C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
nall3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Loka 2006, 08:53
Paikkakunta: uusimaa

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja nall3 »

Onko Tämä se oikea cometicin tiiviste mikä menee NE kannen kanssa ilman mitään vesireikien tulppaamisia?
Löytyykö joltain paikkoja mistä sais sintteri levyä tilattua 228mm?
ARP kannenpulteille myös tarvis numerosarjaa ja mistä kannattaa tilata?
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Noniin, tuli vaihdettua vkl hommina toinen kampiakseli tilalle. Nyt rokkaa taas hyvin. Tuli laitettua nyt xe mäntien kanssa 1.8mm kanspahvi. 260km takana ilman onkelmia :D Tuli myöskin ratapäivillä joutsassa käytyä. Saapi nähdä kauan kestää. Alhaalla ihan kohtalaisesti vääntöä ja heräilee hyvin. Saako tuota cometikin tiivistettä esim 2.5mm?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

nall3 kirjoitti:Onko Tämä se oikea cometicin tiiviste mikä menee NE kannen kanssa ilman mitään vesireikien tulppaamisia?
Löytyykö joltain paikkoja mistä sais sintteri levyä tilattua 228mm?
ARP kannenpulteille myös tarvis numerosarjaa ja mistä kannattaa tilata?
Tuo tiiviste sopii. itse tilasin moposportista 228mm 5-lapaisen sintterin ja arpit pro turbolta
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
nall3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Loka 2006, 08:53
Paikkakunta: uusimaa

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja nall3 »

teukka77 kirjoitti:
nall3 kirjoitti:Onko Tämä se oikea cometicin tiiviste mikä menee NE kannen kanssa ilman mitään vesireikien tulppaamisia?
Löytyykö joltain paikkoja mistä sais sintteri levyä tilattua 228mm?
ARP kannenpulteille myös tarvis numerosarjaa ja mistä kannattaa tilata?
Tuo tiiviste sopii. itse tilasin moposportista 228mm 5-lapaisen sintterin ja arpit pro turbolta
Onko noihin arppeihin jotain mittoja?
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Otetaas hiukan edittiä :) Ne/Se/Seh moottoreihin ei saa Arp kannenpultteja. Osta siihen 1.7td pultit ja lyhennä niitä 16mm. Sekoitin omat 16v koneen Arpit tähän vahingossa :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
pumpo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Touko 2011, 19:56
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja pumpo »

Jos kasaa ton 8v kannen noilla dieselin pulteilla niin kummat on oikeat kun motonet myy kaksia eri pultteja 1,7d 89-93 ja 1,7td 93-95? Entäs vedetäänkö ne kovemmat pultit samaan momenttiin kuin nuo normaalit 8.8pultit?
Senator B c26ne 92
Vectra A c20ne 93
Kadett D 80 -projekti-
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

En osaa sanoa mitä eroa noilla pulteilla on, ehkä kanta vaan erimallinen :o
Ite vedin 92nm Dieselin pultit, eli ei mitään asteita. muistaakseni siitä 25nm lähdin tasaisesti ylöspäin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

pumpo kirjoitti:Jos kasaa ton 8v kannen noilla dieselin pulteilla niin kummat on oikeat kun motonet myy kaksia eri pultteja 1,7d 89-93 ja 1,7td 93-95? Entäs vedetäänkö ne kovemmat pultit samaan momenttiin kuin nuo normaalit 8.8pultit?
Ja tästä apua tähän probleemaan -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &p=1585599
Viimeksi muokannut Rookeri, 13 Helmi 2013, 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Älä käytä ocf.fi osoitetta!
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Nyt tuli laitettua 4 lapanen jousitettu sintteri omenaan. On kyllä paljon mahtavampi ajaa kun ei pääse luisteleen yhtään. :food: Pikku fiksii viel löytyy ja omena ratakunnossa :D melkeen :-?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
pumpo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Touko 2011, 19:56
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja pumpo »

Mitäs eroa on xe/let ja xev kiertokangilla? Onko kaikissa samankokoinen männäntappi ja sokkakiinnitys? Eli jos mulla on letin männät niin sopiiko niihin myös x20xev koneen kiertokanget?
Senator B c26ne 92
Vectra A c20ne 93
Kadett D 80 -projekti-
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Xev:n kiertokanget on prässisovitteella.
Hieman painavammat kuin xe:n kanget ja yläpäästä paksummat.
Samalla tapilla...osta ennemmin halvat h-profiili veivit.
Kiertokanget on vakio kytkimen jälkeen heikoin lenkki kyseisissä moottoreissa.
Kuva
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Kertokees mikä ois hyvä ja edullinen asetelma tohon omenaa, että saa ton 4lapasen jousitetun sintterin pitämään kovemmilla tehoilla? Isompien suuttimien vaihdon jälkeen potkua tuli huomattavasti lisää ja koneen ollessa kuuma, juuri ennen rajoitinta päästää asetelma luistaan. Noin 1.5bar ahdoilla. Xe asetelmasta kuullu et vois saada tohon sopimaan?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Xe vahvistettu asetelma on yksi vaihtoehto mutta sre asetelma olis sit pomminvarma mutt hinta on reilut tuplat enemmän :D

http://www.moposport.fi/fi/paineasetelm ... VJ84RwvnAQ

http://www.moposport.fi/fi/paineasetelm ... VJ86BwvnAQ
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

pitää varmaan mopossa käydä pyörähtelee... joku vkl vaihtaa se asetelma :kahvia:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

onko tuo Moposprortin asetelma nimenomaan SRE asetelma? Eiks tuo n.160eur oo ihan linjakas hinta hyvästä paineasetelmasta? Siihen sitten 228mm nelilapanen sintteri kaveriksi. Pitänee käydä Petikossa tässä joku päivä.
Vastaa Viestiin