Ei normi mikrokytkin mutta modaamalla jonkin vesitiiviin mikrokytkin mallin voisi saada toimimaan ...vain kahden kontaktin sisältämä muovirasia
Insignia tee se itse
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Insignia tee se itse
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Insignia tee se itse
Mistä liikkeeltä tuohon hintaan? Kävisin ostamassa - edellisen hinta oli tarkasti ottaen 76,80 euroa kipale Vantaalla vuosi sitten.V6 2.8 kirjoitti:Farkun mikrokytkin sarja marmorilla 12,- ja 5-oviseen 35,-Masi kirjoitti:Mikrokytkimiä saa vain alkuperäisenä varaosana; merkkiliikkeet + Automuovi/Osatoimitus ja maksaa ostopaikasta riippuen 70-80 euroa.4everopel kirjoitti:Ajattelin perustaa tänne oman ketjun missä voitaisiin jakaa huoltovinkkejä ja ohjeita Insigniaan liittyen.
Ajattelin vaihtaa tuohon omaan vm09 (ajettu95tkm) inkkuun takaluukun mikrokytkimen,
ja siksi nyt kysynkin että mistä noita mikrokytkimiä saa ja onko kuinka kalliita??
Farkkuun asentaessa saattaa mennä joltain jopa puol tuntia
Re: Insignia tee se itse
Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla . Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.Masi kirjoitti:Mistä liikkeeltä tuohon hintaan? Kävisin ostamassa - edellisen hinta oli tarkasti ottaen 76,80 euroa kipale Vantaalla vuosi sitten.V6 2.8 kirjoitti:Farkun mikrokytkin sarja marmorilla 12,- ja 5-oviseen 35,-Masi kirjoitti:Mikrokytkimiä saa vain alkuperäisenä varaosana; merkkiliikkeet + Automuovi/Osatoimitus ja maksaa ostopaikasta riippuen 70-80 euroa.4everopel kirjoitti:Ajattelin perustaa tänne oman ketjun missä voitaisiin jakaa huoltovinkkejä ja ohjeita Insigniaan liittyen.
Ajattelin vaihtaa tuohon omaan vm09 (ajettu95tkm) inkkuun takaluukun mikrokytkimen,
ja siksi nyt kysynkin että mistä noita mikrokytkimiä saa ja onko kuinka kalliita??
Farkkuun asentaessa saattaa mennä joltain jopa puol tuntia
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Re: Insignia tee se itse
samaa hinnastoa ne kaikki merkkiliikkeet käyttävät.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Insignia tee se itse
Ei nii...Jartsa kirjoitti:samaa hinnastoa ne kaikki merkkiliikkeet käyttävät.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Re: Insignia tee se itse
Kuvassa vasemmalla uusi modattu painonppi ja oikealla on se vanha kalvokytkin räjäytettynä osiin.
Ja kuten näkyy niin noitten kalvojen alta paljastui hapettumaa vaikka kytkin on hyvin ollut suojattuna niin silti se on päässyt ilman kanssa reakoimaan.
Laitoin tohon uuteen vähän enempi johtoa jotta sen saa vedettyä tuolta reiästä riittävän pitkälle ulos sitten kun/jos vaihdon aika tulee
painokytkin on metallia ja suojausluokka on IP67 eli Pölytiivis ja Kestää hetkellisen upotuksen veteen, luulisi nyt kestävän
Hintaa tuli 10€(Kytkin)+silikoni+tina+liima eli jotain 25-30€
Kuva: https://www.dropbox.com/s/q9tb5suhqx46a ... .15.53.jpg
Ja kuten näkyy niin noitten kalvojen alta paljastui hapettumaa vaikka kytkin on hyvin ollut suojattuna niin silti se on päässyt ilman kanssa reakoimaan.
Laitoin tohon uuteen vähän enempi johtoa jotta sen saa vedettyä tuolta reiästä riittävän pitkälle ulos sitten kun/jos vaihdon aika tulee
painokytkin on metallia ja suojausluokka on IP67 eli Pölytiivis ja Kestää hetkellisen upotuksen veteen, luulisi nyt kestävän
Hintaa tuli 10€(Kytkin)+silikoni+tina+liima eli jotain 25-30€
Kuva: https://www.dropbox.com/s/q9tb5suhqx46a ... .15.53.jpg
Re: Insignia tee se itse
Onko noihin ratin rullakytkimiin saatavilla niitä kumipintoja erikseen?
