Insignia tee se itse

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1264
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

vain kahden kontaktin sisältämä muovirasia
Ei normi mikrokytkin mutta modaamalla jonkin vesitiiviin mikrokytkin mallin voisi saada toimimaan ...
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Masi »

V6 2.8 kirjoitti:
Masi kirjoitti:
4everopel kirjoitti:Ajattelin perustaa tänne oman ketjun missä voitaisiin jakaa huoltovinkkejä ja ohjeita Insigniaan liittyen.

Ajattelin vaihtaa tuohon omaan vm09 (ajettu95tkm) inkkuun takaluukun mikrokytkimen,
ja siksi nyt kysynkin että mistä noita mikrokytkimiä saa ja onko kuinka kalliita??
Mikrokytkimiä saa vain alkuperäisenä varaosana; merkkiliikkeet + Automuovi/Osatoimitus ja maksaa ostopaikasta riippuen 70-80 euroa.
Farkun mikrokytkin sarja marmorilla 12,- ja 5-oviseen 35,-
Farkkuun asentaessa saattaa mennä joltain jopa puol tuntia :D
Mistä liikkeeltä tuohon hintaan? Kävisin ostamassa - edellisen hinta oli tarkasti ottaen 76,80 euroa kipale Vantaalla vuosi sitten.
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Masi kirjoitti:
V6 2.8 kirjoitti:
Masi kirjoitti:
4everopel kirjoitti:Ajattelin perustaa tänne oman ketjun missä voitaisiin jakaa huoltovinkkejä ja ohjeita Insigniaan liittyen.

Ajattelin vaihtaa tuohon omaan vm09 (ajettu95tkm) inkkuun takaluukun mikrokytkimen,
ja siksi nyt kysynkin että mistä noita mikrokytkimiä saa ja onko kuinka kalliita??
Mikrokytkimiä saa vain alkuperäisenä varaosana; merkkiliikkeet + Automuovi/Osatoimitus ja maksaa ostopaikasta riippuen 70-80 euroa.
Farkun mikrokytkin sarja marmorilla 12,- ja 5-oviseen 35,-
Farkkuun asentaessa saattaa mennä joltain jopa puol tuntia :D
Mistä liikkeeltä tuohon hintaan? Kävisin ostamassa - edellisen hinta oli tarkasti ottaen 76,80 euroa kipale Vantaalla vuosi sitten.
Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla :thumbsup: . Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

samaa hinnastoa ne kaikki merkkiliikkeet käyttävät.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Jartsa kirjoitti:samaa hinnastoa ne kaikki merkkiliikkeet käyttävät.
Ei nii... :D
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
4everopel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 16:33

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja 4everopel »

Kuvassa vasemmalla uusi modattu painonppi ja oikealla on se vanha kalvokytkin räjäytettynä osiin.
Ja kuten näkyy niin noitten kalvojen alta paljastui hapettumaa vaikka kytkin on hyvin ollut suojattuna niin silti se on päässyt ilman kanssa reakoimaan.

Laitoin tohon uuteen vähän enempi johtoa jotta sen saa vedettyä tuolta reiästä riittävän pitkälle ulos sitten kun/jos vaihdon aika tulee
painokytkin on metallia ja suojausluokka on IP67 eli Pölytiivis ja Kestää hetkellisen upotuksen veteen, luulisi nyt kestävän :thumbsup:
Hintaa tuli 10€(Kytkin)+silikoni+tina+liima eli jotain 25-30€

Kuva: https://www.dropbox.com/s/q9tb5suhqx46a ... .15.53.jpg
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9284
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onko noihin ratin rullakytkimiin saatavilla niitä kumipintoja erikseen?

Itsellä kuin uudet, mutta faijan autossa lähes puhki kuluneet. Voisi vaihdella joskus.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja iZero »

Laitetaanpas tänne lyhyesti ohjeet Flex Organizer kiskojen jälkiasennuksesta kun tuli ne nyt laitettua paikalleen. Eli tarvittavat osat ovat:
  • Kiskot, 4kpl (13280237/2345592)
    Ruuvit, 8kpl (13142686/7336854)
    Ruuvien vastakappaleet, 8kpl (90464538/1400906)
Asennus onnistuu ilman verhouksen purkutöitä, sivuluukkujen kautta. Ruuvinpaikkojen suojukset irti vetämällä ja sitten nuo vastakappaleet klipsastaan paikalleen sieltä luukun kautta. Onnistuu kun hiukan raottelee verhousta niiden reikien kohdalta, eikä tarvi hirveästi sorminäppäryyttä. Sitten vain kiskot paikalleen ruuveilla (Torx, T20). Vartin homma ja onnistuu kirpeässä pakkasessakin, tosin kannataa varoa alumiinikiskoja, jäätää sormet hetkessä kun mittari näyttää -20C :)
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Onko noissa takatutkan antureissa mahdollisuutta, että se liitin ois vaan paskottunu hapettunut, vai onko aina vaihtoehtona vaihtaa uudet tunnistimet..? :-?
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
ville s
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 30 Heinä 2005, 21:55
Paikkakunta: orivesi

