Insignia tee se itse

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Masi »

4everopel kirjoitti:Apua!
Bensaa oli jäljellä joku noin 10km kun insignia nyki pari kertaa, ajoin HETI sen jälkeen tankille (100m) ja tankkasin täyteen jonka jälkeen Insignia alkoi käymään 3 pytyllä ja vilkuttaa moottorin vikavaloa sekä myös ajonvakautusvalo syttyi.
Ohjekirja ilmoittaa että vika olisi lamda anturissa jos merkkivalo vilkkuu.

Poistin kaikki ilmat polttoainejärjestelmästä mutta ei vaikutusta.
Otin akun kengän irti mutta ei vaikutusta.
Mikä tässä nyt on vikana??

Auto:
Insignia vm. 09
ajettu: 104tkm
Bensa 95
Edit: Vika selvisi lopulta obd mittauksessa... Joutui puolapaketin vaihtamaan, nyt vain raakaa ajoa :)

Ajattelin hankkia itselleni tuon obd adapterin/lukijan ja laitoin tossa kyselyä insignialle sopivasta obd adapterista/lukijasta ja vastaus tuli nopeasti :)
""Tuolta listalta CAN-väylää tukevat käyvät:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.b ... t&Itemid=1

Suosituimpia DX45, DX65, Scandevil, ElektorNG sekä V-Checker V500
lukijoista ja PC:hen kytkettävistä ELM327BT/USB, DX35 sekä OBD-DIAG
4000. Elektor NG ja Scandevil ovat compo laitteitta eli ne toimii
yksinään ja ovat lisäksi PC:hen kytkettävissä.

Näillä pääsee EOBD/OBD2 tietoihin kiinni eli niihin mitä
katsastuksessakin tutkitaan.""
OP-COM:illa pääsisit myös merkkikohtaisiin koodeihin. Budjettitietoiselle china-clone versiokin voisi olla vaihtoehto Insigniaan, edellyttäen, että se on vuoden 2010 versio.
irmscher43
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 416
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 19:03
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja irmscher43 »

V6 2.8 kirjoitti:
Masi kirjoitti:
V6 2.8 kirjoitti:
Masi kirjoitti:
4everopel kirjoitti:Ajattelin perustaa tänne oman ketjun missä voitaisiin jakaa huoltovinkkejä ja ohjeita Insigniaan liittyen.

Ajattelin vaihtaa tuohon omaan vm09 (ajettu95tkm) inkkuun takaluukun mikrokytkimen,
ja siksi nyt kysynkin että mistä noita mikrokytkimiä saa ja onko kuinka kalliita??
Mikrokytkimiä saa vain alkuperäisenä varaosana; merkkiliikkeet + Automuovi/Osatoimitus ja maksaa ostopaikasta riippuen 70-80 euroa.
Farkun mikrokytkin sarja marmorilla 12,- ja 5-oviseen 35,-
Farkkuun asentaessa saattaa mennä joltain jopa puol tuntia :D
Mistä liikkeeltä tuohon hintaan? Kävisin ostamassa - edellisen hinta oli tarkasti ottaen 76,80 euroa kipale Vantaalla vuosi sitten.
Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla :thumbsup: . Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.

Pelkkää puppua ......itse tilaan samasta paikasta nuo osat kuin Opel piirimyyjät....ja kummankin kytkimen hinta ei ole niin alhainen että kukaan voisi myydä persneton puolella 12,- KPL ..... Kerroppas kuka Opel piirimyyjä niin tekee Kouvolassa....niin tilaan samantein 10 kpl hyllyyn :lol: .............( Insig. HB sekä sedanin kytkin 34,15 ja farkun kytkinsarja 62,30 .....Astraxilla )
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ddude »

irmscher43 kirjoitti:
Pelkkää puppua ......itse tilaan samasta paikasta nuo osat kuin Opel piirimyyjät....ja kummankin kytkimen hinta ei ole niin alhainen että kukaan voisi myydä persneton puolella 12,- KPL ..... Kerroppas kuka Opel piirimyyjä niin tekee Kouvolassa....niin tilaan samantein 10 kpl hyllyyn :lol: .............( Insig. HB sekä sedanin kytkin 34,15 ja farkun kytkinsarja 62,30 .....Astraxilla )
Netistä noi kannattanee tilata saa pikkasen edullisemmin. Saksasta sis.pk 54€ esim. toi farkun kytkin:
http://www.ebay.de/itm/Orig-Insignia-Sp ... 5d41c5cf13
Robertx kirjoitti:Varsinaisesti ei ole huolto - tai korjausohje , mutta muuta etsiessäni törmäsin saksalaisella saitilla op-comilla insignian DIC - näyttöön lisättäviin toimintoihin.
http://www.insignia-freunde.de/board8-o ... abzulesen/
http://www.motor-talk.de/forum/zusaetzl ... 30084.html

