Sivu 1/2

2.3dtr/td

Lähetetty: 24 Marras 2012, 18:19
Kirjoittaja Realsanta
kuinkas lisää heppoja tuohon saa. dtr:ssä on ihan hurjat 100hv tehtaalta lähtiessä..

onneton alavääntö ennen kuin turbo tulee mukaan jossa 2000rpm kohdalla.

syötöllä saa jotain lisää. mutta montako heppa max?
isompi ahdin nythän sielä on KKK joku? mutta sais kyllä tulla vähän aikasemmin mukaan antamaan vääntöä
joku toinen nokka?
miten välijäähdyttimen isomtaminen?

kaikki vinkit on tervetulleita jos joskus virittäis tuota fronteeraa :D

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 24 Marras 2012, 19:05
Kirjoittaja Juho M-P
Nokkahommat on bensamiesten juttuja.

Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.


Tämä on tutkittua ja testattua tietoa.

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 24 Marras 2012, 19:50
Kirjoittaja MantaGsi
Ja sitten 23TD:n ahdin on isompi KKK kuin 23DTR:ssä. Tuolla Rekun ahtimella siis saat isommat paineet koneeseen ja pienemmät pakopuolelle.
Pakoputkeksi suora 2,5" niin ei ahdista. Tarttis toi oma käydä penkittämässä että paljonko antaa ilman välijäähdytintä. Sellanen olis seuraavaksi suunnitelmissa.

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 24 Marras 2012, 21:07
Kirjoittaja Realsanta
ei tuolla mulla ole kuin yks vaimenin se on vipa pönttö

pitää tutkia noita asiota jos sais tuo onnettoman alavääntöön jotain apuja

nyt kun on uus paffi ja plaanattu kansi :D

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 09:36
Kirjoittaja lehtone--
Tähän ketjuun on hyvä jatkaa. Elikäs eikös dtr syöttöpumpussa ollut isompi nestepää kuin dt?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 10:18
Kirjoittaja Juho M-P
10mm

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 12:01
Kirjoittaja lehtone--
Muistin mä sit oikein. Vieläkös sulla on ne suutinkärjet?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 14:01
Kirjoittaja Juho M-P
Ei. Viimeviikolla joku mersuharrastaja osti ne johonki W123:een. :-?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 09:14
Kirjoittaja lehtone--
prkl sen siittä saa ku hidastelee. Omegasta tehrää paku käyttis. Onkos näitä koneita vielä monella muullakin käytössä?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 03 Touko 2014, 14:52
Kirjoittaja lehtone--
Juho M-P kirjoitti:
Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.

Juho ootko nostanut silloin aikoinaan omegasta ahdonalaista syöttöä?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 03 Touko 2014, 18:55
Kirjoittaja Juho M-P
Joo. Kalvo ja kara pois. Otat alta rajotinholkin pois ja käännät karan kauimmaiseen asentoon.

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 04 Touko 2014, 00:09
Kirjoittaja lehtone--
Eikös sitä pysty pikkusen ruuvaamallakin säätään? Vai oon ymmärtänyt väärin?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 04 Touko 2014, 02:16
Kirjoittaja Juho M-P
Ruuvaamalla saa säädettyä aloituskohtaa muttei maksimia. Ja jousen säätöä löysäämällä saa alemmille ahdoille toimintaa.

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 04 Touko 2014, 10:33
Kirjoittaja lehtone--
Mites mulla on rekordin pumppu nyt kiinn onko hyötyä enne talvee vaihtaa omegalainen vai olisko kannattavaa laittaa käymään esim pp diiselis?

Re: 2.3dtr/td

Lähetetty: 04 Touko 2014, 10:40
Kirjoittaja MantaGsi
En mää usko, että kannattaa.

Asiasta toiseen, ei sulle olis niitä turbon-pakosarjan pultteja jäänyt talteen 23TD:stä? DTR on pienemmillä pulteilla.