Saksan matkailu-topic

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 947
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:25
Paikkakunta: Tuusula

Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Käytössäsi olevat oikeudet eivät salli tämän alueen viestien lukemista. :o

Millaisilla oikeuksilla tuota pääsee lukemaan?
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sisäpiirin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viestit: 4422
Liittynyt: 01 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Topic on tarkoitettu Oscherslebenin matkan suunnitteluun, järjestelyihin yms. niille jotka ovat reissuun lähdössä. Sinne saa oikat pyytämällä ne Jarnolta mikäli reissu kiinnostaa.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja ata »

Lähden tässä itse kyllä taas Saksaan jo ensi viikolla näillä näkymin, mutta en tuonne reissualueelle uskalla kyllä edes lupia kysellä... sellainen kalabaliikki tuli eilen jo pelkästä asiasta kysymisestä...
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mä en ole viikonloppuna ehtinyt paljoa rinteessä foorumia lueskella.
Mikäs kalabaliikki täällä on ollut? Oikeuksia alueelle ei ainakaan ole kyselty.
Oikeudet alueelle saa jos on kiinnostusta matkailusta Saksaan tai jos vaikka on siellä matkustellut ja on halukas jakamaan kokemuksiaan.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Woody »

Jarno kirjoitti:Mä en ole viikonloppuna ehtinyt paljoa rinteessä foorumia lueskella.
Mikäs kalabaliikki täällä on ollut? Oikeuksia alueelle ei ainakaan ole kyselty.
Oikeudet alueelle saa jos on kiinnostusta matkailusta Saksaan tai jos vaikka on siellä matkustellut ja on halukas jakamaan kokemuksiaan.
Saanko mää? :D Olen minä kaksi kertaa ajannut Saksan halki autolla :P
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2207
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Iro »

Saksan matkailu on mun mielestäni laajempi käsite kuin yhtä reissua koskeva rajattu aihe jonka imo voisi hoitaa jossain muualla.
Jäsenalueella on esim. jäsenapulistalla paljon henkilökohtaisa tietoja kaikkien jäsenien nähtävillä mutta, yhden reissun suunnittelu on rajattu.
Eihän tämä ole mikään tuleva linjaus?
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Saksan matkailu alue on ollut kokoajan rajattu, mutta pyynnöstä sinne oikeudet saa.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja ata »

Siellä suljetulla alueella oli ilmeisesti suunniteltu jo tänä vuonna tehtävää reissua josta ei ollut mitään keskustelua ollut julkisella puolella eikä jäsenalueellakaan ja sitten sinne jo pyydettiin Facebookissa sitovia ilmoittautumisia päivämäärän kanssa ennenkuin siitä oli edes ollut mitään puhetta. Tuli sellainen kuva, että tän vuoden reissu oli tarkoitettu vain viime vuonna siellä olleille. Viesti sinne alueelle pääsemisestä oli ollut vuosien 2011 ja 2012 reissujen suunnittelujen aikaan niiden vuosien reissuja varten, nyt viestiketju aiheesta tuli vasta sitten kun sitä ihmeteltiin Facebookissa, että mikä ihmeen suljetun porukan reissu se on. Siitä kun ei ollut suotavaa kyselläkään, vain ilmoittautuminen oli toivottavaa ilman mitään infoa koko reissusta...

Ymmärrän, että joistain yksityiskohdista on hyvä sopia suljetulla alueella, mutta muuten tämä suljettujen alueiden politiikka ei itseäni ainakaan miellytä. Kai sen nyt ainakin saa sanoa? Kaksi kertaa olen ollut aikoinaan 10 vuotta sitten kerhon Saksan reissuilla ja hauskaa oli, nyt viime vuosina en ole päässyt reissuun ja muutenkin ne taitavat olla sisäpiirijuttuja nykyään ja minä en ole siellä sisäpiirissä.
Nyt tuolla on julkisellakin puolella topicci reissusta jossa on mainittuna myös miten sinne suljetulle alueelle voi hakea pääsyä jos kiinnostaa.
Avatar
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 947
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:25
Paikkakunta: Tuusula

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Juheksi kirjoitti:Topic on tarkoitettu Oscherslebenin matkan suunnitteluun, järjestelyihin yms. niille jotka ovat reissuun lähdössä.
No tuo kun ei käy topicin nimestä mitenkään esille.
Ymmärrän Saksan matkailun kyllä hieman laajempana kuin rajatun porukan yhteen kohteeseen tehtävänä matkana.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Woody kirjoitti: Saanko mää? :D Olen minä kaksi kertaa ajannut Saksan halki autolla :P
YV:llä pyynnöt alueelle.
Ja tiedoksi niille ketkä ei ole jäseniä niin varautuu antamaan yhteystietonsa samalla.
Iro kirjoitti:Saksan matkailu on mun mielestäni laajempi käsite kuin yhtä reissua koskeva rajattu aihe jonka imo voisi hoitaa jossain muualla.
Jäsenalueella on esim. jäsenapulistalla paljon henkilökohtaisa tietoja kaikkien jäsenien nähtävillä mutta, yhden reissun suunnittelu on rajattu.
Eihän tämä ole mikään tuleva linjaus?

