Pitäkää tunkkinne!

Keskustelua Opeleista
fanal
'Senator'
'Senator'
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Elo 2009, 20:09

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja fanal »

Enpä haluaisi joutua kokeilemaan paikkaussarjaa alle 20 asteen pakkasella. Siinä voisi tulla vilu jos takakontista uupuisi varapyörä.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Woody »

Joo, ei touranissakaan ole kuin kompura ja paikkapullo :D Mutta monellahan jää se rengas tuolla tienpäällä vaihtamatta vaikka ne sieltä takakontista löytyisi. :roll:
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 11 Helmi 2008, 23:50
Paikkakunta: Siuntio

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Aikoinaan Taunuksen tunkista kuoriutui kierteet ja auto tuli vauhdilla alas - vähänkö säikäytti :no:
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 07 Huhti 2004, 03:00

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Tuo vaan on melkoinen työturvallisuusriski kun kaikki ei kumminkaan tiedä varoa. Luulisi Tukesin puuttuvan asiaan, on se paljon turhempiakin asioita tutkinut ja kieltänyt. Siis ydinkysymys on: Miksi tehdä tunkki jota ei voi käyttää tunkkina? Olisi sitten ruksattava lisämaksullinen mutta toimiva lisävaruste.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ooppelimies kirjoitti:Yksi ehkä parhaita näkemiäni auton mukana tulleita tunkkeja on 70-luvun alun Toyotan tunkit, jotka toimivat vieläkin.
Itsellä oli pitkään työkaluna 80-luvun tojon tunkki, jossa ruuvin nokkaan oli haarukan tilalle hitsattuna pultin kanta. Toimi kätevästi "nosturina", kun pulttikoneella ajeli ylös-alas. Kymmenien renkaanvaihtojen jälkeen ruuvissa ei käytännössä näkynyt mitään kuluneisuutta. Laadukasta ainesta.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Woody kirjoitti:Joo, ei touranissakaan ole kuin kompura ja paikkapullo :D Mutta monellahan jää se rengas tuolla tienpäällä vaihtamatta vaikka ne sieltä takakontista löytyisi. :roll:
Se jää vaihtamatta niillä volsun kehnoilla ihmisarvoa alentavilla vehkeillä, vaikka olisi kuinka automies. Ystäväni, vanha ralliautojakin kasannut veijari oli eräänä aamuyönä motarin varressa ja kiitteli kovasti kun kansanvaunun työkaluilla ei saanut kertakaikkiaan mitään aikaan. Mukava herätellä naapuria trailerin kanssa hätiin.

Sitä se kai on nykyaika. Mitä tahansta tarvii tehdä, niin auto on vietävä merkkihuoltoon ja kartutettava konsernin osakkeenomistajien salkkuja. Tämän varmaan ylläoleva kommunistikin myöntää ikäväksi asiaksi. :D
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Woody »

Minä en tiedä minkälainen tunkki wolkkarissa on alunperin. :) Mutta ei se fortissakaan kummonen ollut. :lol: Ja tarkoitin sitä myös että vaikka sielä peräkontissa olisi kuinka hyvä alkuperäinen tunkkin, niin se jää monelta nykyihmiseltä vaihtamatta se rengas sielä tien päällä... Etenkin kun ollaan jossain 10 sentin loskapaskassa sielä tien varressa... Tai jossain -30 asteen pakkasessa.
Avatar
Opve
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 913
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäkää tunkkinne!

Viesti Kirjoittaja Opve »

Isän B-Corsaan piti vaihtaa talvirenkaat ja otin suosista mukaan hallitunkin, mutta ristikkoavaimen unohdin. No sitten kömysin corsan kontista alkuperäisen rengasavaimen esille... Semmosen putkesta prässätyn... Koko oli jotain 17-21mm väliltä... :lollis: No onnenksi mulla oli a-vekun alkuperäinen avain omassa autossa! Sillä on ihan rengasavaimen ominaisuudet ja avainvälikin lähempänä 17mm.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Vastaa Viestiin