Pitäkää tunkkinne!
Re: Pitäkää tunkkinne!
Enpä haluaisi joutua kokeilemaan paikkaussarjaa alle 20 asteen pakkasella. Siinä voisi tulla vilu jos takakontista uupuisi varapyörä.
Re: Pitäkää tunkkinne!
Joo, ei touranissakaan ole kuin kompura ja paikkapullo Mutta monellahan jää se rengas tuolla tienpäällä vaihtamatta vaikka ne sieltä takakontista löytyisi.
Re: Pitäkää tunkkinne!
Aikoinaan Taunuksen tunkista kuoriutui kierteet ja auto tuli vauhdilla alas - vähänkö säikäytti
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Re: Pitäkää tunkkinne!
Tuo vaan on melkoinen työturvallisuusriski kun kaikki ei kumminkaan tiedä varoa. Luulisi Tukesin puuttuvan asiaan, on se paljon turhempiakin asioita tutkinut ja kieltänyt. Siis ydinkysymys on: Miksi tehdä tunkki jota ei voi käyttää tunkkina? Olisi sitten ruksattava lisämaksullinen mutta toimiva lisävaruste.
Re: Pitäkää tunkkinne!
Itsellä oli pitkään työkaluna 80-luvun tojon tunkki, jossa ruuvin nokkaan oli haarukan tilalle hitsattuna pultin kanta. Toimi kätevästi "nosturina", kun pulttikoneella ajeli ylös-alas. Kymmenien renkaanvaihtojen jälkeen ruuvissa ei käytännössä näkynyt mitään kuluneisuutta. Laadukasta ainesta.Ooppelimies kirjoitti:Yksi ehkä parhaita näkemiäni auton mukana tulleita tunkkeja on 70-luvun alun Toyotan tunkit, jotka toimivat vieläkin.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Pitäkää tunkkinne!
Se jää vaihtamatta niillä volsun kehnoilla ihmisarvoa alentavilla vehkeillä, vaikka olisi kuinka automies. Ystäväni, vanha ralliautojakin kasannut veijari oli eräänä aamuyönä motarin varressa ja kiitteli kovasti kun kansanvaunun työkaluilla ei saanut kertakaikkiaan mitään aikaan. Mukava herätellä naapuria trailerin kanssa hätiin.Woody kirjoitti:Joo, ei touranissakaan ole kuin kompura ja paikkapullo Mutta monellahan jää se rengas tuolla tienpäällä vaihtamatta vaikka ne sieltä takakontista löytyisi.
Sitä se kai on nykyaika. Mitä tahansta tarvii tehdä, niin auto on vietävä merkkihuoltoon ja kartutettava konsernin osakkeenomistajien salkkuja. Tämän varmaan ylläoleva kommunistikin myöntää ikäväksi asiaksi.
Re: Pitäkää tunkkinne!
Minä en tiedä minkälainen tunkki wolkkarissa on alunperin. Mutta ei se fortissakaan kummonen ollut. Ja tarkoitin sitä myös että vaikka sielä peräkontissa olisi kuinka hyvä alkuperäinen tunkkin, niin se jää monelta nykyihmiseltä vaihtamatta se rengas sielä tien päällä... Etenkin kun ollaan jossain 10 sentin loskapaskassa sielä tien varressa... Tai jossain -30 asteen pakkasessa.
Re: Pitäkää tunkkinne!
Isän B-Corsaan piti vaihtaa talvirenkaat ja otin suosista mukaan hallitunkin, mutta ristikkoavaimen unohdin. No sitten kömysin corsan kontista alkuperäisen rengasavaimen esille... Semmosen putkesta prässätyn... Koko oli jotain 17-21mm väliltä... No onnenksi mulla oli a-vekun alkuperäinen avain omassa autossa! Sillä on ihan rengasavaimen ominaisuudet ja avainvälikin lähempänä 17mm.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.