Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
No niin. Boxi on putsattu hapettumista. Jos joku muu joskus tarvitsee boxia niin niissä on ainakin kolme koodia jotka on sama boxi eli 20837967, 20980449 ja 1232244.
Mutta eipä vika korjaantunut kokonaan vaikka kokeilin myös toista boxia. Valojen vilkuttelu varmaan johtui siitä että boxi on kastunut. Jossain on silti vikaa. Aukeaa putsauksen jälkeen pelkästään avaimesta mutta kun luukku on auki niin menee joka napista ylös ja alas.
Mikä ihme voi olla kun napit toimii kaikki mutta lukkorungon avausrele siis toimii vain avaimen napista.
Mutta eipä vika korjaantunut kokonaan vaikka kokeilin myös toista boxia. Valojen vilkuttelu varmaan johtui siitä että boxi on kastunut. Jossain on silti vikaa. Aukeaa putsauksen jälkeen pelkästään avaimesta mutta kun luukku on auki niin menee joka napista ylös ja alas.
Mikä ihme voi olla kun napit toimii kaikki mutta lukkorungon avausrele siis toimii vain avaimen napista.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
hynynenj kirjoitti:No niin. Boxi on putsattu hapettumista. Jos joku muu joskus tarvitsee boxia niin niissä on ainakin kolme koodia jotka on sama boxi eli 20837967, 20980449 ja 1232244.
Mutta eipä vika korjaantunut kokonaan vaikka kokeilin myös toista boxia. Valojen vilkuttelu varmaan johtui siitä että boxi on kastunut. Jossain on silti vikaa. Aukeaa putsauksen jälkeen pelkästään avaimesta mutta kun luukku on auki niin menee joka napista ylös ja alas.
Mikä ihme voi olla kun napit toimii kaikki mutta lukkorungon avausrele siis toimii vain avaimen napista.
Ihme vehje. Auto seisoi kolme tuntia pihassa ja kävin vielä kokeilemassa niin nyt toimii niinkuin kuuluu. Oliskohan vaan kuitenkin vaikuttanut kun ränkkäsin boxin liittimiä. Varmaan oli hapettumia niissä vielä jäljellä.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Nostetaas vanha esille. Itsellä aukee ja sulkeutuu kuskinoven napista, avainten napista ja sulkeutuu takaluukun napista, mutta ei aukea takaluukusta. Kokemuksia?
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Kirjoitin ennen kunnon googlea, tässä onkin ohje tuohon ongelmaani.
https://www.youtube.com/watch?v=tmEQIkVH3VA
https://www.youtube.com/watch?v=tmEQIkVH3VA
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Insignia Sport Tourer 2010 takaluukun mikrokytkimen vaihto sekä kysymys haineväantennin kattoliitoksesta!
Mikrokytkin oli työn alla viikonlopun aikana ja maksoi 12.50 € osineen (mikrokytkin ja kalvokytkin olivat siis samassa + kuristesukat). Työ vei pari päivää sen vuoksi, että (omasta mielestäni) korjasin itse vioittuneen osan sekä ongelman. Takaluukku oli suht helppo purkaa, tosin pari huomionarvoista seikkaa varmasti jonkun muunkin käyttöön tuli esiin.
- kromilistan yläosassa on tiivistenauha, joka oli ihan päreinä (ratkaisuna ratkaisumassa, kun uutta tiivistettäkään ollut saatavilla). jos asennat ratkaisumassan samaan kohtaan kuin missä tiiviste oli (tietenkin), niin ratkaisumassa ei tule näkymään ulospäin, joten mielestäni ihan ok apu tähän saumaan.
- kun uusi mikrokytkin ja kalvokytkin olivat paikoillaan, niin pidin kromilistaa kohti aurinkoa, jolloin valo kuulsi mikrokytkimen (siis sen "kahvaosan") molemmista reunoista (leveyssunnan reunat ennenkaikkea). tämä on varmaankin suurin syy miksi kytkimet hajoavat ja kosteus pääsee sen vaurioittamaan. massasin kyllä kaikki kantit molemmista kytkimistä, niin uskoakseni käyttöikä lisääntyy oleellisesti.
