Sivu 15/19

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 07:18
Kirjoittaja tiirikkav2
Noniin arvon ocf väki. Nyt olisi aika piristellä c20ne konetta.

Tulossa siis garretin gt15 44 omegan ahtimella, pakosarja on tehty, xev suuttimet on kiinni jne.

0.5 olisi tarkoitus ahtaa, ei varmaa mahdottomuus motronicilla? vakio puristukset tulossa, ja konetta ei avata, koska tämä turbotus tehtäisiin kokeilumielessä n. 200tkm ajetulla koneella. Pitäisikö bensanpaineita nostaa tai onko muuta huomioon otettavaa?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 07:32
Kirjoittaja Juho M-P
Tuolla pakopainepumpulla on tuloksena varma kannentiivistevaurio.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 09:12
Kirjoittaja Rizla^^
Onko tuo diisselin ahin? Diisselin ahtimethan ei sovellu bensamoottoriin niiden tuottaman suuremman pqkolämmön takia

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:18
Kirjoittaja tiirikkav2
onhan se diisselin. Onko tosiaan näin, ettei bensakone tule kestämään sitä? Entäs kun tallissa olisi mitsun MHI-TC05-10A ahdin, onko yhtään parempi vaihtoehto vakio koneeseen?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:20
Kirjoittaja rookie``
Onhan ne diisseleiden ahtimia pistänyt tän kokosiin ja pienempiin koneisiin, eikä suuremmin ole ongelmia ollut, kun on haettu lähinnä perus viritystä, eikä hipostelua.

Itsellä olis tarkoitus 20seh- lohkoon (lauhduttimelle lähtö) asettaa xe- tai let- männät ja kanget, nehän menee ongelmitta kiinni? Lisäksi vakiopahvilla, mutta sylintereiden ympärille tehdään urat, mihin miggilankaa, josko kestäis vähän paremmin, ahdot olisi jossain kilon kohdilla, kestäiskö vakio gm- pahvillakin tuota rajotinrallia koko kesän, en usko? Ahtimeksi tulee Borg Warnerin malli, mikä otettu volvon 2.5tdi vitoskoneesta.
Moottorinohjaus vakio, suuttimiksi siemens deka 663cc tai c18xel punaiset suuttimet, itse laittasin siemensit ja vähentäisin bp?
Tarkoitus laittaa r25 tai r28 nestekytkimellä, mites tuon seh:n vakio vauhtipyörä, on suoraa, eikä poteron mallia, tarviiko se uusia?
Olisko vielä jotain muuta tuohon kokonaisuuteen, 18E - nokka? Eli menee b asconaan tuo setti kiinni hauskanpitopeliks, eli varttimailia ja luisua ratapäivillä tarkoitus mennä yhtään säästelemättä, niin fiksumpi ratkaisu tuo, kun 16v.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:21
Kirjoittaja tiirikkav2
Meinasinkin, ettei luulisi ongelmaa olevan jos tehotavoite on 150-160hv vaikka onkin diisselin ahdin?

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:26
Kirjoittaja rookie``
Kokeilemalla selviää, itse ainakin kokeilen :) jos tuo kone sulaa, niin ei ole kun satasen rasti mennyt siinä.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:28
Kirjoittaja tiirikkav2
rookie`` kirjoitti:Kokeilemalla selviää, itse ainakin kokeilen :) jos tuo kone sulaa, niin ei ole kun satasen rasti mennyt siinä.
Sehän se on tässä ideana :lol: ahdin, pakosarjat jne isommat suuttimet ja ilmainen 20ne kone sedältä. Siksi ajatuksena rakentaa kokeilemalla, koska en häviä oikeastaan mitään jos kone hajoaa :lollis:

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:51
Kirjoittaja Juho M-P
Gt15 on tehty 100hv diisselille. Ja se on mitoitettu niin että pakopaine on aika raju jopa dieselissä. Laitappa se kaksinkertaiseen pakolämpöön ja rajuun pakokaasunvirtaukseen. Kyse ei nyt ole siitä että se on dieselistä vaan sen koosta. Johonkin 1.3L moottoriin se vielä menis.
Voi olla että hukkaporttikaan ei pysty rajoittamaan ahtoa, sillä toihan on mitoitettu niin että se ahtaa vaikka öortti olisi auki.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 00:45
Kirjoittaja Spikey
Vaihda ahdin.... Ja xe/ohc/b-ascona virittäjälle tiedoksi että +600cc dekoissa ja c18xe vakioissa on pieni toimivuusero vakioruiskua käyttäessä.
Potero vs.suora vauhtis ei ole se kriittinen ongelma vaan se että FWD vaihtuu RWD laatikkoon, holkki painelaakerille tai megaomegavauhtipyörä.
ja joo onhan se omalla tavalla hauskaa käyttää aivan liian pientä ahdinta...herää tosi hienosti, ja vääntöä on alhaalla....mutta kaikki hauska loppuu aikanaan toisilla koneilla aikaisemmin kuin toisilla.