Linkkien kuvista näkee , mitä Insignian näyttöön voi lisätä op-comilla vapauttamalla.
Mitä noissa on sellasta mitä ei ole jo valmiina?
Mulla noi nyt tuntuisi olevan kaikki paitsi tuo onko etututkien "kuva" mutta sitä nyt en saa kun ei ole koko parkkisysteemiäkään.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kaikissa eri varusteluversioissa ei ilmeisesti ole kaikkia ajotietokoneeseen liittyviä toimintoja saati sitten sitä navinäyttöä siinä samalla ruudulla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

irmscher43 kirjoitti:
V6 2.8 kirjoitti:

Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla :thumbsup: . Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.

Pelkkää puppua ......itse tilaan samasta paikasta nuo osat kuin Opel piirimyyjät....ja kummankin kytkimen hinta ei ole niin alhainen että kukaan voisi myydä persneton puolella 12,- KPL ..... Kerroppas kuka Opel piirimyyjä niin tekee Kouvolassa....niin tilaan samantein 10 kpl hyllyyn :lol: .............( Insig. HB sekä sedanin kytkin 34,15 ja farkun kytkinsarja 62,30 .....Astraxilla )
Noh noh, vai puppua. Tilaat varmaan samasta paikasta kun piirimyyjät mut ET OSAA tilata oikeita osia. :D Voin mä sulle 10 niitä katkaisijoita tilata. Oon sulle ennenkin tavaraa myynyt :D Niin kuin säkin mulle. Nätisti kun pyydät voin sulle varaosanumeronkin kertoa, niin voit tilata sieltä "samasta paikasta".
Mut kaikki päättää ite ostaako marmorilta vai esim. astraxilta.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Masi »

V6 2.8 kirjoitti:
irmscher43 kirjoitti:
V6 2.8 kirjoitti:

Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla :thumbsup: . Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.

Pelkkää puppua ......itse tilaan samasta paikasta nuo osat kuin Opel piirimyyjät....ja kummankin kytkimen hinta ei ole niin alhainen että kukaan voisi myydä persneton puolella 12,- KPL ..... Kerroppas kuka Opel piirimyyjä niin tekee Kouvolassa....niin tilaan samantein 10 kpl hyllyyn :lol: .............( Insig. HB sekä sedanin kytkin 34,15 ja farkun kytkinsarja 62,30 .....Astraxilla )
Noh noh, vai puppua. Tilaat varmaan samasta paikasta kun piirimyyjät mut ET OSAA tilata oikeita osia. :D Voin mä sulle 10 niitä katkaisijoita tilata. Oon sulle ennenkin tavaraa myynyt :D Niin kuin säkin mulle. Nätisti kun pyydät voin sulle varaosanumeronkin kertoa, niin voit tilata sieltä "samasta paikasta".
Mut kaikki päättää ite ostaako marmorilta vai esim. astraxilta.
Olisiko nyt niin, että toinen teistä tarkoittaa koko kytkimen hintaa liittimineen, joka pitää vaihtaa purkaen luukun verhoilua ja toinen ns. korjaussarjaa, joka pitää sisällään vain tuon kumisen kytkimen, pätkät johtoa sekä kutistesukat. Korjaussarjan tapauksessa tuo kytkin siis kammetaan ulos purkamatta luukkua ja leikataan alkuperäiset johdot poikki + liitetään uusi puristeliittimillä + kutistesukat päälle.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ddude »

Tuohon mikrokytkimeen liittyen soitin tonne huoltoon kun rekkasin omaopel.fi palveluun,
ne vaihtaa sen uudempaan ja parempaan tehtaan piikkiin.

Eli voitte lopettaa hintakinan kun nyt sen hinta on 0€... :wink:
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti:Tuohon mikrokytkimeen liittyen soitin tonne huoltoon kun rekkasin omaopel.fi palveluun,
ne vaihtaa sen uudempaan ja parempaan tehtaan piikkiin.