- johdot olivat todella hapettuneet puristusliitosten kohdalta, joten kolvasin uudet johdot puristusliitoksiin kiinni, laitoin erilliset johtosukat ihan tappiin kummistakin johdonpäistä sekä vielä kuristesukalla yhteen. uskoakseni tämä pidentää myös hapettumisongelmaa.
Ai niin, muistakaa luukun takaisinkokoamisvaiheessa laittaa "virtajohto" myös kiinni :D eli tein kokomaishomman tuplana. no enhän olekaan automekaanikko... MUTTA mikäli auton vie tämän ongelman vuoksi pajalle, niin he eivät tule korjaamaan itse ongelmaa, vaan vaihtavat pelkän uuden osan. Eli suosittelen juuri siksi tekemään tämän itse. Toivottavasti asiasta on muillekin maallikoille hyötyä.
Oma kysymykseni koskee autoni haineväantennin ja katon välisen liitoskohdan mahdollisia kosteusongelmia. Sateen jälkeen, jos ihan pikkuisen vääntelee evää leveyssuunnassa, niin sieltä puristuu saumasta kattopellille ihan vähän kosteutta. Eli onko ihan normaalia vai pitäisikö siis purkaa kattoverhoilu sisältäpäin ja vääntää ruuveja kireämmälle vai pääseekö takakattovalon kautta? Varmaan kosteus on ihan normaalin rajoissa, mutta silti aina huolestuttavaa. Mielenkiintoista myös, että monissa vastaavissa autoissa katon ja antennin välinen rajapinta näyttää hieman erilaiselta. Jossain malleissa jopa erinäköiset antennit vaikka sama vm. Mitä itse tekisitte ja onko omissa Inkuissanne sama ominaisuus?? Kiitokset vastauksista.
Mikrokytkin oli työn alla viikonlopun aikana ja maksoi 12.50 € osineen (mikrokytkin ja kalvokytkin olivat siis samassa + kuristesukat). Työ vei pari päivää sen vuoksi, että (omasta mielestäni) korjasin itse vioittuneen osan sekä ongelman. Takaluukku oli suht helppo purkaa, tosin pari huomionarvoista seikkaa varmasti jonkun muunkin käyttöön tuli esiin.
- kromilistan yläosassa on tiivistenauha, joka oli ihan päreinä (ratkaisuna ratkaisumassa, kun uutta tiivistettäkään ollut saatavilla). jos asennat ratkaisumassan samaan kohtaan kuin missä tiiviste oli (tietenkin), niin ratkaisumassa ei tule näkymään ulospäin, joten mielestäni ihan ok apu tähän saumaan.
- kun uusi mikrokytkin ja kalvokytkin olivat paikoillaan, niin pidin kromilistaa kohti aurinkoa, jolloin valo kuulsi mikrokytkimen (siis sen "kahvaosan") molemmista reunoista (leveyssunnan reunat ennenkaikkea). tämä on varmaankin suurin syy miksi kytkimet hajoavat ja kosteus pääsee sen vaurioittamaan. massasin kyllä kaikki kantit molemmista kytkimistä, niin uskoakseni käyttöikä lisääntyy oleellisesti.
- johdot olivat todella hapettuneet puristusliitosten kohdalta, joten kolvasin uudet johdot puristusliitoksiin kiinni, laitoin erilliset johtosukat ihan tappiin kummistakin johdonpäistä sekä vielä kuristesukalla yhteen. uskoakseni tämä pidentää myös hapettumisongelmaa.
Ai niin, muistakaa luukun takaisinkokoamisvaiheessa laittaa "virtajohto" myös kiinni :D eli tein kokomaishomman tuplana. no enhän olekaan automekaanikko... MUTTA mikäli auton vie tämän ongelman vuoksi pajalle, niin he eivät tule korjaamaan itse ongelmaa, vaan vaihtavat pelkän uuden osan. Eli suosittelen juuri siksi tekemään tämän itse. Toivottavasti asiasta on muillekin maallikoille hyötyä.
