Sivu 1/1

Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointia

Lähetetty: 22 Heinä 2013, 10:54
Kirjoittaja paineenmuuntaja
Eli mulla on tämä tämmöinen surullisenkuuluisa teiden liikkuva shikaani, joka on useammankin karavaanarin kiroama. Oon pohtinut asiaa nuppini sisäisesti näin. Josko laittaisin siihen välijäähdyttimen mallia tarvike ja sen jälkeen veisin ohjelmoitavaksi. Eli ei isompaa ahdinta, ei isompia suuttimia. Tavoitteena olisi noin 300nm vääntöä jonka funtsin autolle kivasti riittävän vaivattomampaan ajoon. Olisiko tässä viisasta putkistoakin avartaa ennen ohjelmoinnin suorittamista?

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 23 Heinä 2013, 21:31
Kirjoittaja Teuwo
Olisi.

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 23 Heinä 2013, 22:42
Kirjoittaja paineenmuuntaja
No juh, tarkennetaan... onko siis tuossa järkeä lähteä tekemään viritystä vaihtamatta ahdinta ja suuttimia samaan konkurssiin? Vai onko mahdollista saada pelkällä välijäähdyttimen lisäämisellä, putkenavartamisella ja ohjelmoinnilla toimiva paketti?

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 16:51
Kirjoittaja Teuwo
On mahdollista.

Tehoa on turha kuvitella saavansa juurikaan yli 120hv.
2.0Dti suutinkärjillä ehkä 130hv.

125hv 2.2Dti kärjet on muistaikseni parhaimmillaan painettu 160hv pintaan - 2.2 alapään kanssa.

Mikä on toimivaa tai järkevää joudut päättämään ihan omasta puolestasi.

Henkilökohtainen mielipiteeni on että _kaikissa_ ahdetuissa autoissa tulisi olla välijäähdytin ja riittävän iso putkisto - vaikka vehjettä ei edes viritettäisi.
Kumpikin kun vaikuttaa suotuisasti niin kulutukseen kuin käyttöominausuuksiin.

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 21:27
Kirjoittaja paineenmuuntaja
Olenkin tuon projektikirjotelman lukenut pariin otteeseen, sieltä käsin oon aihetta yrittänyt päässä hämmentää. Hevoset ei olisi niin tärkeät kuin tuo vääntö, mutta ne taitavat tulla käsikädessä. Tämän hetken vääntö kun ei riitä ja matka-ajossa se sattuu. Eli, putki kuntoon, välijäähdytin ja softa. Optiona pidän mielessä isomman ahtimen ja suuttimet.

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 22:38
Kirjoittaja paineenmuuntaja
Suomennosta, siis olen lukenut pariin kertaan läpi nuhapumpusta ajoneuvoksi. Sama pää kesät talvet...

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 22:45
Kirjoittaja paineenmuuntaja
paineenmuuntaja kirjoitti:Suomennosta, siis olen lukenut pariin kertaan läpi nuhapumpusta ajoneuvoksi. Sama pää kesät talvet...
Eli kerran vielä, tuosta on jotain jäänyt päähän. X20DTL => X20DTH, lopetan salpaajien käytön, niin josko alkas pää taas futaamaan. :banghead:

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 07 Elo 2013, 19:15
Kirjoittaja perse-arska
Tie jota itse olen käyttänyt tämän jumalmoottorin sielun manaamiseen esiin on köyhän ääliön tie eli tämmösen askartelu paikalleen http://finnautomobile.net.kotisivukone. ... id=112/233
Tuon lisäksi opcomilla saa syöttöä lisättyä sen 5%. Vääntöä on nyt sen verran enemmän alkuperäiseen verrattuna ettei tule enää itku silmään moottoritien mäissä.
Reilun 20tkm rullannut nyt näillä setupeilla ongelmitta.

Korostan että tämä on oikoreitti ja ohjelmointi on kyllä oikea lähestymistapa.

Re: Zafira 2.0 60kw vuodelta 2000 / välijäähyä + ohjelmointi

Lähetetty: 07 Elo 2013, 23:45
Kirjoittaja paineenmuuntaja
Jännä kapistus. Mutta, olen päättänyt lähteä tähän rahaa syövään versioon. Eli välijäähy, putkisto, mahdollisesti ahdin, suuttimet ja ohjelmointia.

Vittu on muuten sanottava, noista vanhuksille, migreenistä kärsiville ja mielenterveytensä kannsa taisteleville syötettävistä beettasalpaajista. Loistava lääke, joka varmistaa nopeimman oikoreitin itsemurhaan, masennukseen, sun muuhun paskaan. En suosittele kellekkään. Reilu viikko meni palautumisessa ja motivaation löytämisessä.