Sivu 1/2

Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 00:22
Kirjoittaja Garretti
Mitenkäs, onkos kenelläkään minkäänmoista kokemusperäistä tietoa tuommoisen 1.2 och koneen virityksestä... tuloksia ja ratkaisuja. :D
Raketti kaipais hieman lissää paukkua, niin mietin ett olis mukava viilata melko lailla tuommoista 1.2 konetta ja kattoo paljonko siitä saisi irti..
Kellään ehotuksia? kaasari koneeksi saisi jäädä joten tuplat tulisi sitten vissiin kyseeseen.. ja peltisatsia kannen muokkausta mutta mihinkä suuntaan ja kuinka paljon...
alakerran vahvistusta.... Käykös 1.6 corsan runkolaakerit muuten suoraan tuonne, jostain taisin tämmöisen väitteen lukea.
Ja olisihan toi nokkakin vaihdettava sitte vissii...
Sitten voimansiirto perä vaihtoon vaikka Rekord -82 sattuis olemaan sopivasti tarjolla ja siitä jarrut... mut mitenkäs toi vaihdelaatikko mikäs kestää ja minkä sinne saa laitettua helpoiten tai pikku swapilla :D

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 01:28
Kirjoittaja _Jape_
Unohda koko homma ja etsi keulalle 2.0 8v + r25 niin pääset halvemmalla ja helpommalla.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=133432

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... tt+viritys

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 13:16
Kirjoittaja Garretti
Eihän se välttämättä rahallisesti kannatavaa ole, mutta rojekti olisi tällöin "vanhan liiton" mukainen ja omalla tavallaan haastava ja huomiota herättävä...
mietin jos olisi jonkin laisia kokemuksia ja tuloksia niin saisi esille pistää ja tuo 60's&70's linkki oli ihan mielenkiintoa herättävä... :)

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 17:23
Kirjoittaja Sämä
Ei taida kannattaa rahallisesti eikä mitenkään muutenkaan koska on helpompiakin vaihtoehtoja saada Kadettiin puhtia.
Jos sinä haluat "vanhan liiton" mukaisen niin pistä vaikka cih jos nuo kuminauhamoottorit ei kiinnosta. Huomaathan että koneesi ei ole "1.2och"(ohc?) vaan 1.2 ohv, ellei konetta ole vaihdettu.

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 19 Tammi 2012, 23:46
Kirjoittaja Garretti
Aivan, hyvä huomio... ajatuskatkos lienee päässyt yllättämään... Mitenkäs sitten näiden ruiskumoottoreiden asennus kyseiseen koriin...
Toimiiko ruisku kunnolla vaikkei tankissa ole "loiskelevyjä"? Onnistuneeko -82 recordin perän istutus rakettiin...
Ja tuli mieleen käkös mistään autosta tehostettu ohjaus sinne keulalle???
Nimimerkki Ensikertalainen asialla :D

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 04:58
Kirjoittaja Sämä
Kaasari tankin käyttö ei ole ongelma, käyttää joko välisäiliötä tai pistää T-haaran siten että yhteen haaraan tulee tankilta, toinen menee pumpulle ja kolmas on paluuputki. Itsellä käytössä jälkinmäinen.
Mitä muistelen kuulleeni, Rekordin perä taitaa olla aika leveä Kadettiin, eli varmaan helpoin ratkaisu olisi A Mantan tai A Asconan perä joka menee nätisti ilman sen kummempia.

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 07:43
Kirjoittaja Garretti
Aivan joo, mitenkäs tämä bensapumppu?
Onko vakio riittävä ja toimiiko, suosittelisitteko mitään jos vaihto tarpeessa :D

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 09:03
Kirjoittaja Sämä
Riippuu pitkälti mitä tuolla "vakiolla" tarkotat. Vakiota 1.2 ohv koneen pumppuahan et voi käyttää. Pumpunhan voi laittaa minkä tykkää, kuhan mielellään on tankin ulkopuolelle asennettava korkeapaine ruiskupumppu. Itellä on käytössä turbo Saabin vastaava.

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 15:46
Kirjoittaja Keme
Garretti kirjoitti: Onnistuneeko -82 recordin perän istutus rakettiin...
Täysin erilainen taka-akselin tuenta eli ei kannata. Ascona/Manta/Kadett linjalta taka-akseli, niin pääsee helpolla.

