Astra F 2.0i 8V Kone remppa ja piristys.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
JiiiiKooo
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Loka 2011, 08:36

Astra F 2.0i 8V Kone remppa ja piristys.

Viesti Kirjoittaja JiiiiKooo »

Moikka vaan kaikille! Ostaessani itselleni tujollaisen otsikon mukaisen projektin itselleni. Astra on vuosi mallia -91 ja koneena siis (kai) tuo C20NE.

Olen uusinnut koneeseen nyt virtapuolen, puol.aa lukuun ottamatta kokonaan ja nyt sitten vuorossa moottori vpoiman siirtoineen. Kävin tuolla norjan serpentiineillä kokeilemassa autoa ja alustaa ja Skibotnista Kilpisjärvelle noustessani alkoi tunne vahvistumaan: Tehot loppu kesken ennen kuin pito katoaa. Joten, Täydellisen kone remontin lisäksi saatan asentaan piristettä pellin alle. Alusta on ilmeisestikin laitettu vuosien varrella ja on aikas pirun jäykkä, just hyvä.

Eli ihan perus settiä: Kannen muokkaus, kireä nokka, putkisto, ruisku(?). Näillä uskoisin tehoa tulevan sen että minulle riittää toistaiseksi koska pääasia kuitenkin on hyvä ajettavuus ja kohtalaisena pysyvä bensan kulutus.

Olen kiireinen ja minulla ei ole juuri aikaa etsiä ja tonkia erillaisia vaihtoehtoja inerteetin syövereistä joten aloitan koneeseen tutustumisen tätä kautta. Minkälaista settiä osia suosittelette ja mitä "hyvä tietää" juttuja Teillä on kertoa. moottorin laittoon ja kevään maalaus projektiin olen varannut kohtalaisen budjetin.

Ja lisäksi olisi etsinnässä pätevä mekaanikko joka osaisi ratkaista ja neuvoa pulmissani koska itse vasta tutustun bensiinimoottoreihin ja kavereitanikaan ei voisi vähempää kiinnostaa. Liikun suurinpiirtein joka puolella Suomea joten sijainnilla ei ole väliä.

T:jani