Eli voitte lopettaa hintakinan kun nyt sen hinta on 0€... :wink:
Kampanja ei tietääkseni koske kuin farmarimallin tiettyjä vuosia.

Taitaapi olla niin, että sedanin/hatchbackin omistajat saavat siis kaivaa kuvettaan entiseen malliin, osien ollessa edelleen niitä samoja ... :no:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

ddude kirjoitti:Tuohon mikrokytkimeen liittyen soitin tonne huoltoon kun rekkasin omaopel.fi palveluun,
ne vaihtaa sen uudempaan ja parempaan tehtaan piikkiin.

Eli voitte lopettaa hintakinan kun nyt sen hinta on 0€... :wink:
On muuten näppärä palvelu tuo "omaopel.fi"

Piti käydä rekisteröitymässä, kun asiasta mainitsit, ja sieltähän löytyy vaikka mitä tietoa autosta. :yes:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
AKU-313
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Huhti 2007, 08:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja AKU-313 »

Kytkin maksoi 11,76 eur Rinta-Juopolla.. Siis pelkkä kytkin jonka saa erikseen, muuta ei tarvinnut vaihtaa. Kokeilin ensin poistaa merkkiä ja listaa mutta se oli turhaa hienostelua. Eivätpä olisi lähteneet ilman hajoamista käsiin taidoillani.

Kaivoin meisselissä vanhan kytkimen pois ja tinasin johdot paikolleen. Nyt toimii taas. :nerd:
Astra Sports tourer 1,6 CDTI 100 kW man 2018
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja iZero »

Menitkö meisselillä läpi kytkimestä vai miten se lähtee irti? Lopetti oma, kerran kampanjalla korvattu, kytkin toimimasta joten ajattelin hakea uuden kytkimen ja kokeilla vaihtaa itse.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
HeikkiP
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Loka 2013, 14:52

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja HeikkiP »

Onko kokemusta AFL-valojen staattisen kulmavalon vaihtamisesta? Ohjekirjassa on joku sivuvalon vaihto, joka vaikuttaa helpolle, sen kun pyöräyttää valon kannan irti. Kun konepellin avaa ja umpiota katsoo, niin näyttäisi siltä, että kysyisi astetta enemmän sorminäppäryyttä.

Taustana siis se, että auto pyytää huoltamaan kaarrevalojärjestelmän, nyt kun testaan, niin huoltoilmoitus tulee vain niissä tilanteissa kun vasen kulmavalo syttyisi (pakki päälle, tiukahko käännös vasemmalle alle 30 kmh vauhdilla), mutta ainakin xenonit kääntyvät ihan normaalisti.
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja iZero »

iZero kirjoitti:Menitkö meisselillä läpi kytkimestä vai miten se lähtee irti? Lopetti oma, kerran kampanjalla korvattu, kytkin toimimasta joten ajattelin hakea uuden kytkimen ja kokeilla vaihtaa itse.
Näköjään se lähti näppärästi ihan vaan kampeamalla. Nyt on taas pikkasen pidemmät johdot kytkimelle. Muutaman vuoden päästä voi juotella johdot jo tallin työpöydällä :D
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
MJo
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 14:49

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja MJo »

Auto 2012 farkku ja valoina halogeenit. Ajattelin irroittaa parkkien polttimon että näen mikä kanta siinä on (tarkoituksena vaihtaa tilalle ledit). No lopputuloksena ne molemmat muovikäikäleet jotka ilmeisesti pitää polttimoa paikallaan poikki eikä polttimo silti hievahda mihinkään. Täytyy kyllä todeta että naurettavaa sontaa se muovi mistä ne on räpelletty kasaan. Onko jollain käsitystä miten ton pitäisi irrota ja toiseksi mitä sieltä menee niiden lirpakkeiden takia uusiksi? Polttimo vissiin on BA15S kannalla kuten vilkutkin?
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Miten tämä mikrokytkin nyt vaihdetaan jos ostaa tuon 12€ pelkän kytkimen? jos nyt tulkitsin näitä aikaisempia kirjoitteluja oikein niin ulkopuolelta? siis kampeamalla se kumi pois jne? särkyykö siinä jotain vai saako sen ihan ehyenä pois ja takaisin..?
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Vastaa Viestiin