lukittu osto ilmoitus

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja tursas »

putkikardaani kirjoitti:ketä tossa henk koht solvattiin ja miten? en ainakaan näe että kehenkään oisi suoranaisesti osunut.
Kyllähän se vaan niin on että, jos täällä äijäfoorumilla aletaan jauhaa jotain kuukautiset/pms-paskaa, voi hetken aikaa miettiä tekstejään, kysellä siellä ensin vaikka paikallisen nakkikioskin jonossa edelläolevilta.... :yawn:
one
'Senator'
'Senator'
Viestit: 941
Liittynyt: 23 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja one »

|vectraman| kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Kuukautiset?
Säännöistä piittaamattomia idiootteja & LSD-pilvessä olevia "ei meillä saa olla mitään sääntöjä, ja jos onkin, niin niiden rikkomiseen ei tule puuttua mitenkään" hippejä?
Emmätiiä mitä tää tarkottaa, mutta eikös tuokin ole jonkinlaista solvaamista..? Vai onko tuo kopio jonkun toisen tekstistä jostakin vai tä?
Samaa aattelin eilen. Modet saa ilmeisesti solvata muita käyttäjiä ja jos vastaa siihen mielestäni aika kevyesti niin saakin bannia. Ei tosiaan tee hyvää foorumin "yhteishengelle" tällänen ilmapiiri tai meininki.
Tarkotan tolla ehkä hiukan liian "tiukkoja" sääntöjä mm. romperorilla ja niitten "tulkintaa". Luulis et maalaisjärjellä vois noitakin asioita hoitaa. Tää on kuitenkin "vaan" ooppeliharrastajien foorumi, maailma jatkaa kulkuaan vaikka joku uppaiskin ilmotuksen vastoin sääntöjä tai muuta vastaava kauheutta.

Voisko näistä oikeesti sopia ja keskustella foorumilla rakentavasti eikä toisia syytellen tai osoitellen?

Kiitos ja anteeks. :)
Opel Astra Sport 1.6 Turbo AT6 -11
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

tossa tais olla jottain priva viesti tappelua tuas taustalla... en tiiä ei oo mun sota :D
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Kuka haluaa nappeja? Sopii kaikkiin kauluspaitoihin. Ja kalvosimiakin löytyy. Ja mulla on nenässkin nappeja (herne). Siis oikeesti. Toi oli hyvä pointti että meneppäs esim grillijonossa vittuilemaan kuukautisista niin saattaa tulla senkka nenästä, täällä se tarkoittaa väliaikaista banaania. Ihan oikein. Ja rakentavalla keskutelulla esim YV:nä saattaa olla pitkäkantoisia vaikutuksia. Ei mulla muuta. Antakaa Chiquitaa! :love:
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Kalevi Härvä
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Syys 2012, 10:31

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Kalevi Härvä »

Pahoittelut uudesta nimimerkistä, mutta pakko oikaista pari kohtaa:
Timonen kirjoitti:Säännöistä piittaamattomia idiootteja & LSD-pilvessä olevia "ei meillä saa olla mitään sääntöjä, ja jos onkin, niin niiden rikkomiseen ei tule puuttua mitenkään" hippejä?
Eikös tämä ole paha loukkaus kaikkia väärin ilmoituksen tehneitä kohtaan?
Timonen kirjoitti: "2. Aiheista voi keskustella, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. Muiden käyttäjien solvaaminen on kielletty.
Jos olisit nainen, olisi tämä henkilökohtaista. Tietääkseni et ole? Jos sanoisin "Timonen on homo pilkunnussija" se olisi loukkaus.

Timonen kirjoitti:Juho M-P vauhkoontui sen jälkeen, kun olin lukinnut erään uppaussääntöä rikkoneen ostoilmoituksen, johon hän oli vastannut.
Uppaussääntöä rikkoneet ilmoitukset lukitaan edelleenkiin, siihen ei ole tullut yhtään mitään muutosta.
En vauhkootunut siitä. Huomasin kyllä lukotusvimmasi siitä että yritin antaa ko. napalukkoketjuun lisätietoa kysyjälle(tietoa jota etsein ko.kaverille netin syövereistä noin 1h ajan). Ja kun tämä ketju nyt otetaan esiin, niin eihän siinä ole uppausella mitään merkitystä. Jannuhan kyllä "uppasi" kun laittoin sääntöjen vastaisen tarkennusviestin(se on selvää) mutta kun ketjussa oli jo usean viestin keskustelua joten se olisi muutenkin siis "uppautunut" lallisesti.
Minusta se on eriasia kun Jonne18v myy subbaria ja kun kyselyjä ei tule, niin uppailee sitä vähän väliä. Ymmärrättekö eron?
one kirjoitti:Modet saa ilmeisesti solvata muita käyttäjiä ja jos vastaa siihen mielestäni aika kevyesti niin saakin bannia.
Olen jäävi, mutta kommentoin silti: Samaa mieltä.