Itsellä kuin uudet, mutta faijan autossa lähes puhki kuluneet. Voisi vaihdella joskus.
Itsellä kuin uudet, mutta faijan autossa lähes puhki kuluneet. Voisi vaihdella joskus.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia tee se itse
Laitetaanpas tänne lyhyesti ohjeet Flex Organizer kiskojen jälkiasennuksesta kun tuli ne nyt laitettua paikalleen. Eli tarvittavat osat ovat:
- Kiskot, 4kpl (13280237/2345592)
Ruuvit, 8kpl (13142686/7336854)
Ruuvien vastakappaleet, 8kpl (90464538/1400906)
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Re: Insignia tee se itse
Onko noissa takatutkan antureissa mahdollisuutta, että se liitin ois vaan paskottunu hapettunut, vai onko aina vaihtoehtona vaihtaa uudet tunnistimet..?
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Insignia tee se itse
auttakaas nyt idioottia...
hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??
kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki
hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??
kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki
Re: Insignia tee se itse
Yleensä näissä se menee rikki, kun kaikki kura lentää suoraan takarenkailta päädymmäisiin takatutkiin. Sormella kevyesti painaen tutkan pinnalta pakki päällä voi tuntea, toimiiko tutkat pieninä sykäyksinä.Nile_ kirjoitti:Onko noissa takatutkan antureissa mahdollisuutta, että se liitin ois vaan paskottunu hapettunut, vai onko aina vaihtoehtona vaihtaa uudet tunnistimet..?
En muista tarkkaan, mutta takapenkit joutuu kaatamaan ja siellä takaluukun sisäpinnassa on pieni kuminen pyöreä tukittu aukko ja sieltä jotenkin sai kontin avattua.ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...
hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??
kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: Insignia tee se itse
käännä penkit ryömi sitten ruuvaamaan luukun verhoilu irti muistaakseni yksi ruuvi (siellä mustan kahvan syvennöksessä) jonka jälkeen pitäisi irrota nyppäämällä (kuuluu raks) sen jälkeen sieltä löytyy merkin kohdalta se musta litteä liitin minkä saa nypättyä irti sitten vain tarvitsee saada liittmen sisällä olevat johdot koskettamaan toisiaan jolloin luukku pitäisi aueta.ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...
hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??
kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki
Toinen vaihtoehto on yrittää vetää se "mikrokytkin" ulkokautta irti kolostaan ja kuoria johdot mutta tätä en suosittele koska siitä tulee rumaa jälkeä kun se ei suostu ehjänä sieltä tulemaan.
Syy tuon painokytkimen hajoamiseen on tosiaan se kosteus mikä johtaa napin metallisten
kalvopintojen hapettumiseen
Re: Insignia tee se itse
4everopel kirjoitti:käännä penkit ryömi sitten ruuvaamaan luukun verhoilu irti muistaakseni yksi ruuvi (siellä mustan kahvan syvennöksessä) jonka jälkeen pitäisi irrota nyppäämällä (kuuluu raks) sen jälkeen sieltä löytyy merkin kohdalta se musta litteä liitin minkä saa nypättyä irti sitten vain tarvitsee saada liittmen sisällä olevat johdot koskettamaan toisiaan jolloin luukku pitäisi aueta.ville s kirjoitti:auttakaas nyt idioottia...
hajosi toi takaluukun katkaisija mites saan takaluukun auki sisäpuolelta??
kuvia jos olisi ni tämmöinen jälkeenjäänyt koti shälärikin saisi sen auki
Toinen vaihtoehto on yrittää vetää se "mikrokytkin" ulkokautta irti kolostaan ja kuoria johdot mutta tätä en suosittele koska siitä tulee rumaa jälkeä kun se ei suostu ehjänä sieltä tulemaan.
Syy tuon painokytkimen hajoamiseen on tosiaan se kosteus mikä johtaa napin metallisten
kalvopintojen hapettumiseen
kiitos!!
