kadetti vuosimallia -90 & sedan(jos tuolla niin merjkitystä?).
olis tuossa perjaatteessa 2.0i A-vectran koko keula (irrotettu tyyliin nostetaan vectra pois tekniikan päältä)
löytyy tolpat,jarrut,kone,laatikko,vetarit ja nää palkit jossa myös mm.kallistuksen vakaaja on kiinni,johtosarja/boxi tietysti.
niin ja tuohon koneeseen tulis 18E kansi + mahdollisesti muuta tuosta 18E moottorista jos olis tehollisesti jotain järkee vaihtaa??
meniskö kuinka kivuttomasti tai kivuliaasti tuo paketti kadettiin?
mitäs kaikkee pitäs hommata/muuttaa että saa soimaan/sopimaan..???
kiitoksia jo etukäteen
mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Tolpat käy muuten, mutta yläpää on erilainen. Sen joudut kasaamaan Kadett/Astra osista.
"nää palkit jossa myös mm.kallistuksen vakaaja on kiinni" ei sovi. Tai sopii, jos leikkaat Vecusta apurungon takakiinnitykset irti, ja hitsaat ne Kadettiin kiinni. Helpommalla pääset kun käytät Kadettin omia tukivarsia ja vakaajaa. Vakaaja 2-litraisesta Kadettista.
Takajarruiksi riittää rummut, onkohan tuossa 1.4:ssa samankokoiset kuin 2-litraisessa? Jarrutehostin kannattaa ottaa Vectrasta, mitenköhän pääsylinteri?
Jos käytät 18E kantta, niin imusarja ja kaasuläppäkotelo tarvii käytännössä kans ottaa siitä 18E:stä. Suuttimet on molemmissa samankokoiset, eikä niitä helposti vaihdeta päikseen (suuttimien kiinnitys on erilainen 18E:ssä). 18E nokka kannattaa ottaa kans, mutta siihen on koneistettava jakajanpuoleiseen päähän kiinnitys pyörijälle (2 reikää joihin kierteet). Pientä askartelua on odotettavissa ainakin kaikissa letkuissa ja kaasuläppäanturin sovituksessa. Kaasuvaijeriksi 18E malli.
"nää palkit jossa myös mm.kallistuksen vakaaja on kiinni" ei sovi. Tai sopii, jos leikkaat Vecusta apurungon takakiinnitykset irti, ja hitsaat ne Kadettiin kiinni. Helpommalla pääset kun käytät Kadettin omia tukivarsia ja vakaajaa. Vakaaja 2-litraisesta Kadettista.
Takajarruiksi riittää rummut, onkohan tuossa 1.4:ssa samankokoiset kuin 2-litraisessa? Jarrutehostin kannattaa ottaa Vectrasta, mitenköhän pääsylinteri?
Jos käytät 18E kantta, niin imusarja ja kaasuläppäkotelo tarvii käytännössä kans ottaa siitä 18E:stä. Suuttimet on molemmissa samankokoiset, eikä niitä helposti vaihdeta päikseen (suuttimien kiinnitys on erilainen 18E:ssä). 18E nokka kannattaa ottaa kans, mutta siihen on koneistettava jakajanpuoleiseen päähän kiinnitys pyörijälle (2 reikää joihin kierteet). Pientä askartelua on odotettavissa ainakin kaikissa letkuissa ja kaasuläppäanturin sovituksessa. Kaasuvaijeriksi 18E malli.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Apukuskin puoleinen koneenkorvake pitää ainakin olla olla isolohko E Kadettista. Vakaajana minun mielestä riittää se vakio 20mm, mutta sitten jos verrokkina käytettäisiin 2.0 16v:tä niin pitää etuvakaajana olla se paksumpi 22mm vakaaja jota on joissain Friscoissa ja noissa GSI 16v:ssä sekä farkuissa. Takajarrut minun muistin mukaan samanlaiset kaikissa joissa on rummut takana. Etujarrut pitää ottaa Vectrasta ja taitaapa tuo pääsylkkä ja tehostinkin passata Vectrasta.
Tiesti sitten bensapuolelle muutosta kun 1.4i on matalapaineruisku ja 2.0i on korkeapaine.
Jossain oli se muutoskatastuslappu jossa näkyi mitä tarttee vaihtaa kun vaihtaa 1.3 koneen 2.0 8v koneeseen.
Tiesti sitten bensapuolelle muutosta kun 1.4i on matalapaineruisku ja 2.0i on korkeapaine.
Jossain oli se muutoskatastuslappu jossa näkyi mitä tarttee vaihtaa kun vaihtaa 1.3 koneen 2.0 8v koneeseen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Pääsylinteri riippuu siitä, että onko tekniikanluovuttaja ABS:llä vai ilman. Itse ehkä etsisin 2-litraisen Kadettin tai Asconan pääsylkyn, ettei tule mitään komplikaatiota...
