Sivu 1/1

2.2 Tid/Dti

Lähetetty: 19 Syys 2013, 10:08
Kirjoittaja Lakeside
Morjesta!

Löytyiskö täältä tietoa 2001 Saabin 2.2 Tid kiusaamiseen... (siis.125hp)



Tällä hetkellä autossa vakio osat + asa micin vp boxi ja ahtopaineensäädin kabiinissa.
1.2 barin paineella antaa jo aika kivasti vetoja.


Onko kenelläkää tietoa mihin asti tuo gt1849v piisaa ja meneekö tuon tilalle mitkä turbot heittämällä/pienellä modauksella?

Mitkä ruiskut tuossa on ja mihin asti ne riittää, yksi maininta löytyi .205..

Re: 2.2 Tid/Dti

Lähetetty: 19 Syys 2013, 12:50
Kirjoittaja Teuwo
Joo suutinkärjet on .205 ja paras mitä tiedän niillä saadun (juurikin muuten Saabissa) on 160hv, vakio IC mutta iso putki.

Tyyppi on DSLA ja polttoainesuihkun kärkikulma 147 astetta - joka voi tehdä isompien löytymisen hiukan haasteelliseksi.

Turbon rajaava tekijä on pakopesä, lähinnä turbiinin ulostulo, joka oli muistaikseni Opelissa ja Saabissa 39,5mm.

Mersun GT1849V (tai 52V) se taisi olla 41mm jollaiset menevät n. 17X heppaan ihan tapissa - joten on se Saabin turbokin aika finaalissa siellä 160hv kantissa.

GT17 - GT25V tuoteperheen sisällä osien vaihtokelpoisuus on hyvin laaja, joten turbossa ei ole vaikeaa mennä ylöspäin - suutinkärjet voivat tuottaa tuskaa.

Samaten moottorinohjauksen ohjelmointi, riippuen hieman onko sinulla erillinen ecu ja PSG5 vaiko standalone PSG16 pulikka pumpun päällä.
PSG16 säätäminen ei sinällään ole amerniikan temppu - ongelma on yksisuuntainen tiedonsiirto ts. säätäjä ei voi imaista softaa ulos ja tehdä muutoksia ja uppaista sitä takaisin - vaan jostain olisi löydettävä, mielellään täsmälleen sama softa kuin sisällä ja muuttaa sitä ja upata sisään.

Huomattavasti haastavampaa kuin vanhempien pelien erillisen ecun avaaminen ja eprommi(e)n sisällön lukeminen ja muokkaus ja uuden polttaminen mulkatulla .binillä.

Re: 2.2 Tid/Dti

Lähetetty: 19 Syys 2013, 17:44
Kirjoittaja Lakeside
Kiitoksia, eli taidetaan jättää tähän...

Ehkä isommalla pakopesällä saatais elinikää turbolle.