Alueella käsitellään Saksan matkailua muultakin osin kuin Opeltreffen-Oscherslebeniä.
Alueella on voi myös ajoittain olla henkilökohtaisia tietoja esillä joten alue pysyy suljettuna.
Alue on perustettu vuoden 2010 lopussa joten ei tämä mikään uusi juttu ole.
Sitä vaan haluttiin mainostaa enemmän foorumilaisille joten siksi alueen otsikosta tehtiin näkyvä.
ata kirjoitti:...pyydettiin Facebookissa sitovia ilmoittautumisia päivämäärän kanssa ennenkuin siitä oli edes ollut mitään puhetta.
Niin, lipunmyynti aukeaa 1.3. ja ne pitää maksaa samalla. Tieto ollut tapahtuman sivuilla tammikuusta lähtien.
Uskoisin että se joka ottaa lippujen hommaamisen vastuulleen haluaa lippujen hinnan tililleen ennakkoon ennenkuin rupeaa niitä omistaan makselemaan.
Pakko ei tietenkään ole nyt lippua hankkia vaan voi sitä yrittää ostaa alueen portilta tapahtuman alkaessa. Silloin on toki paljon rajatummat vaihtoehdot mihin pääsee telttansa pystyttämään.
ata kirjoitti: Ymmärrän, että joistain yksityiskohdista on hyvä sopia suljetulla alueella, mutta muuten tämä suljettujen alueiden politiikka ei itseäni ainakaan miellytä. Kai sen nyt ainakin saa sanoa?
Itse olet perustanut vastaavanlaisia Saksanmatka alueita tälle OCF:n foorumille kolme kappaletta ja yhden pikkujouluristeily alueen samoista syistä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Noi tossa foorumin juuressa olevat saksanmatkat sun muut nykyään virattomat alueet (uusin viesti vuodelta 2006) voisi siirtää tuonne tapahtumien ja tiedotteiden alueille alifoorumeiksi.
Tai jonnekin muualle, mutta tuskin niiden tarvitsee ihan noin näkösällä olla? :)
prööt
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja ata »

Joku käski pistää ne sinne alas aikoinaan kun niiden olemassaolo ja näkyminen silloin niin häiritsi jotain eikä ne ole olleet näkyvillä kuin niillä kyseisillä matkoilla olleille henkilöille, ei ole tarkoitus näkyä kaikille tai ainakaan ei ollut. Tietysti jos joku nykyisessä ylläpidossa haluaa että ne ovat siellä jossain keskellä ja kaikille näkyvissä, niin ei siihen minulla mitään sananvaltaa ole. Toisaalta omasta puolestani vanhoilla reissuilla olleena henkilönä toivoisin, ettei niitä hävitettäisikään. Eihän ne vanhojen reissujen alueet mitään aktiivisia ole, vaan niiden vanhojen reissujen alueita. Ei ne ole näkösällä olleetkaan kuin ylläpitäjille ja reissuilla olleille, ellei niitä ole nyt laitettu näkymään kaikille käyttäjille.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tuskin niitä nyt kannattaa poistaa, mutta nuohan ovat vain osa piilotetuista alueista, jotka mielestäni näkyy turhaan heti etusivulla omina alueinaan. :)
Ennemmin kannattaisin sellaista ideaa, että nuo menneiden tapahtumien alueet naitetaan sisäalueiksi tuonne missä on tapahtumat ja tiedotteet. Edelleen tietysti näkyy vain heille jotka sielä olivat mukana.

Sitten näille muille touhu-alueille luodaan ihan oma kategoriansa, jossa ehkä yleiskeskustelu näkyvissä etusivulla ja muut alifoorumeina. Näkyvissä tietenkin nykyisillä asetuksilla. :)
prööt
Avatar
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 2277
Liittynyt: 22 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saksan matkailu-topic

Viesti Kirjoittaja Kume »

ata kirjoitti:... sellainen kalabaliikki tuli eilen jo pelkästä asiasta kysymisestä...
Itse aiheutettua...
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Vastaa Viestiin