Oma kysymykseni koskee autoni haineväantennin ja katon välisen liitoskohdan mahdollisia kosteusongelmia. Sateen jälkeen, jos ihan pikkuisen vääntelee evää leveyssuunnassa, niin sieltä puristuu saumasta kattopellille ihan vähän kosteutta. Eli onko ihan normaalia vai pitäisikö siis purkaa kattoverhoilu sisältäpäin ja vääntää ruuveja kireämmälle vai pääseekö takakattovalon kautta? Varmaan kosteus on ihan normaalin rajoissa, mutta silti aina huolestuttavaa. Mielenkiintoista myös, että monissa vastaavissa autoissa katon ja antennin välinen rajapinta näyttää hieman erilaiselta. Jossain malleissa jopa erinäköiset antennit vaikka sama vm. Mitä itse tekisitte ja onko omissa Inkuissanne sama ominaisuus?? Kiitokset vastauksista.
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Omassani tuli vettä takakontin pohjalle ainakin tuolta hainevästä ja jouduin purkamaan kattoverhoilun auki takaa että pääsi käsiksi siihen pulttiin joka pitää sen kiinni. Ja toinen mistä vettä tuli taakse oli muoviläpät jotka on siinä kontin pysty osassa ne oli kovettuneet katon jos löydän kuvat jostainClassicci kirjoitti: Oma kysymykseni koskee autoni haineväantennin ja katon välisen liitoskohdan mahdollisia kosteusongelmia. Sateen jälkeen, jos ihan pikkuisen vääntelee evää leveyssuunnassa, niin sieltä puristuu saumasta kattopellille ihan vähän kosteutta. Eli onko ihan normaalia vai pitäisikö siis purkaa kattoverhoilu sisältäpäin ja vääntää ruuveja kireämmälle vai pääseekö takakattovalon kautta? Varmaan kosteus on ihan normaalin rajoissa, mutta silti aina huolestuttavaa. Mielenkiintoista myös, että monissa vastaavissa autoissa katon ja antennin välinen rajapinta näyttää hieman erilaiselta. Jossain malleissa jopa erinäköiset antennit vaikka sama vm. Mitä itse tekisitte ja onko omissa Inkuissanne sama ominaisuus?? Kiitokset vastauksista.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Tänks juu!
Kysymys kuuluukin, että millainen projekti ja millaiset purkuvaiheet takaosan verhoilussa oli? Teitkö jotain huomioita, jotka olisivat oleellisesti helpottaneet työstöä? Ilmeisesti takanaistujien kattovalon kautta kiristysruuviin käsiksi pääseminen on urbaani legenda?
Kiitokset etukäteen kaikista hainevää koskevista vastauksista!
Kysymys kuuluukin, että millainen projekti ja millaiset purkuvaiheet takaosan verhoilussa oli? Teitkö jotain huomioita, jotka olisivat oleellisesti helpottaneet työstöä? Ilmeisesti takanaistujien kattovalon kautta kiristysruuviin käsiksi pääseminen on urbaani legenda?
Kiitokset etukäteen kaikista hainevää koskevista vastauksista!
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Aikaa tästä onjo muutama vuosi mut yritän muistaa. Kontin suojan se liuku osat irti ja sitten siitä vaan ylöspäin osia irti, ovat sellaisilla klipsuilla painettu kiinni ja luukun tiiviste irti sen jälkeen sai kattopaneelia raotettua sen verran et pääsi käsiksi hainevään, voi olla että olis joku muukin kikka mutta itsellä oli silloin isompi ongelma kun vettä tuli sisään riittävästi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Kysinkin jo tuolla "tee se itse" ketjussa muttä tää ketju on ko. asiasta.
Missähän tuo ohjainboksi sijaitsee?
