Sivu 9/17
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 03 Kesä 2014, 21:40
Kirjoittaja DEAD
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 09 Kesä 2014, 11:52
Kirjoittaja DEAD
Loma alko ja pari pakettia tuli. Käypänen startti löyty varastosta ei ole varmaa tietoa mistä peräisin mutta ainakin sopii paikoilleen. Tänään ois tarkoitus koittaa läjätä konetta sen minkä pystyy ja jos ehtii niin laittelee jarrusatulat kuntoon.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 09 Kesä 2014, 15:28
Kirjoittaja DEAD
parin tunnin rykäsy ja kone sen verran läjässä mitä kehta kasata ennen kuin siirtää lähemmäksi koria.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 11 Kesä 2014, 21:03
Kirjoittaja DEAD
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 12 Kesä 2014, 07:38
Kirjoittaja DEAD
Rookeri kirjoitti:Komeen näkönen laitos tulossa
jospa tästä tulisi jotain muuta kuin juhannuskokko
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 12 Kesä 2014, 21:00
Kirjoittaja DEAD
nyt ois kone paikoillaan. Aika tiukkaa teki että meni paikoilleen ilman että tarvis askia ottaa pois. Ei oikeastaan ollut senttiäkään liikaa tilaa mutta onnistui kumminkin.
Ekalla kerralla meni helpommin kuin toisella joten toivon mukaan ei tarvii kolmatta kertaa nostaa pois. Kytkin hiukan ihmetytti niin piti käyttää irti ja varmistella että on oikeet rojut paikoillaan.
Sähköt pitäs olla suht selvät ainoa mikä mietityttää ja ei ole ehtinyt tarkemmin setvimään on pari ohutta johdinta mitkä xevissä tuli eculle siinä nipussa missä akulta plussa eli sitä ikkunakaukalon reunaa pitkin. Letin sarjassa siinä on vain yks paksumpi oisko 4mm2 plussa mutta xevin sarjassa samassa kasassa oli muistaakseni 2kpl 1.5mm2 lankaa värit tais olla mustat ja jollakin raidalla varustetut.
Letkut taitas suunnilleen käyvä mitä löytyy pari letin omaa vesiletkua on katkottu joten ne joutuu uusimaan. Letin mukana tullut jäähdytin tulee varmaankin laitettua niin sopii siihen viereen se vakio välijäähdytin inssin mieliksi. Tosin saattaisi olla hiukan enemmän pinta-alaa tuossa xevin syylärissä kun se on sen välärin verran leveempi mutta ei paljoa ohuempi kuin letin syyläri. Sunnuntaina tai maanantaina jatkuu projekti ja jos ei ihmeitä satu. Koittas saada sen verran hereillle että saisi ennen juhannusta ajettua omaan talliin ja väkräilisi loput täällä hissukseen loman ohessa ja koittas saada tarpeeksi kasaan että pääsisi tällä sitten kalajoelle.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 18:56
Kirjoittaja DEAD
tänään tuli rykästyä muutama tunti. Tuli loput pultit laiteltua että kone pysyy kiinni samoin vetarin tuki tuli muistaessa ruuvattua lohkoon kiinni.Vesiletkut turbon toista letkua vaille on paikoillaan. Apulaitehihnan saa laitettua kunhan kampuran hintapyörän ruuvaa kiinni ja samalla laittaa öljynjäähdyttimen letkut kiinni suodatinjalkaan. Eculla menemän plussan kun jatkaa ja laitteleen paineletkut kiinni niin sitten kait voisi koittaa käynnistellä muistaa vain vellit ensin laittaa sisään.
Pakoputkea pitää vähän mallailla miten katilta eteenpäin riittääkö kun laittaa katin jälkeen putken poikki ja keskipöntöltä tulevaa kanssa lyhentää ja lyö jatkon väliin vai laittaako katilta suoran putken vikalle vaimentimella.
vakiolla välijäähdyttimellä nyt koitan saada sen verran ajoon että saa kotio ajettua niin askarteleen täällä nuo pienemmät hommat.
Xevin flekti ei mahtunut väliin joten pitää käydä huomenissa hakemssa tuon koneen oma flekti.
