Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Woody kirjoitti:
Jari79 kirjoitti:Millä hinnalla saisi admin oikeudet ?
Saisko 50€ jumalan oikeudet?
1000€ on jo ylijumala :lollis: :lol:
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei niistä kukaan ole ennenkään mitään maksanut, miksi jatkossakaan?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Psykologiset testit pakollisiksi tulevaisuudessa adminin tai moden oikeuksien saamiseksi. :director:
Ja mä en näköjään osaa enää muodostaa lauseita...
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Juutas kirjoitti:Psykologiset testit pakollisiksi tulevaisuudessa adminin tai moden oikeuksien saamiseksi. :director:
Hehee, toi oliski hyvä :lollis: :lol:
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Komiasti ohitettiin taas yks kysymys tuolta välistä.. Ilmeisesti tietoa ei ole saatavissa, se kertookin ihan tarpeeksi mulle :lol: Pistäkää vaan foorumi maksulliseksi niin tuleepahan keksittyä tällekin ajalle sit jotain järkevämpää käyttöä kuin täällä notkuminen.. :D
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Timonen »

|vectraman| kirjoitti:Komiasti ohitettiin taas yks kysymys tuolta välistä.. Ilmeisesti tietoa ei ole saatavissa, se kertookin ihan tarpeeksi mulle :lol: Pistäkää vaan foorumi maksulliseksi niin tuleepahan keksittyä tällekin ajalle sit jotain järkevämpää käyttöä kuin täällä notkuminen.. :D
Kysymys jäsenmäärästä vai? Mielestäni ko. tieto ei kuulu millään lailla henkilöille, jotka eivät ole ko. rekisteröidyn yhdistyksen jäseniä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jarno kirjoitti:Fooruminkäyttömaksu taitaisi onnistua vaikka kannatusjäsenyytenä.
Se tosin vaatii sääntömuutoksen yhdistyksen virallisiin sääntöihin joka pitää ensin käsitellä yhdistyksen kokouksessa ja sen jälkeä hyväksyttää PRH:lla.
Otetaan siis asia esille kevätkokouksessa Lahdessa.

Jos jäsenillä tulee muita kokouksessa käsiteltäviksi haluttuja asioita mieleen niin laittakaa niistä viestiä puheenjohtajalle pikinmiten.
Vai olisiko ajateltavissa, ettei mitään ns. fooruminkäyttömaksua olisi, vaan että kannatusjäsenillä olisi (lähes) samat foorumioikeudet, kuin OCF:n jäsenillä? Lahjoitetaan ja myydään muut -palsta, Jäsenten projektit-alue jne?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Huoh.. Ei enää muuta voi sanoa :no:
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jarno kirjoitti:Kaikki alueen matsku on löydettävissä muualtakin foorumilta joten en näe tekijänoikeusongelmiakaan sen suhteen.
Tuota tuossa aiemminkin sanottiin, mutta ei se että se materiaali löytyy muualtakin muuta asiaa miksikään. Nyt kerho on ominut julkiseksi tehtyjä juttuja itselleen, käytännössä maksulliseksi sisällöksi.

Noin vertauksena, ei OCF voi lainata myöskään Iltasanomien artikkeleita ja pistää niitä maksullisesti saataville vetoamalla siihen että ne löytyvät edelleen sieltä Iltasanomienkin sivulta.

Kun ne ohjeet kerran löytyvät muualtakin niin ei luulisi olevan iso ongelma pyydettäessä poistaa juttua sieltä maksulliselta vinkkiosiolta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4979
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja tuikki »

|vectraman| kirjoitti:Huoh.. Ei enää muuta voi sanoa :no:
Eipä taida mistään löytyä pykälää, että yhdistyksen (tässä tapauksessa siis OCF) tarvitsisi julkistaa jäsenmääriä yhdistyksen ulkopuoliselle...
Ei tosin taida löytyä mainintaa etteikö niitä saa julkistaa, mutta niitä tietoja ei minulla eikä timosella ole ja siitä on jo monesti sanottu, että hallituksen jäsenet, joilla tarkempi tieto mitä ilmeisemmin jollakin on, ei pyöri täällä foorumilla täysipäiväisesti... eikä edes kerhon asioita hoida täysipäiväisesti... vapaaehtoista kun tämä homma on.