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 04 Touko 2012, 22:12
Kirjoittaja Asteriksi
Kaverilla oli joskus 20v sitten tollanen 1.2 c kadetti.Siinä oli isoventtiilikansi,peltisarja rosteriputkistolla, 40 tai 45 tuplakurkkunen vaakaimuweberi, vauhtipyörää kevennetty, sähköflekti, sähköbensapumppu jne härpäkettä.Kanteen ei muistini mukaan ollu tehty muuta kuin nuo venttiilimuutokset plus jotain valuröpelöiden silottelua.Kyllähän siitä pirteämpi tuli, varsinkin lähdössä eron huomasi perseessä hyvin ja huippujakin kelasi raketin omaan luotettavaan mittariin aina mustan puolelle 180kmh jälkeen (ennen otti sen 150-160kmh).Joku sitä veikkasi että olis joku 80-90 heppaa ollu vakion 60hv:n sijaan.

Eihän se nyt oikeasti mihinkään kulkenut, silti se oli vain se 1.2 koneinen raketti :bonk:

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 05 Elo 2012, 00:32
Kirjoittaja MuuZik
Tossa kun laskeskelin niin 44kw 1,2Kone =0,057kw/kg. Tehoa lisää se 10hv tai sanotaan nyt se 7kw tekee jo 0,0662kw/kg? Pointti on se että pelkän 10hv:n lisä on jo mukava vakio autossa. Ei missään kilpa-autossa mutta tollasessa perus kulkupelissä? :)

Tehot laskettu 770kg mukaan. Omani painaa tuon verran.

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 05 Elo 2012, 09:54
Kirjoittaja Sämä
MuuZik kirjoitti:Tossa kun laskeskelin niin 44kw 1,2Kone =0,057kw/kg. Tehoa lisää se 10hv tai sanotaan nyt se 7kw tekee jo 0,0662kw/kg? Pointti on se että pelkän 10hv:n lisä on jo mukava vakio autossa. Ei missään kilpa-autossa mutta tollasessa perus kulkupelissä? :)

Tehot laskettu 770kg mukaan. Omani painaa tuon verran.
Mutta teoriassa se 10 heppaa voi kuulostaa pieneltä hommalta hankkia, käytännössä keinoista riippuen se ei välttämättä niin yksinkertasta olekkaan. En ihmettelis vaikka siitä ois jokunen heponen ajansaatossa karannut kesälaitumille niin ei enää edes puhuta 60 heppasesta vakiokoneesta.

Jos ite pitäis vakio koneessa pitäytyä niin tyytyisin varmaankin vain siihen että se kone ois hyvin huollettu ja kaikki ajotukset ois kohallaan. Saahan siihen tiesti pistää peltisarjaa yms mutta en tiedä onko siitä käytännössä sitten niin paljon iloa että kannattaa. Jos siitä kulkupuolta oikeasti haluaa paremmaksi niin tokkopa tuohon montaa järkevää vaihtoehtoa tekemisen tasolla on.

OHV virittelystä tuolla 6070 clubilla on enemmän tietoa http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =1&t=42632

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 01 Syys 2012, 03:10
Kirjoittaja takavetoturbo
moro?

mitäs olette näille kansille tehneet? isommat venat ja kavanat puhtaaksi ja kiiltäväksi?kannen laskua? oliskohan jollain tuplalle imusarjaa itellä olis vissiin joku 40 vaaka solexi, aihiotkin kelpais! myös nokka olisi hakusessa 290?
Rupesi kyllä todenteolla kiinnostamaan tikkukoneen viritys :lol:

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 14 Syys 2012, 22:19
Kirjoittaja putkikardaani
tikkukoneen viritys on henkiseen itsemurhaan verrattavissa oleva homma. saa sillä ainakin esson baarissa hymyileviä katseita.

jos jotain tietää virittämisestä niin 80-85 heppaa on helppo 85-95 vaatii jo antaumusta ja siitä yli vaatii oikeesti perehtymistä asiaan jos meinaa että se pysyy nipussa vielä postilaatikon kohdalla. ja lähdetään myös ajatuksesta että ennen minkään osan ostamista pitää olla oikeesti tietoataitoa asiasta. ja se ettei tikkukoneeseen enää oikein saa osia joita oikeesti tarvis.


vakiossa cih:ssä valmiiksi saman verran voimaa
reilu kymmenen vuotta sitten oli vielä houkutteleva ajatus ja silloin sain 100 hp koneesta :worship:

Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?

Lähetetty: 19 Loka 2012, 17:33
Kirjoittaja Tantsku88
Itsellä menossa vapari 1.2 OHV:n tehon maksimointi, kuitenkin sillä ehdolla että normaaliin ajoon on tulossa.
Rahaa menee saman verran kuin isomman lohkon työstämiseen, mutta jos yli 90 heppaa saa pihalle niin ihmettelen suuresti. Tää nyt kuitenkin enemmän periaatekysymys. Jos vauhdin hurmaa haluaa niin ei varmana kannata. Kyllä se kiree CIH tuplilla ja getracilla lähtee hieman eri tavalla.