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ville s »

auttakaas nyt idioottia...

hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??

kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki :oops:
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Nile_ kirjoitti:Onko noissa takatutkan antureissa mahdollisuutta, että se liitin ois vaan paskottunu hapettunut, vai onko aina vaihtoehtona vaihtaa uudet tunnistimet..? :-?
Yleensä näissä se menee rikki, kun kaikki kura lentää suoraan takarenkailta päädymmäisiin takatutkiin. Sormella kevyesti painaen tutkan pinnalta pakki päällä voi tuntea, toimiiko tutkat pieninä sykäyksinä.
ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...

hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??

kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki :oops:
En muista tarkkaan, mutta takapenkit joutuu kaatamaan ja siellä takaluukun sisäpinnassa on pieni kuminen pyöreä tukittu aukko ja sieltä jotenkin sai kontin avattua.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
4everopel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 16:33

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja 4everopel »

ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...

hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??

kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki :oops:
käännä penkit ryömi sitten ruuvaamaan luukun verhoilu irti muistaakseni yksi ruuvi (siellä mustan kahvan syvennöksessä) jonka jälkeen pitäisi irrota nyppäämällä (kuuluu raks) sen jälkeen sieltä löytyy merkin kohdalta se musta litteä liitin minkä saa nypättyä irti sitten vain tarvitsee saada liittmen sisällä olevat johdot koskettamaan toisiaan jolloin luukku pitäisi aueta.
Toinen vaihtoehto on yrittää vetää se "mikrokytkin" ulkokautta irti kolostaan ja kuoria johdot mutta tätä en suosittele koska siitä tulee rumaa jälkeä kun se ei suostu ehjänä sieltä tulemaan.
Syy tuon painokytkimen hajoamiseen on tosiaan se kosteus mikä johtaa napin metallisten
kalvopintojen hapettumiseen
ville s
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 30 Heinä 2005, 21:55
Paikkakunta: orivesi

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ville s »

4everopel kirjoitti:
ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...

hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??

kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki :oops:
käännä penkit ryömi sitten ruuvaamaan luukun verhoilu irti muistaakseni yksi ruuvi (siellä mustan kahvan syvennöksessä) jonka jälkeen pitäisi irrota nyppäämällä (kuuluu raks) sen jälkeen sieltä löytyy merkin kohdalta se musta litteä liitin minkä saa nypättyä irti sitten vain tarvitsee saada liittmen sisällä olevat johdot koskettamaan toisiaan jolloin luukku pitäisi aueta.
Toinen vaihtoehto on yrittää vetää se "mikrokytkin" ulkokautta irti kolostaan ja kuoria johdot mutta tätä en suosittele koska siitä tulee rumaa jälkeä kun se ei suostu ehjänä sieltä tulemaan.
Syy tuon painokytkimen hajoamiseen on tosiaan se kosteus mikä johtaa napin metallisten
kalvopintojen hapettumiseen





:thumbsup: kiitos!!
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Varsinaisesti ei ole huolto - tai korjausohje , mutta muuta etsiessäni törmäsin saksalaisella saitilla op-comilla insignian DIC - näyttöön lisättäviin toimintoihin.
http://www.insignia-freunde.de/board8-o ... abzulesen/
http://www.motor-talk.de/forum/zusaetzl ... 30084.html

Linkkien kuvista näkee , mitä Insignian näyttöön voi lisätä op-comilla vapauttamalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
4everopel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 16:33

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja 4everopel »

Apua!
Bensaa oli jäljellä joku noin 10km kun insignia nyki pari kertaa, ajoin HETI sen jälkeen tankille (100m) ja tankkasin täyteen jonka jälkeen Insignia alkoi käymään 3 pytyllä ja vilkuttaa moottorin vikavaloa sekä myös ajonvakautusvalo syttyi.
Ohjekirja ilmoittaa että vika olisi lamda anturissa jos merkkivalo vilkkuu.

Poistin kaikki ilmat polttoainejärjestelmästä mutta ei vaikutusta.
Otin akun kengän irti mutta ei vaikutusta.
Mikä tässä nyt on vikana??

Auto:
Insignia vm. 09
ajettu: 104tkm
Bensa 95
Edit: Vika selvisi lopulta obd mittauksessa... Joutui puolapaketin vaihtamaan, nyt vain raakaa ajoa :)

Ajattelin hankkia itselleni tuon obd adapterin/lukijan ja laitoin tossa kyselyä insignialle sopivasta obd adapterista/lukijasta ja vastaus tuli nopeasti :)
""Tuolta listalta CAN-väylää tukevat käyvät:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.b ... t&Itemid=1

Suosituimpia DX45, DX65, Scandevil, ElektorNG sekä V-Checker V500
lukijoista ja PC:hen kytkettävistä ELM327BT/USB, DX35 sekä OBD-DIAG
4000. Elektor NG ja Scandevil ovat compo laitteitta eli ne toimii
yksinään ja ovat lisäksi PC:hen kytkettävissä.

Näillä pääsee EOBD/OBD2 tietoihin kiinni eli niihin mitä
katsastuksessakin tutkitaan.""
Vastaa Viestiin