omega16T kirjoitti:Saattaa olla nuo imukanavat tehtaan jäljiltäkin. Ainakaan en oo ikinä nähny yhtään punakantisen kantta jossa olis imukanavat täysin valupinnalla ja ainakin yhdessä koneessa tiedän ettei ole ollu imusarja irti sen jälkeen ku kone on laitettu autoon tehtaalla. Tuo tukis sitä jostain kuulemaani huhua että nuo kannet olis oikeastikin siistitty jo auton tullessa myyntiin. En tiedä totuutta mut ainakin kaikissa mulla olleissa on kannen ja imusarjan välinen kohdistus ollut moitteettomassa kunnossa. Toisin ku noissa muissa konetyypeissä.
Kun vein tuon kannen oikastavaksi niin siellä oli vakio kansi odottamassa ja siihen kun vertasi niin huomasi että on tuota vinkutettu myös pakopuolta vaikka ensin ei siltä näyttänyt. Oisko tunexin viilaama kun ei tuota ollut holkitettu tuskin ne huvikseen leimojaan laittelevat.
Mutta nyt on ehjä kukkopilli haettuna. Sen verran eilen ehdin että laittelin puuttuvat nipat ja muut palaset paikalleen ja puhdistelin enimmät pölyt. Eipä tuossa mitään ylläreitä tullut eteen huollon yhteydessä oli laiteltu hiukan isompaa rupelia.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
paskoja tuli rapsuteltua hiluista pois ja vena ja jakopään koppaan tuli maalia laitettu väriksi valikoitui kestosuosikki mattamusta jota sattui vielä olemaan jäljellä ja jäikin vielä joten johonkin se loppu on vielä tuhlattava
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
nyt on kansi putsattu, oikastu ja vaihettu venttiilivarren kumit. Marmoritiskiltä kävin hakemassa joitan osia ja suurinosa meni tilaukseen tulevat varmaan ensi viikolla. Noiden lisäksi pitäisi vielä tilata jakopään rojut, yläkerran tiivisteet, runko ja kk-laakerit, kytkin, kannenpultit, männärenkaat, jarrulevyt eteen ja palat ja varmaan vielä muutakin mutta nyt ei muista.
Miettinyt josko täältä tilaisi letkuja http://www.do88.se/fi/artiklar/opel-cal ... etkut.html
aika huonosti tuon sarjan letkuja saa marmoritiskiltä muutamaa kateltiin ja eioota kone tarjosi jote ei ole vaihtoehtoja. Roosemotosportilla ois vastaavia mutta aika paljon kalliimpia liekkö sitten niin paljon laadukkaampia että kannattaa puolet lisää laittaa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
eipä ole tälle laitokselle kummoista tapahtunut palasia tilailtu ja osa saapunutkin.
Ultraäänipesuun piti palasia viedä mutta se homma lykkääntyi kun kaveri kävi naisissa ja sai jonkin kupan niin ei ole nyt pajalle päässyt jotta ois voinut laittaa osat pesuun ehkä ens viikon aikaan löytyisi sopiva hetki että molempien aikataulut passaisi ja saataisiin nuo rojut pestyä ja samalla vaihettu öljyt omegan perään ja lootaan.
Tuli tässä toinenkin viivästys kun piti tuota käyttistä hiukan parsia.
Tulipahan nyt parsittua tuo keula kasaan kun taisi olla neljäs kerta kun itellä vähän ryykkäsi ja oli edellinen omistajakin hiukan jo kuidulla puskuria korjaillut. Onpahan nyt ksenonit ja sumarit ja vielä kun halvalla sais niin ei oikeastaan harmitakkaan. Vähän vain aikataulut meni uusiksi kevään suhteen ja maalauksen jätän suosiolla kesälomalle kahtoo jos innostuu ja maalaa koko auton kun alkaa jo olla kivenhakkaamia ja naarmuja sen verran että vois olla jo aiheellista. Sen verran mennyt tähänkin rahaa viimeisen 3kk aikaan että ei ihan heti kannata myydä pois kun kerran toimii ja on ok ajettava.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Nyt kun loma on melkein loppu niin oli hiukan aikaa niin pääsi läjäilemään konetta. AIka paljon jäi vielä tekemättä mutta alkuun edes pääsi. Sain sentään kampiakselin nostettua paikalleen ja männät survottua sylintereihin ja muistin vielä kiriä pultitkin. Osat pitäisi olla noita letkuja lukuunottamatta hankittuna mitä tuohon koneeseen tulee.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
tänään ehti taas muutaman tunnin askarteleen. Kansi tuli laittettua kiinni samoin öljypumppu ja jakopään rojuja. Imusarjan heitin vain paikalleen odottamaan puhdistusta eli ei jää noin paskasena paikoillaan. Maalipurkki pitää vielä kaivaa esille ja huiskia maalia muutamaan paikkaan niin sitten saa luvan kelvata.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
tänään taas kehtas sen verran että koppasin pukin tallista ulkosalle ja kasasin yläkerran loppuun ja askartelin jakopään läjään. Pakosarjan viskasin parin pultin varaan roikkumaan jotta saa kateltua miten paljon on osia talven aikaan kadonnut.
Toiset jouset tuli taakse hommattua varmaa tietoa ei ole että mitkä on mutta nuo nyt tuli puhallettua puhtaiksi ja vedettyä maalit niskaan. Nyt alla olevat vieterit on aika läjässä ja toivon mukaan näillä perä hiukan nousisi tai ainakin jäisi joustovaraa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
nyt kapistus kaivettua esille talven jäljiltä. Akku oli tyhjä peili hajosi käkkäri hiukan temppuilee apsin valo syttyy useammin kuin aiemmin ajovalon poltin pätkii muuten ei mitään vikaa kuin että alkaa hiukan ruostetta näkymään pyöränkoteloiden alareunassa.
absin anturin johdossa tod.näk. vikaa kun aiemmin on jo kerran korjailtu kun oli karannut rengasta vasten. Käsijarrun vaijeri taitaa jumia ja polttimon kannasta revennyt väkänen jonka varaan se polttimon kiinnityssanka laitetaan. Mutta nyt ois tarkoitus käyttää leimalla ja sitten viedä hiukan pohjoisemmaksi niin aletaan kone nostamaan pois paikoiltaan ja siirtämän se 20 vuotta vanhempaan kapistukseen.
Peili säilyi sen verran ehjänä että saa välttää. Varastosta löytyisi ehjät peilit ja yhet ois vielä tulossa mutta en kehtaa niitä vielä rikottavaksi laittaa.
Ja tavoite ois että saisi tuon uuden koneen paikoileen ja toimimaan ennen kalajoelle lähtöä. Aikaa ei taho olla ja pitäisi vielä ehtiä jossain välissä maalaamaan omegan keula.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd