Power Resonator (oli:what the fu...?!)
Pitäisi tulla 6200 kierroksen tuntumaan +14hv ja kone kyllä kiertää huomattavasti herkemmin rajoittimelle, kun ompi resonaattori paikallaan ja voimaakin tuntuisi olevan enemmän juuri yläkierroksilla... On myös "terveemmät" äänet kovemmilla kierroksilla.
Lisätietoa -> http://www.mantzel.de/mantzel2003/ ja sieltä sitten Tuning ja powerparts ja sieltä vielä siten Omega B(X30XE)
Lisätietoa -> http://www.mantzel.de/mantzel2003/ ja sieltä sitten Tuning ja powerparts ja sieltä vielä siten Omega B(X30XE)
Oman auton konehuoneessa majailee tuo Mantzelin osa:
http://scorpius.spaceports.com/~opelosa/
Resonaattorin ja lastun kanssa kone kiertää ja vetää iloisesti, varsinkin yläkierroksilla
http://scorpius.spaceports.com/~opelosa/
Resonaattorin ja lastun kanssa kone kiertää ja vetää iloisesti, varsinkin yläkierroksilla
Onkos tuo resonaattori ihan muovilaatikko, jossa ei sisällä ole mitään?. mihin sen toiminta perustuu? suurempaan ilmamäärään, virtaukseen vai johonkin muuhun? Joissakin kakstahdeissa on (esim. yamaha) imupuolella vastaavan tuntuinen "kammio". Hinnan perusteella luulisi pitävän sisällään jo jotain tekniikkaa...
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Mantzelin tekele on valettua alumiinia. Sisällä ei ole mitään mutta jos nimestä yrittäisi päätellä jotakin niin toiminta saattaisi perustua oikein mitoitetun kammion virtausominaisuuksiin tai sitten hyväuskoisten rahastukseen
Ko. härvelin virtausvastus on ainakin silmämääräisesti arvioituna pienempi, kuin Omega V6:n alkuperäisen hässäkän.
<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2003-09-22 15:07 ]</font>
Ko. härvelin virtausvastus on ainakin silmämääräisesti arvioituna pienempi, kuin Omega V6:n alkuperäisen hässäkän.
<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2003-09-22 15:07 ]</font>
Onkos kukaan asentanut B omegaan resonaattoria.
Hinta näyttäis olevan melkosen kova n 700 e
tyhjästä laatikosta.
Tuolla toisaalla on käyty keskustelua powercap:sta eli onkos tämä nyt sama asia
vai mitä eroa ko. härveleillä.
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
Hinta näyttäis olevan melkosen kova n 700 e
tyhjästä laatikosta.
Tuolla toisaalla on käyty keskustelua powercap:sta eli onkos tämä nyt sama asia
vai mitä eroa ko. härveleillä.
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
Omassa on ollut resonaattori kiinni kohta neljä vuotta. Pois en ottaisi Mantezelin lastun kanssa +10 kw
http://www.freewebs.com/wenttiili/Omega.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2004-05-17 11:52 ]</font>
http://www.freewebs.com/wenttiili/Omega.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: FC on 2004-05-17 11:52 ]</font>
FC:llä kun tuollainen on niin eikös siittä voisi ottaa muotin ja tehdä kuidusta... vaikka sitten hiilikuitu kopioita, ja ottajia varmasti ois...On 2004-05-17 11:30, mv6omega wrote:
Ja eikös tämän voisi itse rakentaa, esim alumiinilevystä. Mitoitus varmaan tarvis saada jostain.
Vai onko se miten monimutkainen sisältäpäin?
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Tyhjää tosiaan täynnä. Hinnassa taitaa maksaa eniten Merkki ja TÜV. Kopioita voisi valmistaa helposti mutta v-mäisen katsastus-sedän reaktiota omavalmisteisiin imusarjan osiin, vähäpäästöisessä moottorissa, en tiedä. Mitä taas resonaattorin hintaan tulee niin ostin Saksasta kokonaisen Irmscher-varustellun ehjän auton, purin osiksi ja pulttasin parhaat palikat omaan käyttö- Omenaan kiinni. Em. valmistajan alustasarjaa voin ainakin suositella.