Re: Insignia tee se itse
Varsinaisesti ei ole huolto - tai korjausohje , mutta muuta etsiessäni törmäsin saksalaisella saitilla op-comilla insignian DIC - näyttöön lisättäviin toimintoihin.
http://www.insignia-freunde.de/board8-o ... abzulesen/
http://www.motor-talk.de/forum/zusaetzl ... 30084.html
Linkkien kuvista näkee , mitä Insignian näyttöön voi lisätä op-comilla vapauttamalla.
http://www.insignia-freunde.de/board8-o ... abzulesen/
http://www.motor-talk.de/forum/zusaetzl ... 30084.html
Linkkien kuvista näkee , mitä Insignian näyttöön voi lisätä op-comilla vapauttamalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia tee se itse
Apua!
Bensaa oli jäljellä joku noin 10km kun insignia nyki pari kertaa, ajoin HETI sen jälkeen tankille (100m) ja tankkasin täyteen jonka jälkeen Insignia alkoi käymään 3 pytyllä ja vilkuttaa moottorin vikavaloa sekä myös ajonvakautusvalo syttyi.
Ohjekirja ilmoittaa että vika olisi lamda anturissa jos merkkivalo vilkkuu.
Poistin kaikki ilmat polttoainejärjestelmästä mutta ei vaikutusta.
Otin akun kengän irti mutta ei vaikutusta.
Mikä tässä nyt on vikana??
Auto:
Insignia vm. 09
ajettu: 104tkm
Bensa 95
Edit: Vika selvisi lopulta obd mittauksessa... Joutui puolapaketin vaihtamaan, nyt vain raakaa ajoa
Ajattelin hankkia itselleni tuon obd adapterin/lukijan ja laitoin tossa kyselyä insignialle sopivasta obd adapterista/lukijasta ja vastaus tuli nopeasti
""Tuolta listalta CAN-väylää tukevat käyvät:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.b ... t&Itemid=1
Suosituimpia DX45, DX65, Scandevil, ElektorNG sekä V-Checker V500
lukijoista ja PC:hen kytkettävistä ELM327BT/USB, DX35 sekä OBD-DIAG
4000. Elektor NG ja Scandevil ovat compo laitteitta eli ne toimii
yksinään ja ovat lisäksi PC:hen kytkettävissä.
Näillä pääsee EOBD/OBD2 tietoihin kiinni eli niihin mitä
katsastuksessakin tutkitaan.""
Bensaa oli jäljellä joku noin 10km kun insignia nyki pari kertaa, ajoin HETI sen jälkeen tankille (100m) ja tankkasin täyteen jonka jälkeen Insignia alkoi käymään 3 pytyllä ja vilkuttaa moottorin vikavaloa sekä myös ajonvakautusvalo syttyi.
Ohjekirja ilmoittaa että vika olisi lamda anturissa jos merkkivalo vilkkuu.
Poistin kaikki ilmat polttoainejärjestelmästä mutta ei vaikutusta.
Otin akun kengän irti mutta ei vaikutusta.
Mikä tässä nyt on vikana??
Auto:
Insignia vm. 09
ajettu: 104tkm
Bensa 95
Edit: Vika selvisi lopulta obd mittauksessa... Joutui puolapaketin vaihtamaan, nyt vain raakaa ajoa
Ajattelin hankkia itselleni tuon obd adapterin/lukijan ja laitoin tossa kyselyä insignialle sopivasta obd adapterista/lukijasta ja vastaus tuli nopeasti
""Tuolta listalta CAN-väylää tukevat käyvät:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.b ... t&Itemid=1
Suosituimpia DX45, DX65, Scandevil, ElektorNG sekä V-Checker V500
lukijoista ja PC:hen kytkettävistä ELM327BT/USB, DX35 sekä OBD-DIAG
4000. Elektor NG ja Scandevil ovat compo laitteitta eli ne toimii
yksinään ja ovat lisäksi PC:hen kytkettävissä.
Näillä pääsee EOBD/OBD2 tietoihin kiinni eli niihin mitä
katsastuksessakin tutkitaan.""