Ari-S kirjoitti:tossa tais olla jottain priva viesti tappelua tuas taustalla... en tiiä ei oo mun sota :D
Ei kannata levittää juoruja, varsiinkaan tuossa "asemassa". Sanaakaan en ole vaihtanut muualla, en privassa tai maililla. Nuo ekalla sivulla kirjoittamani viisi sanaa riitti banniin.
Jännää sinänsä kun täällä eräs nimimerkki kirjoitteli viikkoja täyttä paskaa ja kusetteli jopa myyntipuolella. Ei mm. ilmestynyt sovituille kaupoille ja keksi olevansa driftaaja yms.

Mutta kyl mä tiiän mistä tää johtuu. Edellisen kerran kun tää lukotusvimma alkoi, niin aloitin tuon toisen(lukitun) ketjun. Silloin sovittiin sääntöjen lieventämisestä ja lukotuksen järkeistämisestä. No tästähän Timonen on ilmeisesti katkera kun periaatteessa minä sen sain aikaan ja hänen toimia kritisoitiin ja rajoitettiin.

Timonen kirjoitti: Tästä syystä annoin hänelle 7pv väliaikaisen bannin.
Ensin oli toistaikseksi, sitten se muuttui täydelliseksi, sitten estettiin IP-osoite. Vasta sitten joku ilmeisesti gonahti ja banni muuttui määäaikaiseksi.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jos tosiaan ne tekstit mitä tuolla aikaisemmin oli kirjoitettu on ne bannin syyt ni helpos kyllä oli banni.
Paljon rankempaa vittuilua ja päänrepimistä on yleises keskustelus muutamalla nimimerkillä mitä en täs viitti mainita ja silti he saavat porskuttaa samaan malliin. Sitä en ymmärrä, mut eikai mun tarttekkaan. Ja tää oli vaan mun mielipide joten pahoittelut jo siitä.
Kalevi Härvä
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Syys 2012, 10:31

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Kalevi Härvä »

jarkkis kirjoitti:Jos tosiaan ne tekstit mitä tuolla aikaisemmin oli kirjoitettu on ne bannin syyt ni helpos kyllä oli banni.
Paljon rankempaa vittuilua ja päänrepimistä on yleises keskustelus muutamalla nimimerkillä mitä en täs viitti mainita ja silti he saavat porskuttaa samaan malliin. Sitä en ymmärrä, mut eikai mun tarttekkaan. Ja tää oli vaan mun mielipide joten pahoittelut jo siitä.
Kyllä, lupaan ja vakuutan että ne viisi sanaa tuolla 1-sivulla riitti tähän.


Mutta hyvän esimerkin moderoinnista saa "Rookeri":lta. Hän aina pyytää korjaamaan aloitusviestin, ei lukitse sitä. Pisteet hänelle. :peukku:


ps. nyt lopetan tämän nimimerkin käytön. Lupaan että en vastaile mihinkään viesteihin millään muulla alueella ennen 5.9.2012.
Jos tähän ketjuun tuutataan jotain skeidaa, niin saatan puolustautua.
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Ari-S kirjoitti:tossa tais olla jottain priva viesti tappelua tuas taustalla... en tiiä ei oo mun sota :D