Mulla sähköluukku temppuilee: ei auennut mistään napista, ensin meni ulkopuolinen nappi pimeäksi sitten kaikki muut.
18 Sulakkeella taas alkoi toimimaan.
Peräkärryn töpselin kytkeminen mielestäni aiheuttaa että napit ei toimi.
No, vaihdoin tuon ulkopuolen napin mutta ei sillä korjaantunut.
Käytin taas sulaketta 18 irti ja nyt luukku toimii kaikkialta muualta paitsi ulkopuolen napista...
Alkaa mennä jo hermo ton kanssa...
Mitähän voisi vielä kokeilla?
Missähän tuo ohjainboksi sijaitsee?
Mulla sähköluukku temppuilee: ei auennut mistään napista, ensin meni ulkopuolinen nappi pimeäksi sitten kaikki muut.
18 Sulakkeella taas alkoi toimimaan.
Peräkärryn töpselin kytkeminen mielestäni aiheuttaa että napit ei toimi.
No, vaihdoin tuon ulkopuolen napin mutta ei sillä korjaantunut.
Käytin taas sulaketta 18 irti ja nyt luukku toimii kaikkialta muualta paitsi ulkopuolen napista...
Alkaa mennä jo hermo ton kanssa...
Mitähän voisi vielä kokeilla?
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Taistellut lisää luukun kanssa ja huomasin että rekisterikilven valot on myös pimeänä.
Jäin miettimään että jäiköhän se virtaliitin irti?
Siitä ilm. siis syöttö myös valoille mutta luukun lukko kuitenkin toimii esim kaukosäädöllä?
Onko siis lukolle ja luukun kytkimelle eri syöttö?
Jäin miettimään että jäiköhän se virtaliitin irti?
Siitä ilm. siis syöttö myös valoille mutta luukun lukko kuitenkin toimii esim kaukosäädöllä?
Onko siis lukolle ja luukun kytkimelle eri syöttö?
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Tästä virtaliittimen huomioimisesta kokoamisvaiheessa kirjoitin vähän ylempänä. Eli jos jaksoit lukea, niin mainitsin vielä omanmokan eli juuri rekisterikilvistä valitti tämän operaation yhteydessä:ddude kirjoitti:Taistellut lisää luukun kanssa ja huomasin että rekisterikilven valot on myös pimeänä.
Jäin miettimään että jäiköhän se virtaliitin irti?
Siitä ilm. siis syöttö myös valoille mutta luukun lukko kuitenkin toimii esim kaukosäädöllä?
Onko siis lukolle ja luukun kytkimelle eri syöttö?
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
ViestiKirjoittaja Classicci » 13 Maalis 2017, 12:31
Insignia Sport Tourer 2010 takaluukun mikrokytkimen vaihto sekä kysymys haineväantennin kattoliitoksesta!
Mikrokytkin oli työn alla viikonlopun aikana ja maksoi 12.50 € osineen (mikrokytkin ja kalvokytkin olivat siis samassa + kuristesukat). Työ vei pari päivää sen vuoksi, että (omasta mielestäni) korjasin itse vioittuneen osan sekä ongelman. Takaluukku oli suht helppo purkaa, tosin pari huomionarvoista seikkaa varmasti jonkun muunkin käyttöön tuli esiin.
- kromilistan yläosassa on tiivistenauha, joka oli ihan päreinä (ratkaisuna ratkaisumassa, kun uutta tiivistettäkään ollut saatavilla). jos asennat ratkaisumassan samaan kohtaan kuin missä tiiviste oli (tietenkin), niin ratkaisumassa ei tule näkymään ulospäin, joten mielestäni ihan ok apu tähän saumaan.
- kun uusi mikrokytkin ja kalvokytkin olivat paikoillaan, niin pidin kromilistaa kohti aurinkoa, jolloin valo kuulsi mikrokytkimen (siis sen "kahvaosan") molemmista reunoista (leveyssunnan reunat ennenkaikkea). tämä on varmaankin suurin syy miksi kytkimet hajoavat ja kosteus pääsee sen vaurioittamaan. massasin kyllä kaikki kantit molemmista kytkimistä, niin uskoakseni käyttöikä lisääntyy oleellisesti.
