Astra H 1.9CDTI farkku -- Myydään 2000€
Lähetetty: 07 Elo 2014, 13:04
Kesälomaprokkis on korjata jonkun kyläsepän tekemää kolarikorjausta. Toivottavasti tästä ei tule sen pidempää projektia, ajattelin et helpompi koota kysymykset yhden topicin taakse.
Auto on siskoni, hankittu toukokuussa. Kolarointi tiedettiin ostohetkellä, myyjä ei siitä mitään maininnut. Hinta oli kuitenkin kohdallaan, vanha auto meni hyvällä hyvityksellä vaihdossa ja Astralla oli ajettu vajaa 100tkm. Itse en päässyt Astraa tsekkaamaan ostettaessa ja muutamia yllätyksiä löytyikin.
Auto on loppuvuoden 2008 Astra caravan 1.9 CDTI (120hp) cosmo. Historiana Mohamed on kolhinut auton keulasta marraskuun lopussa 2012. Vakuutusyhtiö on lunastanut auton ja myynyt eteenpäin tammikuun puolessa välissä 2013. Tuolloin auton on ostanut seinäjokelainen heppu, joka käsittääkseni on auton korjannut ja jolta Astra ostettiin. Astra on rekisteröintikatsastettu korjauksen jälkeen heinäkuussa 2013 alkuperäiselle tunnukselle. Kerran tuossa välissä on haettu siirtokilvet päiväksi, lieneekö tullut hylsy leimalta?
Ulkoisesti ei mitään ihmeellistä.
Sisusta on cosmon puolinahkainen.
Mitäs sport-nappi pitäs näissä tehdä? Säätyviä iskareita ei ainakaan tässä ole.
Konehuoneessa ei päällisellä vilkaisulla mitään ihmeellistä. Umpioiden kiinnikkeet on korjattu ja lukkopelti pultein kiinni.
Osia on mennyt vaihtoon 8,5% ja pintapuolisella tarkastelulla korin korjauksessa ei ole suuremmin sanomista. Sen sijaan kokoaminen on tehty miten sattuu. Kiinnikkeitä puuttuu, osia roikkuu johtojen varassa, varusteita ei ole toiminnassa jne.
Tyypillinen korjausmetodi, teippiä ja osa roikkumaan johtojen varaan.
Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Ajovalojen pesurit eivät toimi
- Letkut katkaistu. Samalla pumpullahan nämä pitäisi toimia kuin lasinpesuri? Myös säiliön anturin johto näyttää kadonneen. Huomaa taustalla hyvin suojattu abiko-liitos.
Takaluukun perinteinen ruostevika
- Takaluukun listan alta alkavaa rupea. Lista pitäisi käyttää irti ja fiksata siitä alaspäin
Mikähän liitin tämä on? Sijaitsee jakopään puolella, umpion ja ilmansuodattimen paikkeilla?
Minkäs johdot tässä on?
Suunnitelmat:
Vikojen/korjausten korjaus [Tehty]
Takaluukun maalaus [Tehty]
Ruostesuojaus helmoihin, koteloihin, luukkuihin ja pyöränkaariin [Tehty]
Kiillotus ja vahaus [Tehty]
Xenonit ainakin lyhyisiin valoihin [Tehty]
Madallus [Tehty]
Takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi [Tehty]
Saako Trafilta tai muualta tietoja, mitä autoon on vaihdettu tai tarkempia tietoja korjauksesta?
Auto on siskoni, hankittu toukokuussa. Kolarointi tiedettiin ostohetkellä, myyjä ei siitä mitään maininnut. Hinta oli kuitenkin kohdallaan, vanha auto meni hyvällä hyvityksellä vaihdossa ja Astralla oli ajettu vajaa 100tkm. Itse en päässyt Astraa tsekkaamaan ostettaessa ja muutamia yllätyksiä löytyikin.
Auto on loppuvuoden 2008 Astra caravan 1.9 CDTI (120hp) cosmo. Historiana Mohamed on kolhinut auton keulasta marraskuun lopussa 2012. Vakuutusyhtiö on lunastanut auton ja myynyt eteenpäin tammikuun puolessa välissä 2013. Tuolloin auton on ostanut seinäjokelainen heppu, joka käsittääkseni on auton korjannut ja jolta Astra ostettiin. Astra on rekisteröintikatsastettu korjauksen jälkeen heinäkuussa 2013 alkuperäiselle tunnukselle. Kerran tuossa välissä on haettu siirtokilvet päiväksi, lieneekö tullut hylsy leimalta?
Ulkoisesti ei mitään ihmeellistä.
Sisusta on cosmon puolinahkainen.
Mitäs sport-nappi pitäs näissä tehdä? Säätyviä iskareita ei ainakaan tässä ole.
Konehuoneessa ei päällisellä vilkaisulla mitään ihmeellistä. Umpioiden kiinnikkeet on korjattu ja lukkopelti pultein kiinni.
Osia on mennyt vaihtoon 8,5% ja pintapuolisella tarkastelulla korin korjauksessa ei ole suuremmin sanomista. Sen sijaan kokoaminen on tehty miten sattuu. Kiinnikkeitä puuttuu, osia roikkuu johtojen varassa, varusteita ei ole toiminnassa jne.
Tyypillinen korjausmetodi, teippiä ja osa roikkumaan johtojen varaan.
Ilmastointin viat
- ”Kyllä, toimii. Ilmastointi puhaltaa niin kylmää ilmaa” sanoi myyjä kun autoa oltiin ostamassa. Korjautettu, oliko magneettikytkimessä vai missä vika ettei lähtenyt päälle. Edelleen kenno on vähän solmussa, vuotanee hitaasti ainetta.
Ulkolämpötila-anturi toimii ja ei toimi
- Kosketushäiriö hienosti abikoilla tehdyssä korjauksessa, pitää juottaa piuhat yhteen.
Ajovalojen korkeudensäädöt eivät toimi
- En ole ehtinyt tutkimaan. Missä korkeudensäätömoottorit sijaitsevat Astra H:ssa? Onko oma liitin vai tuleeko samassa liittimessä valojen kanssa? Ilman purkamista ei ainakaan pääse käsiksi kuten G Astrassa.
Töötti ei toimi
- Töötti itsessään on ehjä, töötille ei tule virtasta. Oliko niin, että CIM vika voi esiintyä töötin toimimattomuutena? Toisaalta ratin kaikki napit kyllä toimivat. Todennäköisesti siis johdoissa vikaa?
Ajovalojen pesurit eivät toimi
- Letkut katkaistu. Samalla pumpullahan nämä pitäisi toimia kuin lasinpesuri? Myös säiliön anturin johto näyttää kadonneen. Huomaa taustalla hyvin suojattu abiko-liitos.
Takaluukun perinteinen ruostevika
- Takaluukun listan alta alkavaa rupea. Lista pitäisi käyttää irti ja fiksata siitä alaspäin
Mikähän liitin tämä on? Sijaitsee jakopään puolella, umpion ja ilmansuodattimen paikkeilla?
Minkäs johdot tässä on?
Suunnitelmat:
Vikojen/korjausten korjaus [Tehty]
Takaluukun maalaus [Tehty]
Ruostesuojaus helmoihin, koteloihin, luukkuihin ja pyöränkaariin [Tehty]
Kiillotus ja vahaus [Tehty]
Xenonit ainakin lyhyisiin valoihin [Tehty]
Madallus [Tehty]
Takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi [Tehty]
Saako Trafilta tai muualta tietoja, mitä autoon on vaihdettu tai tarkempia tietoja korjauksesta?