Ei kannata levittää juoruja, varsiinkaan tuossa "asemassa". Sanaakaan en ole vaihtanut muualla, en privassa tai maililla. Nuo ekalla sivulla kirjoittamani viisi sanaa riitti banniin.
siksi tuossa lukeee taisi..... jostain sellaisen käsityksen sain mutta hyvä kun korjasit
Kalevi Härvä kirjoitti: Mutta hyvän esimerkin moderoinnista saa "Rookeri":lta. Hän aina pyytää korjaamaan aloitusviestin, ei lukitse sitä. Pisteet hänelle. :peukku:
tollein pyrin itekkin tekemään ja jos ei tietyssä ajassa korjaannu niin ilmoitus lukkoon tai roskiin jemmaan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Kalevi Härvä kirjoitti:Pahoittelut uudesta nimimerkistä, mutta pakko oikaista pari kohtaa:
Timonen kirjoitti:Säännöistä piittaamattomia idiootteja & LSD-pilvessä olevia "ei meillä saa olla mitään sääntöjä, ja jos onkin, niin niiden rikkomiseen ei tule puuttua mitenkään" hippejä?
Eikös tämä ole paha loukkaus kaikkia väärin ilmoituksen tehneitä kohtaan?
Ehkä, mutta kohdensin sen sinulle vastineeksi "kuukautiset" -viestiisi, ja toivoin, että tuon jälkeen kykenet asialliseen argumentointiin, kuten nyt. Niin ei siis käynyt.
Kalevi Härvä kirjoitti:
Timonen kirjoitti: "2. Aiheista voi keskustella, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. Muiden käyttäjien solvaaminen on kielletty.
Jos olisit nainen, olisi tämä henkilökohtaista. Tietääkseni et ole? Jos sanoisin "Timonen on homo pilkunnussija" se olisi loukkaus.
Otin sen kuitenkin solvaamisena, joksi se kuitenkin lieni tarkoitettukin?
Kalevi Härvä kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Juho M-P vauhkoontui sen jälkeen, kun olin lukinnut erään uppaussääntöä rikkoneen ostoilmoituksen, johon hän oli vastannut.
Uppaussääntöä rikkoneet ilmoitukset lukitaan edelleenkiin, siihen ei ole tullut yhtään mitään muutosta.
En vauhkootunut siitä. Huomasin kyllä lukotusvimmasi siitä että yritin antaa ko. napalukkoketjuun lisätietoa kysyjälle(tietoa jota etsein ko.kaverille netin syövereistä noin 1h ajan). Ja kun tämä ketju nyt otetaan esiin, niin eihän siinä ole uppausella mitään merkitystä. Jannuhan kyllä "uppasi" kun laittoin sääntöjen vastaisen tarkennusviestin(se on selvää) mutta kun ketjussa oli jo usean viestin keskustelua joten se olisi muutenkin siis "uppautunut" lallisesti.
Minusta se on eriasia kun Jonne18v myy subbaria ja kun kyselyjä ei tule, niin uppailee sitä vähän väliä. Ymmärrättekö eron?


Lukotusvimman? Lukitsin 2 ilmoitusta? Huomautuksia annoin kymmenkunta.

Eli mielestäsi jos joku siis rikkoo uppaussääntöä, mutta joku ehtii sen jälkeen vastaamaan viestiketjuun, uppaussäännön rikkomisesta ei enää tule rangaista? :o
Tuollaista porsaanreikää ei kyllä säännöissä, eikä niiden tulkinnassa ole, eikä mielestäni saa ollakaan. Ei ylläpito pysty tarkistamaan kaikkia ilmoituksia 24/7. Sula mahdottomuus. Ja sääntöjen pitää olla tasapuolisia.

Satuitko lukemaan ennen 1. viestiäsi, mitä ata oli kirjoittanut 3 viestiä aiemmin, 11. heinäkuuta? Juurikin lukotuksesta tuollaisissa uppaussäännön rikkomistapauksissa.
Tuo ko. viestiketju on edelleenkin luettavissa, mitään ei ole poistettu. Kaikki tieto on edelleenkin siinä. Paitsi tuo vaivalla etsimäsi lisätieto.
Kalevi Härvä kirjoitti:
one kirjoitti:Modet saa ilmeisesti solvata muita käyttäjiä ja jos vastaa siihen mielestäni aika kevyesti niin saakin bannia.
Olen jäävi, mutta kommentoin silti: Samaa mieltä.


Katso ensimmäiset 2 vastinettani ylhäällä.
Kalevi Härvä kirjoitti:
Ari-S kirjoitti:tossa tais olla jottain priva viesti tappelua tuas taustalla... en tiiä ei oo mun sota :D
Ei kannata levittää juoruja, varsiinkaan tuossa "asemassa". Sanaakaan en ole vaihtanut muualla, en privassa tai maililla. Nuo ekalla sivulla kirjoittamani viisi sanaa riitti banniin.
Jännää sinänsä kun täällä eräs nimimerkki kirjoitteli viikkoja täyttä paskaa ja kusetteli jopa myyntipuolella. Ei mm. ilmestynyt sovituille kaupoille ja keksi olevansa driftaaja yms.
Totta, mitään privaviestejä tai maileja emme lähetelleet.

