Sivu 1/1

Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 21:58
Kirjoittaja SELE
Miten saisi tosta 2.2Dti omegasta suht koht halvalla hieman tehoa ja vääntöä? Mitä tuo kestää ahtoja? Syötöt luultavasti nostettava tietokoneen avulla? Jos sais pientä vinkkii ja neuvomista niin olisin kiitollinen kaikille kommentoijille.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 08:20
Kirjoittaja Eryo
SELE kirjoitti:Miten saisi tosta 2.2Dti omegasta suht koht halvalla hieman tehoa ja vääntöä?
Lastu paikalle molemmat nousee ja on suht halpaa.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 09:19
Kirjoittaja SELE
Mitäs tuommonen lastu maksaa?

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 25 Helmi 2014, 13:13
Kirjoittaja Juho M-P
Oma-aloitteista googletusta kannattaa kokeilla. Moni firma Suomessa tekee lastutuksia.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 15:31
Kirjoittaja Miku85
Kannattaako 2.2 dti Vectraan
Laittaa vakkari ilmansuodattimen tilalle Vapaavirtaussuodatin? Kumminkin kotelomallina kuten alkuperäinen.
Lastutus on mielessä ja tehoa tulisi n. 25 heppaa lisää.
Pystykö vapaavirtaussuodatin antamaan turbollisellee autolle muutaman hevosvoiman?

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 15:49
Kirjoittaja SELE
Sitä tehon vaikutusta ei edes huomaa. En ainakaan itse vaihtaisi pelkän tehonlisäyksen takia

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 15:53
Kirjoittaja Juho M-P
Se on vähä hiinä ja hiinä. Joku paneelisuodatin saattaa antaa muutaman hevosen ja parantaa vetoaluetta. Kokeile ja todista muuta.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 14:31
Kirjoittaja Teuwo
Mulla on Astrassa K&N paneeli orggis suodatinkotelossa.
Mitään aisteinhavaittavaa mullistavaa eroa en huomannut, mutta josko saan aikaiseksi tehdä moottorin kunnonvalvontaa sivuava seurantadynotuksen jossain vaiheessa, voin ottaa tavallisen paperisuodattimen mukaan ja kokeilla tuleeko mitään eroa.
Veikkaan että melko vähän.

Funtsin nimittäin että nyt kun pelissä alkaa olla kohta jo 600tkm taulussa voisi verrata, vaikkapa 100tkm välein, kuinka mosa pehmenee - jos pehmenee - nyt vanhemmilla päivillään.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 12 Touko 2014, 16:59
Kirjoittaja mikkeee__
Hieman vinkkiä aiheeseen liittyen otan mielelläni vastaan, lähinnä liittyen suuttimiin ja pumppuun.
Ajattelin pistellä kys. koneeseen n.250hv, (hx35-45) niin mitäpäs luulette riittääkö vakio suuttimet ja pumppu?
Kestääkö alakerta, paljonko kärsii olla ahtopainetta?

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 13 Touko 2014, 11:41
Kirjoittaja Teuwo
Vakio pumppu on radiaalimäntäpumppu ja se riittää kyllä ihan varmasti, näihin ei vaihdella erilaisesta rakenteesta johtuen nestepäitä kuten aiempiin jakajapumppuihin.

Vakiot suuttimet eivät taas takuulla piisaa.

Alakerran kestävyydestä ei ole havaintoa 250hv tehoilla, koska en tunne tapausta jossa tuommoisesta moottorista olisi sen verran tehoa otettu.

Moottoriperheen yleisen kestävyyden huomioiden olisin hyvinkin luottavaisin mielin.
Kytkin kyllä loppuu melko varmasti.

Kannattaa sitten henkisesti varustautua siihen että softa pitää mulkata jossain sopivaksi, ei vähiten siksi että ahtojen ohjaus on sähköinen ja jos toteutunut paine heittää tilatusta, kumpaankaan suuntaan, yli vikatoleranssin salliman ajan vehje putoaa vikatilaan ja syöttö murto-osiin normaalista.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 29 Touko 2014, 15:22
Kirjoittaja mikkeee__
Oon tuossa tutkinu nuita suuttimia mutta ei ainuttakaan ''virisuutinta'' löydy... Johtunee osaksi heikosta englannista. Apua edelleen kaivataan.. voiskos joku linkata tuon laatikon perään jotain jäykempää kytkintä, ei mielellään sintteriä kun kuitenkin kaupunkiajoakin tulee.

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 04 Kesä 2014, 18:51
Kirjoittaja Teuwo

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 00:02
Kirjoittaja mikkeee__
ei oo tuolla tähän masiinaan sopivaa ellei mee samat kytkimet kun 2.5 tdstä tai 3.0 v6sta?

Re: Y22DTH Apua virittämiseen

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 17:23
Kirjoittaja Teuwo
Ei taida SREtä olla B omenaan ilman soveltamista.

Samaa asiaa ovat saksalaisella motor-talk.de foorumilla pohtineet ja joku oli saanut tämmöisen tarjouksen 2.2Dti varten:

<quote>
Hallo,

Ich könnte von LUK eine Kupplung umbauen lassen (MItnehmerscheibe,

Druckplatte bleibt Serie, Lager bleibt Serie) dann hätten Sie die 20%

mehr übertragbares

Drehmoment. Kostenpunkt incl. MwSt. Verpackung und Versand 319,- Euro.

Mit freundlichen Grüßen

Amigo Autoteile und Spielwaren

Michael Goldstein

Schustergasse 4

90518 Altdorf-Rasch

Tel. 09187/906721

Autoteileshop: http://www.amigo-autoteile.de
</quote>

Kysy tuolta Goldsteiniltä.
Taikka setvi onko 2.0 ja 2.2 kytkimet vaihtokelpoisia ja kysy sitten täältä, tai kai ne kertoo modaavatko 2.2 sopivan suoraan:

http://www.mrg-motors.de/shop/fahrzeugt ... ss-omb-001