- johdot olivat todella hapettuneet puristusliitosten kohdalta, joten kolvasin uudet johdot puristusliitoksiin kiinni, laitoin erilliset johtosukat ihan tappiin kummistakin johdonpäistä sekä vielä kuristesukalla yhteen. uskoakseni tämä pidentää myös hapettumisongelmaa.
Ai niin, muistakaa luukun takaisinkokoamisvaiheessa laittaa "virtajohto" myös kiinni :D eli tein kokomaishomman tuplana. no enhän olekaan automekaanikko... MUTTA mikäli auton vie tämän ongelman vuoksi pajalle, niin he eivät tule korjaamaan itse ongelmaa, vaan vaihtavat pelkän uuden osan. Eli suosittelen juuri siksi tekemään tämän itse. Toivottavasti asiasta on muillekin maallikoille hyötyä.
Oma kysymykseni koskee autoni haineväantennin ja katon välisen liitoskohdan mahdollisia kosteusongelmia. Sateen jälkeen, jos ihan pikkuisen vääntelee evää leveyssuunnassa, niin sieltä puristuu saumasta kattopellille ihan vähän kosteutta. Eli onko ihan normaalia vai pitäisikö siis purkaa kattoverhoilu sisältäpäin ja vääntää ruuveja kireämmälle vai pääseekö takakattovalon kautta? Varmaan kosteus on ihan normaalin rajoissa, mutta silti aina huolestuttavaa. Mielenkiintoista myös, että monissa vastaavissa autoissa katon ja antennin välinen rajapinta näyttää hieman erilaiselta. Jossain malleissa jopa erinäköiset antennit vaikka sama vm. Mitä itse tekisitte ja onko omissa Inkuissanne sama ominaisuus?? Kiitokset vastauksista.
Re: Opel Insignia Sports Tourer microkytkimen vaihto
Hei. Kuinka takaluukunverhoilu on kiinni, kun vaihtaisin microkytkimen. Opel Insignia farmari.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Ei sitä verhoilua tarvi purkaa farkussa. Kampeat sen katkaisijan ruuvarilla, johdot nyppäät poikki ja juotat uuden kytkimen piuhat kiinne ja kutiste- sukkaa piuhojen päälle.
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Vähän vanha viesti mutta missä toi ohjainboxi/hydraulipumppu sijaitsee?hynynenj kirjoitti: ↑23 Marras 2014, 19:05 Löytyihän se vika (ja rele).
Avasin ohjausboxin joka löytyy hydrauliikkapumpun alta ja kappas. Aivan hapettunut liitinten ympäristöstä. On tainnut päästä vettä boxin sisään kattoluukun vesiputkista. Se selittänee myös mystiset valojen vilkuttelut ja vikakoodit ym.
Kokeillaan nyt ensin putsausta mutta onneksi ebaystä saa boxia reilulla 100 eurolla.
Takaluukussa ilmeisesti mutta vasemmalla vai oikealla?
Luukkujen takana on boksia ja sulakerasiaa mutta ei mitään mikä näyttäisi hydrauliikka pumpulta?
Re: Opel Insignia Sports Tourer takaluukku
Vastaan itselleni:
Pumppu onkin "ruuvipumppu" eli toinen hydraulinostimista on samalla pumppu.
Onko kukaan löytänyt boksia noilla osanumeroilla euroopasta?
Itse googlannut ja löydän 160€+30€ pk+alv+tulli vain jenkeistä?
Pumppu onkin "ruuvipumppu" eli toinen hydraulinostimista on samalla pumppu.
Onko kukaan löytänyt boksia noilla osanumeroilla euroopasta?
Itse googlannut ja löydän 160€+30€ pk+alv+tulli vain jenkeistä?