Ei järkeä hajoittaa ehjää konetta täysin väärillä romuilla.
Vanha T3/ t28 yms mooseksen valama ilmainen pikkuperuna(saab/nissan)on parempi vaihtoehto kuin himopieni wnb vnt ahdin.
Eikös nämä topicit ole juuri sitä varten ettei kaikkien tarvitse vuoronperään tehdä kaikkia samoja virheitä, vaan ehkä jotain kehitystä saataisiin aikaan kun ei aina lähdettäisi pohjalta....ja maksettaisi niitä kuuluisia oppirahoja.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 09:48
Kirjoittaja rookie``
Mitä Spikey meinaat toimivuuserolla, eikös nuo vakioruiskuun teknisesti mene? on vaan sitten aika isot vakiokartoilla. Voi toki valaista, kun vaan käydä ohimennen sanomassa että niissä on eroja.
Eihän tuo paha rasti olis ostaa joku cossusierran ahdin ja tehdä itse tai hommata pakosarja (race.fi pakosarja t25 laipalla). Ainakin tuo moottorinohjaus on semmoinen, mikä aluksi pidetään tuollaisellaan senverta, kun sitä voi muuttaa.

Ja jos en ihan väärin muista, niin tuo kone olis a omegasta, jos niitä on tuolla tehty.. Täytyy lähtee itse koittamaan ja katsomaan.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 10:26
Kirjoittaja Keme
rookie`` kirjoitti:eikös nuo vakioruiskuun teknisesti mene? on vaan sitten aika isot vakiokartoilla.
Liittimiin ja imusarjaanhan ne kyllä sopii eli homma on mekaanisesti bolt-on. Oletan, että toi suuttimen yli kolminkertainen tuotto aiheuttanee pieniä tai suuria ongelmia toimivuuteen. Liekkö noiden suuttimien tuottojen lineaarisuuskaan sama? Eli jollain aukioloajalla se 600+cc deca tuuttaa yli kolminkertaisen määrän polttoainetta ja jossain aukioloajalla alle kolminkertaisen määrän polttoainetta verrattuna c18xe suuttimeen. Siihen sitten vielä booostia päälle eli polttoainetta vielä lisää jonkun verran. Toimii tai ei toimi hyvin.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 12:55
Kirjoittaja blex84
Juho M-P kirjoitti:Gt15 on tehty 100hv diisselille. Ja se on mitoitettu niin että pakopaine on aika raju jopa dieselissä. Laitappa se kaksinkertaiseen pakolämpöön ja rajuun pakokaasunvirtaukseen. Kyse ei nyt ole siitä että se on dieselistä vaan sen koosta. Johonkin 1.3L moottoriin se vielä menis.
Voi olla että hukkaporttikaan ei pysty rajoittamaan ahtoa, sillä toihan on mitoitettu niin että se ahtaa vaikka öortti olisi auki.
Mullahan oli 1.3sessa 2litrasen dieselin ahdin ja 5000 kierroksen kohalla loppui veto eli ahdin oli tukkona

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 14:35
Kirjoittaja Juho M-P
blex84 kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Gt15 on tehty 100hv diisselille. Ja se on mitoitettu niin että pakopaine on aika raju jopa dieselissä. Laitappa se kaksinkertaiseen pakolämpöön ja rajuun pakokaasunvirtaukseen. Kyse ei nyt ole siitä että se on dieselistä vaan sen koosta. Johonkin 1.3L moottoriin se vielä menis.
Voi olla että hukkaporttikaan ei pysty rajoittamaan ahtoa, sillä toihan on mitoitettu niin että se ahtaa vaikka öortti olisi auki.
Mullahan oli 1.3sessa 2litrasen dieselin ahdin ja 5000 kierroksen kohalla loppui veto eli ahdin oli tukkona
Tästä voi päätellä mitä tapahtuu 2L bensakoneessa. 3000r ja pakopaine tapissa.

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 15:11
Kirjoittaja tiirikkav2
Juho M-P kirjoitti:
blex84 kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Gt15 on tehty 100hv diisselille. Ja se on mitoitettu niin että pakopaine on aika raju jopa dieselissä. Laitappa se kaksinkertaiseen pakolämpöön ja rajuun pakokaasunvirtaukseen. Kyse ei nyt ole siitä että se on dieselistä vaan sen koosta. Johonkin 1.3L moottoriin se vielä menis.
Voi olla että hukkaporttikaan ei pysty rajoittamaan ahtoa, sillä toihan on mitoitettu niin että se ahtaa vaikka öortti olisi auki.
Mullahan oli 1.3sessa 2litrasen dieselin ahdin ja 5000 kierroksen kohalla loppui veto eli ahdin oli tukkona
Tästä voi päätellä mitä tapahtuu 2L bensakoneessa. 3000r ja pakopaine tapissa.

No voihan piru.. 2x gt15 löytyisi tallista ja mitsun hukkaportiton TC05-10A, mutta kai se on etsittävä gt17/ kkk03 tai vastaava