kyllä tuntee esim 5 hepan lisäyksen välittömästi.