Ilmoitettiinko tuosta ko. nimimerkistä heti ylläpidolle? Kenestä nyt on kyse? :o
Kalevi Härvä kirjoitti:Mutta kyl mä tiiän mistä tää johtuu. Edellisen kerran kun tää lukotusvimma alkoi, niin aloitin tuon toisen(lukitun) ketjun. Silloin sovittiin sääntöjen lieventämisestä ja lukotuksen järkeistämisestä. No tästähän Timonen on ilmeisesti katkera kun periaatteessa minä sen sain aikaan ja hänen toimia kritisoitiin ja rajoitettiin.


Valitettavasti olet nyt väärässä tuosta katkeruudesta.

Asioista saa ja pitää voida keskustella asiallisesti ja esittää kritiikkiä ja argumentoida, muuten ei tapahdu mitään kehitystä.
Tuolloin varsinaisesti itse sääntöjä ei lievennetty, vaan niiden tulkintaa lievennettiin ja selkeytettiin nimen esittämisen kohdalla. Ja lukotuskäytännöstä keskusteltiin ja sitä selkeytettiin. Ja se oli hyvä asia. Todella. :peukku:

Mutta edelleenkään en kyllä käsitä, että miten voit kutsua 2 ilmoituksen lukitsemista "lukotusvimmaksi"?
Joista toisesta puuttuivat sekä yhteystiedot, että paikkakunta ja toisessa oli uppaussäännön rikkominen ja puuttui paikkakunta. Ja molempiin oli ehditty vastata. Tuollaiset ilmoitukset lukitaan.
Kalevi Härvä kirjoitti:
Timonen kirjoitti: Tästä syystä annoin hänelle 7pv väliaikaisen bannin.
Ensin oli toistaikseksi, sitten se muuttui täydelliseksi, sitten estettiin IP-osoite. Vasta sitten joku ilmeisesti gonahti ja banni muuttui määäaikaiseksi.


Valitettavasti olet nyt väärässä. Ensin on ja edelleenkin on ollut voimassa koko ajan vain ja ainoastaan minun asettamani 7pv väliaikainen banni nimimerkillesi Juho M-P.
Tosin aion kohta kokeilla bannisi pituuden muuttamista 30min pituiseksi, koska näyttää siltä, että kykenet keskustelemaan asiasta asiallisesti, vittuilematta/solvaamatta. Saa nähdä, että onnistunko tuossa... :D

Mut hetkonen??? Täydellinen ja toistaiseksihan tarkoittavat samaa? :o Vai tarkoitatko siis, että ensin oli väliaikainen ja sitten täydellinen/pysyvä banni?

Tuo "Kalevi Jankko" -nimimerkkisi siis sai täydellisen/pysyvän bannin ja tuo työsähköposti-IP:si ja/tai työsähköpostisi (tjsp.) estettiin ylläpidon toimesta vain siksi, että rikoit porttikieltoa tekemällä uuden nimimerkin.
Vai onko koti-IP-osoitteesi/henk.koht. s-postisi estetty??? :o
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Moro! Täällä taas.

Keskusteltiin Timosen kanssa puhelimessa varmaan 0,5h ja huomattiin et meitä on kaksi samanluontoista kaveria vastakkain.

Kiitos antibanaanista ja tekstarista&puhelusta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Juho M-P kirjoitti:Moro! Täällä taas.

Keskusteltiin Timosen kanssa puhelimessa varmaan 0,5h ja huomattiin et meitä on kaksi samanluontoista kaveria vastakkain.

Kiitos antibanaanista ja tekstarista&puhelusta.
Terve terve! Eipä mitiä!

"Sul on mun luonto!"

:lollis: :lollis:
Avatar
urjaman
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 542
Liittynyt: 15 Elo 2009, 19:36
Paikkakunta: Kouvola

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja urjaman »

Vähän OT mutta tästä jutusta tuli mieleen tämä: http://xkcd.com/438/ :) </OT>
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lukittu osto ilmoitus

Viesti Kirjoittaja unique »

Parhaat postaukset löytyy kyllä aina nettisivupalaute osiosta :lol:
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Vastaa Viestiin