Sivu 3/6

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 17:10
Kirjoittaja Mannion
Ja Latvala ulkona.. :roll: :roll:

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 17:28
Kirjoittaja telwin
Molemmat Fordit ulkona...

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 20:56
Kirjoittaja jarkkis
Vituiks män :no:

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 22:03
Kirjoittaja Marko.L
Todella yllättävää, että Latvala ajaa ulos. Vauhtia on se myönnettäköön, mutta kun täytyis päästä maaliin asti.

Latvala saanee alkaa etsimään itselleen rahoitusta ensi kaudelle.

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 22:53
Kirjoittaja TJV
No ei nyt mitään uutta ole Latvalalle tuo ulosajo..
Tällä kaudella 4 rallia = 3 ulosajoa, 1 voitto.

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 03:36
Kirjoittaja jpisteh
Kyllä Latvala on nopein kuski, mutta hän ei älyä hyödyntää nopeutta.... alkupätkillä ulos ja ennen ruuhkia kotiin :o Ei vaan ... siellähän oli kai helvetin hankala keli, joten poistumisia tuli ja läheltä piti tilanteita olis yhdellä ja toisella.

Loeb teki jotain harvinaista ja poistua katsomoon... Hyvä senkin on antaa tasoitusta...

Taitaa olla nyt Mikolle paineita saattaa Citroen podiumillle ja siellä korkeimmalle, noh Mikkohan on sillä varmuudella hommaa vienyt, toivotaan että tulisi Suomeen voitto.

j.h

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 01 Huhti 2012, 07:56
Kirjoittaja Juheksi
Latvalla pikkusen paineita ku Fordin ykköskuski... Mutta lujaa ajaa Petterkin.

Mikko turvallisessa johdossa kuhan ei mokaa tai tekniikka petä... Citikka on kyl aika luotettava ollu.

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 01 Huhti 2012, 17:25
Kirjoittaja jpisteh
Kyllä toi Mikko on aina vaan niin hidas kuljettaja, ei yhtään pätkä pohjaa koko rallissa jne.... Kyllä se on vaan hidas kuljettaja ja on niin hidas kuljettaja vuodesta toiseen... Solberg pistää sitä pattiin mennen tullen pätkäajoissa.

Onnea kuitenkin Mikolle ja Jarmolle :-)

j.h

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 02 Huhti 2012, 09:10
Kirjoittaja jpisteh
Noh voi HELVETTI, pitikös tää Patongin purijoiden kämätä...

Ylen sivuilta...
"Rallin jälkeen tehdyssä rutiinitarkastuksessa FIA:n toimitsijat löysivät kaksi luokituspapereiden vastaista osaa: kytkin ei vastannut rakenteeltaan luokitusta ja turbon turbiinipyörän halkaisija ylitti määrämitan. Hirvosen tulos on hylätty rikkeiden vuoksi. "

Citroen valittaa, mutta taitaa olla aikas turha valittaa, jos auto ei ole luokituspapereiden mukainen, niin VOI VOI. Turha Citroenin pistää ongelmaa pelkästään alihankkijoiden piikkiin, sillä kyllähän Citikan asentajat ovat komponentit paikoilleen pistäneet ja vastuu on tiimillä.

Muistelee aikanaan Fordin liian ohkasia peltejä, silloinkin Mikko oli kärsijän roolissa.

j.h

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 02 Huhti 2012, 09:30
Kirjoittaja jpisteh
www.wrc.com

Senior Citroen Racing officials have commented following Mikko Hirvonen’s exclusion from first place on Vodafone Rally de Portugal on Sunday.

Hirvonen crossed the finishing ramp of the FIA World Rally Championship powered by Nokia event with a margin of almost two minutes over second-placed Mads Ostberg. However, a report prepared by the FIA technical delegate afterwards confirmed the Citroen DS3 WRC Hirvonen took to victory was using a clutch that did not comply with the car’s homologation documentation.”

Xavier Mestelan-Pinon, Citroen Racing technical director and deputy team principal, said: “The scrutineers identified differences between the homologation sheet and two components: the clutch and the turbocharger. The Citroen DS3 WRCs clutch mechanisms are homologated with lightening holes. Our supplier recently provided us with a batch of parts that were not perforated and one of them was fitted to the No.2 DS3 WRC [of Hirvonen]. These parts don’t provide any gain in terms of performance, as they are heavier than those, which are homologated.

He continued: “Regarding the turbocharger, which is a standard part on all World Rally Cars, the wheel turbine dimension exceed the maximum authorised. This difference comes from dilatation, as the wheel is subject to extreme temperature and rpm factors.”

Matton, the Citroen team principal, added: “We had no intention whatsoever to cheat and the decision appears out of proportion. Given the fact that the reported differences didn’t bring us any advantage, we’ve decided to appeal. At the moment, most of all I feel sorry for Mikko Hirvonen and Jarmo Lehtinen, who produced a superb performance on a particularly difficult rally. They really deserved their first win with us. All I can do, on behalf of the entire team, is offer my sincere apologies for this situation. I hope that Mikko and Jarmo will have the chance to top the podium again very soon. ”

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 13:44
Kirjoittaja seeklima
Jari-Matti Latvala siirtyy Volkswagenille
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-2&ID=215659

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 13:46
Kirjoittaja telwin
seeklima kirjoitti:Jari-Matti Latvala siirtyy Volkswagenille
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-2&ID=215659
Jos siirtyy... en usko tuota vielä tässävaiheessa kautta.

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 19:51
Kirjoittaja Juheksi
telwin kirjoitti:
seeklima kirjoitti:Jari-Matti Latvala siirtyy Volkswagenille
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-2&ID=215659
Jos siirtyy... en usko tuota vielä tässävaiheessa kautta.
Tästä on muistaakseni pitempäänkin ollu jo puhetta... Ei ehkä täällä...

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 09:40
Kirjoittaja omega16T
jpisteh kirjoitti: Muistelee aikanaan Fordin liian ohkasia peltejä, silloinkin Mikko oli kärsijän roolissa.

j.h
Eikös kyse ollut kuitenkin 0,5mm liian ohuista takasivulaseista eikä pelleistä?

Re: WRC Rally 2012

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 16:52
Kirjoittaja seeklima
omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti: Muistelee aikanaan Fordin liian ohkasia peltejä, silloinkin Mikko oli kärsijän roolissa.

j.h
Eikös kyse ollut kuitenkin 0,5mm liian ohuista takasivulaseista eikä pelleistä?
Joo lasit oli liian ohkaset