Vähän meinaa mietityttää mistä välistä minkin narun pitäs männä mutta ei ainakaan vielä ole kauheasti ongelmia ollut. Lähinnä joutunut jotain purkamaan eestä pois kun ei ole sormet sopineet väliin tai rojut paikoilleen.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 23:02
Kirjoittaja kolkoti
Katilta vaan suoraa vikalle vaimentajalle. Itellä vectrassa katti ja joku simonssin isompi pönttö takana ei oo edes kovat äänet vaan varsin sivistyneet.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 17 Kesä 2014, 19:17
Kirjoittaja DEAD
tänään tuli savut otettua. Kerrasta läks kun tajusi laittaa herätettä menemään puolalle. Sen verran taitaa olla eroa tässä ja entisessä xevin ohjauksessa että xevissä läks bensapumppu vähäksi aikaa pyörimään kun virrat löi päälle nykyisessä taas pitää startata että lähtee pumppu pyörimään. Muuten vellit näytti sisällä pysyvän mutta hiukan vuosi turbon päässä putkiliitos mikä tulee paisarilta.
kolkoti kirjoitti:Katilta vaan suoraa vikalle vaimentajalle. Itellä vectrassa katti ja joku simonssin isompi pönttö takana ei oo edes kovat äänet vaan varsin sivistyneet.
vielä en noin pitkälle ehtinyt mutta pelkällä katillakaan ei kovin pahat äänet ole tiedä sitten miten muuttuu soundi kun lyö pätkän vielä putkea ja lyhyen simonssin vaimentimen letkan jatkeeksi.
Eipä tässä enää kummoista olisi jotta saisi kulkineen ajettua vähän lähemmäksi. Tosin vielä ei tiedä pääseekö tuolla edes liikkeelle ja kestääkö tienvartta pidemmälle.Mutta ei tuosta mitään ylimääräistä kolkotusta vielä kuulunut mitä sitä pariin otteeseen ennätin tallissa pyöritellä.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 24 Kesä 2014, 12:53
Kirjoittaja DEAD
Nyt on neitsytmatka suoritettu ja ajettu kalikka omaan pihhaan kesti tuo ainakin tuon 120km mitä eilen tuli ajeltua. Muuten tuntu toimivan ok mutta tyhjäkäynti 1500 maavaraa ei juurikaan kun ei tuo putkisto käynyt kuin vähän sinne päin mutta sai sen verran kasaan että ilkesi kotio ajaa. Vetoja tuntui olevan ihan mukavasti mutta vielä en kunnolla kopassut kun näytti bensalinja hiukan tihkuvan takaata ja muutenkin pitää vähän rauhallisemmin ajella kunnes saa kaikki palika paikoilleen. Turbon öljynkierron nippojen kanssa meinasi vähän olla ongelmia kun meinasivat väkisinkin vähän tihkua tiedä sitten mikä oli persiillään mutta asettu kun aikansi kirosi ja kiri.
Nyt jos koittaisi ensiksi vähän katella onko kaikki rojut tallessa mitä vielä tarvii ja mitä pitää hankkia. Pakoputkistoa pitäisi vähän miettiä kunhan auton alle pääsee että mistä katkasee että saa käymään kunnolla. Konehuoneessa pitää vielä jonkin verran askarrella että saa johodot ja letkut jotenkin kiinni etteivät tipu väärään väliin ja tutkia johtuuko imuvuodosta vai onko tk moottorissa häikkää vai jostain muusta jonkin verran kait ollut ongelmia kaasuläppäkotelon kulumisen kanssa.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 24 Kesä 2014, 16:41
Kirjoittaja jarkkis
Eiks ookki tommonen letti calibra kiva ajella
Vielä ku olis nelikko ja sillä ku polkasee lapun lattiaan ni on ihan magee fiilis, vetää ihan kivasti penkkiin, jos on pitoja
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 07:53
Kirjoittaja DEAD
kyllähän tuossa eron huomasi tuohon entiseen xeviin vaikka ei talla pohjassa vielä tullut koitettuakaan. Saisi vain nyt loman aikaan läjään että pääsisi kunnolla kokeilemaan
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 16:39
Kirjoittaja DEAD
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 26 Kesä 2014, 20:56
Kirjoittaja DEAD
tänään ehti pakoputken parsia melkein kasaan jäi parista kohtaa vähän vuotamaan kun loppu käypäset pannat kesken. Hiukan kolisee alkupäästä apurungon kohilta mutta asettuneet kun laittaa hiukan pidemmät kuminauhat katin jälkeiseen kannakkeeseen
Jonkin verran joutui säveltämään. Downpipeä piti lyhentää 20cm katin puoleisesta päästä että osui siihen ränniin .Katti tuli hiukan edemmäksi kuin mitä alkujaan on ollut ja piti kannake hitsata taaemmaksi. Katin jälkeistä putkea lyhensin 20cm ja siitä sitten metrin pätkä suoraa putkea. Vanhaa putkistoa tuli sen verran hyödynnettyä että löin putken poikki keskimmäisen vaimentimen jälkeen suoralta kohalta johon sitten liitin tuon katilta tulevan pätkän. Äänet ei ole kovin pahat joten voi olla että jää tämä räpellys ainakin toistaiseksi. Miten nelikossa kiertäneen putkisto mutta etuvetoon ei ihan suoraan käy lähinnä se alkupää on ongelma.
Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let
Lähetetty: 29 Kesä 2014, 20:40
Kirjoittaja DEAD