Rummuista mulla oli mielikuva, että ne ei ole kaikki samanlaisia. Joten tuli tarkistettua Motonetistä:
22-6012 Jarrurumpu Opel 29mm hihnat E 1,2/1,4/Diesel jos 29mm kengät (ei Farmari/Autom) [1979-1991]
22-6002 Jarrurumpu Opel E 1,2/1,4/Diesel jos 45mm kengät (ja Farmari/Autom) [1979-1991] E 1,3S/1,6/1,8/2,0 ø200x45mm (ei Farmari jos ø230x50mm)
Eli jos sulla on nuo leveämmät rummut, niin ne riittää.
Etuvakaajia on neljää kokoa: 16, 17.5, 20 ja 22 milliset. Takana taas 14, 16 ja 18 milliset. EPC ei erittele mistä mallista löytyy mitäkin.
Rummuista mulla oli mielikuva, että ne ei ole kaikki samanlaisia. Joten tuli tarkistettua Motonetistä:
22-6012 Jarrurumpu Opel 29mm hihnat E 1,2/1,4/Diesel jos 29mm kengät (ei Farmari/Autom) [1979-1991]
22-6002 Jarrurumpu Opel E 1,2/1,4/Diesel jos 45mm kengät (ja Farmari/Autom) [1979-1991] E 1,3S/1,6/1,8/2,0 ø200x45mm (ei Farmari jos ø230x50mm)
Eli jos sulla on nuo leveämmät rummut, niin ne riittää.
Etuvakaajia on neljää kokoa: 16, 17.5, 20 ja 22 milliset. Takana taas 14, 16 ja 18 milliset. EPC ei erittele mistä mallista löytyy mitäkin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Liekkö tuo 1.4 jotenkin karvalakkimalli kun 1.3:ssa oli tosiaan samanlaiset hilppeet takajarrujen osalta mitä 18SE:ssä. Erona tais olla takajarrujen osalta tosiaan ne paineenrajoittimet. Tuli vielä mieleen että etujarruthan isonee sen verran että kaikki 13" vanteet ei enää mahdu alle
Tässä ois nuita muutoskatastuspapereita E Kadettiin, jos jollekkin tulee paha mieli näiden jaosta niin ilmottakoot minulle niin poistan jaosta. Joskus nää oli tuolla http://www.ocf.fi sivulla mutta näköjään kaikki muutoskatastuspaperit hävisi samalla kun vanhat sivut hävisi.
1.6SH -> 2.0 8v
1.3S -> 18E
s.1
s.2
1.6S -> 2.0 16v
s.1
s.2
Tässä ois nuita muutoskatastuspapereita E Kadettiin, jos jollekkin tulee paha mieli näiden jaosta niin ilmottakoot minulle niin poistan jaosta. Joskus nää oli tuolla http://www.ocf.fi sivulla mutta näköjään kaikki muutoskatastuspaperit hävisi samalla kun vanhat sivut hävisi.
1.6SH -> 2.0 8v
1.3S -> 18E
s.1
s.2
1.6S -> 2.0 16v
s.1
s.2
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Sämä kirjoitti:Apukuskin puoleinen koneenkorvake pitää ainakin olla olla isolohko E Kadettista. Vakaajana minun mielestä riittää se vakio 20mm, mutta sitten jos verrokkina käytettäisiin 2.0 16v:tä niin pitää etuvakaajana olla se paksumpi 22mm vakaaja jota on joissain Friscoissa ja noissa GSI 16v:ssä sekä farkuissa. Takajarrut minun muistin mukaan samanlaiset kaikissa joissa on rummut takana. Etujarrut pitää ottaa Vectrasta ja taitaapa tuo pääsylkkä ja tehostinkin passata Vectrasta.
Tiesti sitten bensapuolelle muutosta kun 1.4i on matalapaineruisku ja 2.0i on korkeapaine.
Jossain oli se muutoskatastuslappu jossa näkyi mitä tarttee vaihtaa kun vaihtaa 1.3 koneen 2.0 8v koneeseen.
hmm..matalapaineruisku ja korkeapaine...mitä eroo?? vaikeekin homma saada pelittämään?
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Re: mitenkäs sovitella 2.0i vectran tekniikka 1.4i kadettiin??
Ruiskutuspaine.nikkari_83 kirjoitti:matalapaineruisku ja korkeapaine...mitä eroo??
Bensapumpun vaihdat korkeapaineiseen.nikkari_83 kirjoitti:vaikeekin homma saada pelittämään?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B