Insignia 2.0 CDti viritys?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Näin se menee, siltikin vaan jaksaa ihmetellä että onko se suojaus nyt niin kova ettei vieläkään ole IPF laitetta tarjolla. Onko teillä käytännön kokemusta ecoflex 130hp dieseleiden kanssa, mitenkä on tehot noussut ? Esim. 2010 oli vielä sama ahdin kuin 160hp versiossa (molemmat A20DHT tyyppisiä koneita) ?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
ja saat kyllä meiltäkin sen kaipaamasi Custom-softan autoosi jos sellaisen haluat. Sitä saa mistä maksaa
Tutustu ihmeessä projektit osioomme www.optimoiautosi.fi .
Tutustu ihmeessä projektit osioomme www.optimoiautosi.fi .
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Omakohtaista kokemusta ei ole,mutta moottorin pitäisi olla tosiaan sama ja niinkuin "Legenda" tuolla aiemmin kirjoittikin, n.200hp pitäisi irrota.Jare kirjoitti:Näin se menee, siltikin vaan jaksaa ihmetellä että onko se suojaus nyt niin kova ettei vieläkään ole IPF laitetta tarjolla. Onko teillä käytännön kokemusta ecoflex 130hp dieseleiden kanssa, mitenkä on tehot noussut ? Esim. 2010 oli vielä sama ahdin kuin 160hp versiossa (molemmat A20DHT tyyppisiä koneita) ?
Tuosta suojauksesta en osaa sanoa muuta, kuin että sen kiertämisen eteen varmasti tehdään töitä ja toivottavasti ratkaisu löytyy joskus. Olisihan se etu jo ihan asiakkaan kukkaroakin ajatellen, kun ylimääräistä työtä jää pois
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Tarkennetaan tuota vielä, että käyrät kuitenkin löytyy Insigniaan 197hp ja 447Nm. En nyt saa tabletilla sitä tähän liitettyä, mutta halukkaille voidaan lähettää
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Ja oli 2010 tai uudempi ? Facebookissa ne käyrät on nähtävillä. Mikä vaihdelaatikko ko autossa oli ? F40 vai M32, koska vääntö on aika hurjaa.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Eihän sillä väliä oo mitä noista koneista saa maksimissaan irti, kun ainakaan manuaalilaatikolla ei kytkin kestä 130hp versiossa millään noita lukemia.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Josain syystä minä olen elänyt siinä uskossa, että 130hp ja 160hp mallien ainoa ero on softassa ja ovat tekniikaltaan identtisiä keskenään. Ilmeisesti olen ollut väärässä
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Joku täällä foorumilla puhu että kytkimessä on eroja, ainakin vanhemmissa 130hp malleissa. Itselläkään ei kovin paljoa pystynyt vääntöä nostaan kun alko jo kytkin täristään. Piti maltillisesti laittaa.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
tjep ... nämä asiat olisi kiva tietää ennenkun koneesta otetaan kaikki irti mitä lähtee. Mutta eipä osanneet edes marmoritiskillä määritellä vaihdelaatikon (saatika) kytkimen mallia
Itse olen ollut uskossa, että sama moottorikoodi (esim. A20DHT) pitää sisällään saman vaihdelaatikon, ahtimen (ehkä kytkimenkin) eri tehoversioissa 130/160
Itse olen ollut uskossa, että sama moottorikoodi (esim. A20DHT) pitää sisällään saman vaihdelaatikon, ahtimen (ehkä kytkimenkin) eri tehoversioissa 130/160
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Eli lyhyesti se menee näin:Jare kirjoitti:tjep ... nämä asiat olisi kiva tietää ennenkun koneesta otetaan kaikki irti mitä lähtee. Mutta eipä osanneet edes marmoritiskillä määritellä vaihdelaatikon (saatika) kytkimen mallia
Itse olen ollut uskossa, että sama moottorikoodi (esim. A20DHT) pitää sisällään saman vaihdelaatikon, ahtimen (ehkä kytkimenkin) eri tehoversioissa 130/160
- 130hp = M32 laatikko
- 160hp (2009-2010) = F40 laatikko ja 240mm levyllä varustettu kytkinpaketti
- 160hp (2011->) + 195hp + 4x4 = F40 laatikko ja 250mm levyllä varustettu kytkinpaketti
Ja 160hp (2009-2010) voi luonnollisesti vaihtaa tuon vahvemman kytkinpaketin ja esim. omaan olen näin tehnytkin, koska alkoi antamaan periksi jo vakiotehoillakin.
Vakioteho muuten ei itseasiassa ole kaikissa ns. 160 hp:n versioissa tuo 160hp, vaan vaihtelee 118-121kW:n rajoissa. Valmistusnumerosta tulkittavista ns. RPO-koodeista selviää tuo autokohtainen teho.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
paitsi ei pidä paikkaansa. Minulla on 2010 ecoflex A20DHT (LBS) ja vaihteistona on F40WR, 3,09 välityssuhteella (RPO MYJ).
130hp ecoflexit oli aluksi täysin samalla raudalla 160hp kanssa, lisänä RPO koodi W7Y Moottori, alennettu teho.
2011 130hp malleihin pienennettiin ahdinta.
130hp ecoflexit oli aluksi täysin samalla raudalla 160hp kanssa, lisänä RPO koodi W7Y Moottori, alennettu teho.
2011 130hp malleihin pienennettiin ahdinta.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Niin, tuo WR:hän kuvaa vain jatkettua välityssuhdetta F40-laatikossa.Jare kirjoitti:paitsi ei pidä paikkaansa. Minulla on 2010 ecoflex A20DHT (LBS) ja vaihteistona on F40WR, 3,09 välityssuhteella (RPO MYJ).
130hp ecoflexit oli aluksi täysin samalla raudalla 160hp kanssa, lisänä RPO koodi W7Y Moottori, alennettu teho.
2011 130hp malleihin pienennettiin ahdinta.
Tuo "raudan" samanlaisuus (MY 2009-2010) eri tehoversioiden välillä ei siis tietenkään koske vaihdelaatikkoa/kytkintä, mikäli moottorikoodi on jokin muu kuin LBS tai LBS/W7Y.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
ööö ... no miksi minulla sitten on F40 laatikko ?
No jos moottorikoodi on eri, nii tottakais rautakin on silloin eri. Minä puhuinkin vain samasta moottorikoodista eri tehoversioissa.
No jos moottorikoodi on eri, nii tottakais rautakin on silloin eri. Minä puhuinkin vain samasta moottorikoodista eri tehoversioissa.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Onko kenelläkään oikeasti kokemusta "uudemman" 118kW Insignian piristämisestä ohjelmallisesti?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan
Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan
Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Eipä taida olla...nämä virityspajat kyllä hehkuttavat kovasti 2009 mallien tunetuksia, mutta uudemmista ei tunnu löytyvän mitään. Johtuu tietysti osaksi siitä, että itse viritysprosessi on monimutkaisempi eikä perinteinen "plug'n play"