Tuomakselle...
Entäs sitten kun minä tilaan sanomalehden josta löytyy juttu joka onkin jonkun toisen lehden julkaisema (lähde toki mainittu) ja sama juttu löytyy alkuperäisen lehden nettisivuilta ilmaiseksi? Mitä se sitten on? Tilattu lehti kun maksaa minulle ja on minulla tuossa aamiaispöydässä luettavissa HELPOSTI kaikkien muiden päivän uutisten kanssa samalla... sehän rikkoo myös tekijänoikeutta? eikös?

Eli kerho jos tarjoaa jäsenilleen ohjeet helpommin löydettäväksi kuin ei-jäsenille, rikotaan tekijänoikeuksia? Mutta jos tilatussa (maksullisessa) sanomalehdessä, joka kulkeutuu omaan pöytään nopeammin ja helpommin kuin jutun alun perin julkaissut lehti, on jonkin toisen lehden julkaisema juttu, ei rikota tekijänoikeuksia?

Tässä varmaan mun logiikka kusee nyt pahemman kerran...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

No viesti nyt kuitenkin on huomattu hallituksen puolestakin joten siihen on turha nyt vedota. Tuohon kun on vastattukin muihin viesteihin, mutta minun viesti taas skipattu. Jos kerran ei edes sen vertaa kehdata julkisesti sanoa montako jäsentä löytyy niin sitten ei voi mitään. Tuokin olis ihan mielenkiinto näille mahdollisille tuleville jäsenille, että kuinka laaja poppoo on kyseessä. Tai näin ainakin voisin olettaa..
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Woody »

Miekin voisin maksaa vaikka sen 10€ foorumin ylläpidosta, mutta en mie mitään kännibileitä kannata kun en itse ole paikalla :lol: Jos nuo partytkin muutettaisiin alkoholittomiksi tapahtumiksi niin hukkuisi niistä kävijöistä valtaosa.
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4979
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja tuikki »

|vectraman| kirjoitti:No viesti nyt kuitenkin on huomattu hallituksen puolestakin joten siihen on turha nyt vedota. Tuohon kun on vastattukin muihin viesteihin, mutta minun viesti taas skipattu. Jos kerran ei edes sen vertaa kehdata julkisesti sanoa montako jäsentä löytyy niin sitten ei voi mitään. Tuokin olis ihan mielenkiinto näille mahdollisille tuleville jäsenille, että kuinka laaja poppoo on kyseessä. Tai näin ainakin voisin olettaa..
Niin siis oletat, että tarkat lukemat on kaikilla hallituksen jäsenillä jatkuvasti tiedossa? Että voivat sit paljastaa lukemia kun joku kerhon ulkopuolinen tarpeeksi niistä vinkuu?
Sun viestit on varmaan huomattu, ainakin Jarno, ja ehkä lukemia ollaan kaivamassa esiin... Ehkä ei... Minä en sitä tiedä
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

tuikki kirjoitti:Entäs sitten kun minä tilaan sanomalehden josta löytyy juttu joka onkin jonkun toisen lehden julkaisema (lähde toki mainittu) ja sama juttu löytyy alkuperäisen lehden nettisivuilta ilmaiseksi? Mitä se sitten on? Tilattu lehti kun maksaa minulle ja on minulla tuossa aamiaispöydässä luettavissa HELPOSTI kaikkien muiden päivän uutisten kanssa samalla... sehän rikkoo myös tekijänoikeutta? eikös?
Sillä lehdellä on sopimus sen lehden kanssa josta juttu on lainattu. Varmasti keskustellaan oikeudessa asiasta jos lupia kyselemättä lehti lainaa toisen lehden artikkelin.

Edit: näköjään lehdistöllä on jonkinlainen oikeus lainata kokonaisia artikkeleita:
journalistiliitto kirjoitti:Sanomalehti voi julkaista toisessa lehdessä olleen uskonnollista, poliittista ja taloudellista päivänkysymystä koskevan kirjoituksen sellaisenaan, lupaa kysymättä. Jälkipainannan voi kuitenkin kieltää ”Jälkipainanta kielletty” –merkinnällä.
Tuolta lueskelin myös tuosta teoskynnyksestä, minkä takana täällä ainakin Lurttinen piileskelee.

Siellä vinkkiosiossa on juttujen tekijöiden ottamia valokuvia, joita ei saa julkaista ilman tekijänsä lupaa, ylittivät ne teoskynnystä tai ei.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vinkit&Vihjeet palstan ylläptäjiä on aikojen alusta asti ohjeistettu pyytämään lupa kuvien käyttöön.
Myös linkki alkuperäiseen ohjeeseen ja sen tehneeseen nimimerkkiin pitäisi olla mainittu.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Vastaa Viestiin